Dijous 12 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’aparcament del Pont del Ferro de Manresa comptarà amb un sistema digital
El diputat d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial de la Diputació de Barcelona, Marc Verdaguer, i l'alcalde de Manresa, Marc Aloy, han signat un conveni per formalitzar la concessió d'un ajut econòmic de 18.111 euros, per a la realització del sistema de monitorització de places de l'aparcament del Pont de Ferro, que detecti l'ocupació de vehicles a través del processament i anàlisi d'imatges digitals.
El diputat d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial de la Diputació de Barcelona, Marc Verdaguer, i l’alcalde de Manresa, Marc Aloy.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
03/04/2023 15:33
El vent assolirà les ratxes més fortes les properes hores a Barcelona i al nord-est del país
El BAXI Manresa guanya a Hamburg en un partit d'alta anotació
Solsona millora les instal·lacions de pàdel
L’alumnat de Gestió Administrativa de Lacetània es forma en educació financera
Es tracta d'una actuació d'innovació tecnològica consistent en la instal·lació i posada en funcionament d'un sistema que compta vehicles i determina l'ocupació de places d'aparcament. El sistema realitza la detecció de vehicles mitjançant el processament i anàlisi d'imatges a través d'algoritmes basats en intel·ligència artificial. 

El funcionament consisteix en un conjunt de càmeres i una instal·lació d'enllumenat que capta les siluetes dels vehicles, i identifica així si una plaça d'aparcament està ocupada o no. L'anàlisi de les imatges es realitza en local, i s'envia només la dada del nombre de places ocupades en remot. Les dades s'envien a la plataforma IoT (Internet de les coses) de gestió urbana SENTILO, que la Diputació de Barcelona posa a disposició dels ens locals de la demarcació. Es preveu que la dada es publiqui en aquesta plataforma cada minut.

El suport econòmic de la Diputació està destinat a cobrir les despeses de la contractació del sistema de monitorització de places i del seguiment i assessorament tècnics. El projecte resultant ha de ser obert al públic, i l'Ajuntament farà tasques de difusió de l'existència i oportunitats que ofereix per a la ciutadania. Aquest conveni tindrà una vigència d'un any ampliable a quatre.



Comentaris
Ana | 03-04-2023 | 19:32
I per a que servirà? Quina utilitat tindrà? De que servirà saber els cotxes que hi han?
 
Tots els comentaris
 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PONT DE FERRO   MANRESA   DIBA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El BAXI Manresa guanya a Hamburg en un partit d'alta anotació
NATACIÓ
El nedador del CN Manresa Joan Perramon ha estat convocat amb la Selecció Catalana
LA FOTO DEL DIA
El campanar de la Seu, un capvespre

FUTBOL
El Covisa Manresa superai el Molins 99 CFS
FOTOGRAFIA
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
BÀSQUET
El BAXI Manresa vol arrodonir a Hamburg la fase regular de l'Eurocup
El campanar de la Seu, un capvespre
Unió de Pagesos dona el tret de sortida a la campanya d'eleccions al camp
El nedador del CN Manresa Joan Perramon ha estat convocat amb la Selecció Catalana
L’alcalde de Manresa visita la Llar Mion per aprofundir en la realitat de les llars residencials per a adults
El BAXI Manresa guanya a Hamburg en un partit d'alta anotació
La Clínica Universitària posa en marxa la 22a edició del Programa de Detecció Precoç
Solsona millora les instal·lacions de pàdel
L’alumnat de Gestió Administrativa de Lacetània es forma en educació financera


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]