Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Protecció Civil de la Generalitat activa l'Alerta del pla VENTCAT
Cal extremar sobretot les precaucions en la conducció i en totes les activitats a l'aire lliure a les zones afectades pel vent.
Protecció Civil de la Generalitat activa l'Alerta del pla VENTCAT.

MEDI AMBIENT / Redacció/Sergi Vàzquez   
12/04/2023 15:03
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Protecció Civilde la Generalitat ha activat la fase d'Alerta del Pla Especial d'Emergències per risc de vent a Catalunya VENTCAT davant la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) d'un episodi amb fortes ratxes de vent que començarà aquesta tarda pels extrems nord i sud i que demà afectarà tot Catalunya de forma generalitzada.

Segons el Servei Meteorològic de Catalunya SMC aquesta tarda i vespre el vent podrà superar els 90 km/h als extrems del país, a l'Alt Empordà i a Terres de l'Ebre. Demà cap al migdia l'episodi es generalitzarà per tota Catalunya amb ratxes de vent que podran superar els 72 km/h, especialment a les comarques del litoral i prelitoral central. El vent bufarà de component nord. Al Pirineu el llindar d'avís és possible que se superi a cotes altes. Protecció Civil recorda que cal extremar especialment les precaucions en la conducció i també en totes les activitats que es realitzin a l'aire lliure, evitant sobretot les zones boscoses on podrien caure branques o arbres.

A més, també a nivell urbà cal ser molt prudent amb la possible caiguda d'elements estructurals a la via pública. A nivell preventiu, cal retirar de façanes i balcons els elements que puguin quedar inestables i caure pel vent. Tampoc és segur protegir-se darrera de murs o cartells publicitaris si no són estables.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VENTADES   PROTECCIÓ CIVIL 
També et pot interessar:
MEDI AMBIENT
Demanen prudència avui dilluns en el pic de temperatures més extremes a gran part del país
MEDI AMBIENT
Protecció Civil demana prudència dijous a la tarda per la pluja prevista a la Catalunya Central
ACTUALITAT
Protecció Civil homologa els plans d'emergències d'una trentena de municipis

MEDI AMBIENT
Episodi de fort vent especialment les hores centrals del dia a moltes comarques
MEDI AMBIENT
Nou episodi de ventades molt intenses a Catalunya: compte amb la mobilitat i les activitats a l'exterior
ACTUALITAT
Consells de seguretat de Protecció Civil per a les festes de Carnestoltes
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]