Dimecres 29 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Reduir congestions de trànsit a la C-55 entre Sant Vicenç i Manresa
El Govern preveu la construcció d’un tercer carril en sentit nord i una variant urbana a Castellgalí amb una inversió de 50 milions d’euros.
Vehicles circulant a la C-55 a l’alçada de Manresa, al Bages.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez / AMIC  
27/03/2023 17:27
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
La Generalitat de Catalunya invertirà 50 milions d’euros per descongestionar el trànsit a la carretera C-55, que connecta el Bages amb el Baix Llobregat. El pla preveu la construcció d’un tercer carril, en sentit nord, entre Sant Vicenç de Castellet i la ronda de Manresa i d’una variant de caràcter urbà a Castellgalí.
 
El conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares, destaca que el Govern, els ajuntaments implicats i el Consell Comarcal del Bages han trobat “una solució esperada, i de manera molt àmplia, per a resoldre una situació complexa que feia massa anys que durava”.
 

Intervenció respectuosa amb el medi ambient 
Segons el conseller Fernàndez i Olivares, aquesta actuació “és respectuosa amb l’entorn i compatible amb l’escenari que vivim de canvi climàtic”. De fet, la Generalitat calcula que el pla suposarà un estalvi en emissions de 277 tones de CO2 anuals. Les intervencions del Govern a la C-55 en els últims anys han incidit en la millora de la seguretat viària i ara la següent prioritat és aconseguir la fluïdesa en el trànsit.
 
Els episodis de congestió es concentren principalment en el sentit nord de la C-55, en el tram de via comprès entre la incorporació de la C-16 i l’inici de la travessera de Castellgalí, inclòs l’accés des de Sant Vicenç de Castellet. Aquests episodis tenen lloc en hora punta, matins laborables de les 7:45 h fins a les 9 h, i també els divendres a la tarda entre les 17 i les 19 h. En sentit sud, les retencions són ocasionals.
 

Segon carril en sentit nord 
Per aquest motiu, s’aposta per la construcció a la C-55 d’un segon carril continu, en sentit nord, des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa i d’una variant a Castellgalí de caràcter més urbà. El Departament ja ha impulsat la redacció dels estudis del tercer carril des de Castellgalí i Manresa i la variant, amb la voluntat de licitar-ne les obres el 2025. A més curt termini, licitarà aquesta primavera les obres del carril addicional fins a Castellgalí, que es construirà allargant la incorporació de Sant Vicenç de Castellet.
 
En paral·lel, Territori té programat iniciar enguany les obres d’altres actuacions, valorades en 13 milions d’euros, per afavorir les condicions de seguretat i fluïdesa a la carretera, com el tercer carril sentit sud Castellbell i Vilar – Monistrol, la millora de la seguretat viària en el tram Olesa de Montserrat – Collbató o la passarel·la sobre la ronda de Manresa al polígon Bufalvent. Aquestes actuacions s’emmarquen en una proposta de millores al corredor de la C-55 des d’Abrera fins a Súria, que suposen una inversió al voltant dels 130 milions d’euros en els pròxims anys.

Projecte per reduir les congestions de trànsit a la C-55 entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa. /Font: Departament de Territori
 
35 M€ en seguretat viària a la C-55 
D’altra banda, la Generalitat ha destinat més de 35 milions d’euros en els últims anys per afavorir la seguretat viària al corredor de la C-55, amb actuacions que han contribuït a reduir els accidents greus i mortals. Aquesta carretera registra més de 25.000 vehicles diaris i el tram entre l’enllaç amb la C-16 a Sant Vicenç de Castellet i Manresa és el més carregat, amb uns 33.000 vehicles al dia.
 
Les obres que s’han dut a terme fins ara, com la configuració d’un tram seguint el model 2+1, han contribuït a reduir l’accidentalitat mortal i greu. A més, el Govern aposta per una política de descomptes en els preus del peatge de la C-16 per a promoure l’ús de l’autopista, una via amb més prestacions i que registra un trànsit menor que la C-55.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: C-55 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Plataforma pel Desdoblament de la C-55 celebra l’anunci del president Illa
POLÍTICA
ERC Bages celebra que el Govern esculli pel desdoblament de la C-55, aprofitant el traçat existent
POLÍTICA
Junts Bages celebra l’anunci del desdoblament de la C-55

POLÍTICA
Junts Bages referma el seu compromís amb el desdoblament de la C-55
BAGES
El Consell Comarcal trasllada a la Consellera de Territori la necessitat del desdoblament de la C-55
POLÍTICA
ERC aconsegueix el consens del Parlament per desbloquejar el desdoblament de la C-55
El Cap Bages, il·luminat al vespre
El Casino de Calaf acull el concert “El segon de Rakhmàninov” amb l’orquestra Arts Simfònica Jove
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet incorpora set nous agents a la Policia Local
Funció de l’espectacle Maure el dinosaure de la Companyia Teatre Nu
UManresa arriba als 2.620 estudiants en titulacions oficials
Els usuaris de la residència visiten el Museu de la Memòria de la Vinya i el Vi
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]