Dimarts 16 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Èxit de participació del projecte “L’hort és de totes”
El 24 de febrer es va iniciar el curs de poda d’oliveres i fruiters, organitzat per l’Ajuntament de Sallent i la cooperativa d’iniciativa social GEDI, en el marc del projecte “L’Hort és de totes”.
Èxit de participació del projecte “L’hort és de totes”. Foto: AJS

SALLENT / Redacció/Sergi Vàzquez   
03/04/2023 14:58
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
L’Hort és de totes és un projecte al qual es van utilitzar uns terrenys que estaven en desús per destinar-los a l’horticultura. La idea inicial era que totes les persones participants rebessin una formació mentre treballaven. D’aquesta manera, el projecte permet adquirir als i les participants coneixements bàsics per conrear un hort. Una iniciativa fomentada per reduir la taxa d’atur juvenil, que malauradament ha anat augmentat durant els darrers anys.

La formació s’ha realitzat amb la col·laboració de l’espai Món Sant Benet a Sant Fruitós de Bages, gestionat per la Fundació Catalunya la Pedrera, on s’ha portat a terme part de la formació pràctica relacionada amb la poda d’oliveres.El curs ha estat a càrrec del responsable del projecte Horts de Sant Benet, Ferran Argilés Sas, forestal, pagès ecològic, formador i assessor.

En la formació hi han participat un total de 26 persones juntament amb 9 alumnes de l’INS Llobregat que fan pràctiques d’empresa en el projecte La Prèvia de L’Hort és de totes. El curs de poda ha tingut una durada de 12 hores, de les quals vuit han estat de formació pràctica. La poda d’oliveres s’ha portat a terme a Sant Fruitós i la de fruiters, a Sallent, a la parcel·la d’arbres fruiters de l’Escorxador. El curs va finalitzar el 4 de març.

Un projecte que crea vincles

A banda del curs de poda, a finals de novembre els i les participants van visitar el Centre Cívic de Sallent per tal de mostrar als usuaris i usuàries del centre el funcionament de les aplicacions de WhatsApp i Instagram. A més a més, durant el gener es va col·laborar amb el projecte La Prèvia, el qual ofereix formació prelaboral a alumnat de l’IES Llobregat per disposar d’una adaptació curricular.  I, per últim,  el mes de març es va realitzar el taller de xarops naturals on cada participant va poder elaborar diferents xarops i va rebre una formació sobre les propietats de les plantes medicinals, entre d’altres.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: L'HORT ES DE TOTES   SALLENT   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Torroella de Baix celebra la seva Festa Major
ACTUALITAT
Endesa inverteix més de 250.000 euros per reforçar la xarxa elèctrica de Sant Vicenç
ST. FRUITÓS
Arriba l’Estiu Jove a Sant Fruitós de Bages amb un mes ple d’activitats

BAGES
Les obres de la plaça Vella d’Artés descobreixen restes arqueològiques de més de dos mil anys
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet aposta pel control biològic
ST. FRUITÓS
L'Ajuntament amortitzarà prop d'un milió d'euros de deute
Les obres del carrer Guimerà avancen a bon ritme
L’enginyeria Solucions estrena una nova nau a Sant Fruitós
Arriba l’Estiu Jove a Sant Fruitós de Bages amb un mes ple d’activitats
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
Torroella de Baix celebra la seva Festa Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]