Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Aquest dijous es posa a debat el paper de Manresa com a gran plató de cinema
És la primera de les tres taules rodones que organitzen la Manresa Film Office i el restaurant Miami, local que va acollir la filmació de diferents escenes de la pel·lícula ‘Marlowe’ que s’estrena properament a Manresa. Entre els participants al debat de dijous hi ha el director de cinema David Victori, que va escollir la capital del Bages, la seva ciutat, per gravar la sèrie “Tu también lo harías”, que el 26 d’aquest mes s’estrena a Disney+.
Imatge del rodatge de "Marlowe" a Manresa, protagonitzada per Liam Neeson. Foto: AJM

Redacció/ Jordi Preñanosa  
11/04/2023 15:15
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Aquest dijous, a les 7 de la tarda, al restaurant Miami, se celebrarà la primera de les tres taules rodones obertes a la ciutadania, que permetran conèixer els estrets vincles entre Manresa i el món del cinema, des de diferents prismes. L’acte se celebrarà poques setmanes abans de l’estrena de Marlowe als multicinemes Bages Centre, prevista pel divendres 12 de maig.

En el rodatge d’aquest film, que compta com a principal protagonista l’estrella Liam Neeson, el Miami es va convertir en una cocteleria americana dels anys 20 del segle passat. Per això, a banda dels tres debats, es presentarà un còctel expressament pensat per a simbolitzar els lligams de la ciutat i el cinema. Les escenes de ‘Marlowe’ gravades a finals del 2021 van ser possibles gràcies a les gestions que va fer Manresa Film Office, oficina tècnica depenent de l’Ajuntament de Manresa, i a la disponibilitat del restaurant Miami, ubicat a la cantonada del carrer Jaume I amb la Muralla de Sant Domènec.

La taula rodona d’aquest dijous rep el títol genèric de “Manresa, gran plató de cinema i la implicació ciutadana”. Compta amb la participació de professionals vinculats en els rodatges i representants de Manresa Film Office. S'explicaran vivències, anècdotes i beneficis que comporta esdevenir una ciutat de cine. Hi participen: David Victori, director de cinema; Aleix Farrés, tècnic responsable de Manresa Film Office; Carles Garriga, propietari d'Spotcar Films; Josep Maria Massó, responsable d'Operacions de Pirelli Manresa; Joan Calmet, regidor de Projecció de la Ciutat i Susana Paz, cap de Cultura de Regió 7.

Les altres dues taules rodones se celebraran els dijous 20 i 27 d'abril, també a les 7 de la tarda, a la primera planta del Miami i comptaran amb la participació de conegudes persones vinculades amb el cinema. Són aquestes: - Manresa de Cine (20 d’abril). Repàs històric al paper que ha tingut la ciutat en el món el cinema. Des del paper d'una entitat com Cine Club Manresa fins a la capacitat d'organitzar esdeveniments, com el Festival de Cinema Negre o el Festival Clam, passant per ser la ciutat on han nascut destacades personalitats de la direcció i la interpretació. O la que va acollir ‘Plácido’, una de les obres mestres del cinema espanyol, o la que disposava de nombroses sales de cinema escampades pel centre urbà. Hi participen: Joan Barbé, comunicador i integrant de l'organització de festivals de cinema; Conxita Parcerisas, historiadora i membre de Cine Club Manresa; Manel Quinto, escriptor i expresident del Festival de Cinema Negre de Manresa i Jordi Bordas, crític i historiador de cinema.

Per què atrau el Miami a les productores? Una cantonada Conservatori, un espai amb molta història (27 d’abril). Es parlarà de les característiques arquitectòniques de la cantonada del carrer Jaume I amb la Muralla, d'anècdotes com a local de restauració, de la seva transformació en cocteleria durant la gravació de ‘Marlowe’. Des del vessant històric i social, es posarà en valor l'edifici del Conservatori, que encara acull múltiples activitats, i d'aquest mateix espai que havia format part del Convent de Sant Domènec o dels Predicadors. Hi participen: Francesc Comas, historiador i president del Centre d'Estudis del Bages i Joan Morros, coordinador d'El Galliner, activista cultural.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CINEMA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
MANRESA
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
NATACIÓ
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu

ACTUALITAT
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
MANRESA
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
ACTUALITAT
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]