Dimecres 29 de novembre de 2023
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Reduir congestions de trànsit a la C-55 entre Sant Vicenç i Manresa
El Govern preveu la construcció d’un tercer carril en sentit nord i una variant urbana a Castellgalí amb una inversió de 50 milions d’euros.
Vehicles circulant a la C-55 a l’alçada de Manresa, al Bages.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez / AMIC  
27/03/2023 17:27
El Reis d'Orient entraran a Manresa pel Pont Vell i estrenaran una imatge totalment renovada
El Consell Comarcal del Bages aprova un pressupost de 21,1 milions d’euros
Una vintena d’artistes exposen en aparadors solsonins
La pediatra del CAP Navàs Isabel Soler Premi a l'Excel·lència Professional
La Generalitat de Catalunya invertirà 50 milions d’euros per descongestionar el trànsit a la carretera C-55, que connecta el Bages amb el Baix Llobregat. El pla preveu la construcció d’un tercer carril, en sentit nord, entre Sant Vicenç de Castellet i la ronda de Manresa i d’una variant de caràcter urbà a Castellgalí.
 
El conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares, destaca que el Govern, els ajuntaments implicats i el Consell Comarcal del Bages han trobat “una solució esperada, i de manera molt àmplia, per a resoldre una situació complexa que feia massa anys que durava”.
 

Intervenció respectuosa amb el medi ambient 
Segons el conseller Fernàndez i Olivares, aquesta actuació “és respectuosa amb l’entorn i compatible amb l’escenari que vivim de canvi climàtic”. De fet, la Generalitat calcula que el pla suposarà un estalvi en emissions de 277 tones de CO2 anuals. Les intervencions del Govern a la C-55 en els últims anys han incidit en la millora de la seguretat viària i ara la següent prioritat és aconseguir la fluïdesa en el trànsit.
 
Els episodis de congestió es concentren principalment en el sentit nord de la C-55, en el tram de via comprès entre la incorporació de la C-16 i l’inici de la travessera de Castellgalí, inclòs l’accés des de Sant Vicenç de Castellet. Aquests episodis tenen lloc en hora punta, matins laborables de les 7:45 h fins a les 9 h, i també els divendres a la tarda entre les 17 i les 19 h. En sentit sud, les retencions són ocasionals.
 

Segon carril en sentit nord 
Per aquest motiu, s’aposta per la construcció a la C-55 d’un segon carril continu, en sentit nord, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa i d’una variant a Castellgalí de caràcter més urbà. El Departament ja ha impulsat la redacció dels estudis del tercer carril des de Castellgalí i Manresa i la variant, amb la voluntat de licitar-ne les obres el 2025. A més curt termini, licitarà aquesta primavera les obres del carril addicional fins a Castellgalí, que es construirà allargant la incorporació de Sant Vicenç de Castellet.
 
En paral·lel, Territori té programat iniciar enguany les obres d’altres actuacions, valorades en 13 milions d’euros, per afavorir les condicions de seguretat i fluïdesa a la carretera, com el tercer carril sentit sud Castellbell i Vilar – Monistrol, la millora de la seguretat viària en el tram Olesa de Montserrat – Collbató o la passarel·la sobre la ronda de Manresa al polígon Bufalvent. Aquestes actuacions s’emmarquen en una proposta de millores al corredor de la C-55 des d’Abrera fins a Súria, que suposen una inversió al voltant dels 130 milions d’euros en els pròxims anys.

Projecte per reduir les congestions de trànsit a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa. /Font: Departament de Territori
 
35 M€ en seguretat viària a la C-55 
D’altra banda, la Generalitat ha destinat més de 35 milions d’euros en els últims anys per afavorir la seguretat viària al corredor de la C-55, amb actuacions que han contribuït a reduir els accidents greus i mortals. Aquesta carretera registra més de 25.000 vehicles diaris i el tram entre l’enllaç amb la C-16 a Sant Vicenç de Castellet i Manresa és el més carregat, amb uns 33.000 vehicles al dia.
 
Les obres que s’han dut a terme fins ara, com la configuració d’un tram seguint el model 2+1, han contribuït a reduir l’accidentalitat mortal i greu. A més, el Govern aposta per una política de descomptes en els preus del peatge de la C-16 per a promoure l’ús de l’autopista, una via amb més prestacions i que registra un trànsit menor que la C-55.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: C-55 
També et pot interessar:
BAGES
No +Morts a la C-55 i la FAVM convoquen a un nou tall el 23 de setembre
MANRESA
Un motorista ha mort en un accident de trànsit a la C-55 a Manresa
ACTUALITAT
El conductor d'un turisme ha mort en un xoc frontal a la C-55 a Pinós

BAGES
El Consell Comarcal del Bages valora positivament les inversions anunciades al tram sud de la C-55
POLÍTICA
ERC Bages celebra les inversions destinades per a la millora de la C-55
POLÍTICA
El PSC demana el desdoblament de la C-55 i C-16
Els aparadors amb guarniments de Nadal
Subhasta benèfica d’obres d’art impulsada per l'Associació Contra el Càncer a Manresa
Solsona Experience oferirà aquest pont de la Puríssima una gran varietat de visites guiades
El Reis d'Orient entraran a Manresa pel Pont Vell i estrenaran una imatge totalment renovada
6 recursos per practicar el català mentre et diverteixes
El Consell Comarcal del Bages aprova un pressupost de 21,1 milions d’euros
Una vintena d’artistes exposen en aparadors solsonins
La pediatra del CAP Navàs Isabel Soler Premi a l'Excel·lència Professional


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]