Dissabte 21 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Joan de Vilatorrada estrena la nova Oficina d’Atenció Ciutadana
L’Ajuntament va inaugurar dijous passat el nou equipament, que servirà per unificar l’atenció presencial en un únic espai.
Sant Joan de Vilatorrada estrena la nova Oficina d’Atenció Ciutadana.

ST. JOAN / Redacció/Sergi Vàzquez   
21/03/2023 21:51
El Cicle Novíssims del COAC porta a Manresa dues jornades sobre arquitectura emergent
Es tancarà l'accés al pàrquing del costat de la Fàbrica Nova
Solsona reforça les mesures de seguretat al Mirasol i la zona esportiva
Un estudi alerta de la necessitat de formar els fisioterapeutes
El passat dijous, 16 de març, Sant Joan de Vilatorrada va celebrar l’acte públic d’inauguració de la nova oficina d’Atenció Ciutadana, que neix amb l’objectiu de coordinar, facilitar i simplificar la comunicació entre la ciutadania i l’Ajuntament. La nova oficina consta d’un punt d’informació i de tres taules d’atenció presencial. A més, incorpora també tres despatxos per tractar assumptes concrets de cada àrea i dos ordinadors com a punts d’autotramitació.

Tot i que l’oficina funcionava des de fa mesos com a punt d’atenció presencial, no serà fins ara, amb l’activació de la fase 1 d’implantació del servei, que començarà a funcionar com a OAC. En aquesta primera fase es prestaran els serveis d’atenció presencial i telefònica de les àrees de Secretaria/Serveis Generals, Alcaldia, Policia Local, Serveis a les Persones, Benestar Social i Promoció Econòmica.

La segona fase està previst que es posi en marxa a l’estiu, incorporant també l’atenció presencial i telefònica de les àrees de Serveis Econòmics i Serveis Territorials. Aquesta fase s’iniciarà amb l’entrada en funcionament d’un nou mòdul de gestió tributària que permetrà realitzar des de l’OAC tràmits que suposin autoliquidacions.

El model d’OAC que l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada ha definit es fonamenta en l’Estudi per a la millora i desenvolupament de l’Oficina d’Atenció Ciutadana que el Servei d’Assistència a l’Organització Municipal de la Diputació de Barcelona va elaborar el març de 2021.

Cal destacar que la nova OAC, com a porta d’accés a l’Ajuntament, és el punt on rebre informació general sobre qualsevol tràmit d’atenció ciutadana, servei o activitat que dugui a terme l’organització. A més, permetrà iniciar la majoria de tràmits de totes les àrees o serveis, facilitant a la ciutadania que només s’hagi de posar en contacte amb l’OAC per dur a terme la majoria de tramitacions, i no amb altres àrees. Finalment, també suposa la centralització dels avisos i incidències, queixes i suggeriments i agraïments adreçats a l’organització per tal de classificar-los i derivar-los adequadament a l’àmbit corresponent.

Segons el regidor de Tecnologies, Organització i Transparència, Àngel Sáez, “amb la posada en marxa de la nova OAC, Sant Joan avança en l’objectiu d’aconseguir una administració més accessible, propera i, sobretot, més eficient”.D’altra banda, l’alcalde Jordi Solernou assegura que aquest pas “suposa un avanç a l’hora de poder gestionar les visites a l’Ajuntament i facilitar la realització de tràmits als habitants del municipi”. A més, destaca “l’esforç que s’ha fet durant la pandèmia per accelerar la construcció d’aquesta nova Oficina d’Atenció Ciutadana, que ja és una realitat”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT JOAN   BAGES  
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament comprarà el local que actualment acull la Comissaria de la Policia Local
BAGES
La Jornada del Sector Turístic del Bages reconeix set nous establiments
BAGES
Castellbell i el Vilar millora la seguretat a la cruïlla de Marganell i Sant Cristòfol

ST. FRUITÓS
Una via verda connectarà la Sagrera amb el polígon Riu d’Or
BAGES
La vinya i el sòl, pilars d'un cultiu més resilient
ST. FRUITÓS
El Teatre Casal Cultural projectarà Frontera, guardonada com a Millor Pel·lícula en llengua catalana
Exposició del Pallasso Marcel Gros
La campanya d'autoritzacions per encendre foc al bosc ja està en marxa
El Cicle Novíssims del COAC porta a Manresa dues jornades sobre arquitectura emergent
Es tancarà l'accés al pàrquing del costat de la Fàbrica Nova
Solsona reforça les mesures de seguretat al Mirasol i la zona esportiva
Quins animals es perden més?
Hivern 2025-2026: molt plujós i càlid en el conjunt del país
Un estudi alerta de la necessitat de formar els fisioterapeutes



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]