L'escenari va estar l'Estadi Municipal d'Atletisme El Congost que va omplir de ple les graderies amb els més de cinc-cents joves atletes que van saltar al sintètic per defensar els colors del seu centre academic. Finalment va estar el IES QUERCUS de Sant Joan de Vilatorrada el que es va endur el titol al millor centre en aquest 2023. El van acompanyar al podi l'IES LLUIS DE PEGUERA i l'IES D'AURO de Santpedor.
La classificació final d'aquesta gran final va reunir vuit centres academics de Manresa i comarca: IES QUERCUS de Sant Joan Vilatorrada (104 punts), IES LLUIS DE PEGUERA (90), IES D'AURO de Santpedor (72), Institut Manresa Sis (53), Escola Joviat (53), IES Gibert d'Aurillac de Sant Fruitos de Bages (50), IES Moianés (47), IES Castellet de Sant Vicenç de Castellet(35).
A nivell individual; cal destacar els i les triomfadores en cadascuna de les proves disputades:
60 metres tanques: Marti Homs (D'Auro) 8"9, i Omaima Ben (Sis) 11"1 60 metres llisos: Nil Mata (Quercus) 8"3 , i Aina Macià (Quercus) 8"5 Llargada: Arnau Muixi (Quercus) 4,76m , i Jana Mas (D'Auro) 3,65m Pes: Ousmane Mandiang (Peguera) 12,80m, i Joana Balaguer (Peguera) 10,60m 500mll: Pau Diez (Moianés) 1'26"1 , i Joana Hernández (Sis) 1'34"2 Van estar quatre hores de lluita, d'espectacle esportiu que ha esdevingut una tradició feta realitat, en aquesta dilatada promoció de l'atletisme de l'entitat, que ja suma quince edicions disputades.