Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Convocatòria artística per a entitats de Salut Mental
Natura és Cultura: projecte artístic de respir a la natura adreçat a usuaris/es d’entitats de salut mental de Catalunya.
Convocatòria artística per a entitats de Salut Mental.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
17/04/2023 11:48
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
La Fundació Setba obre una nova edició (dotzena) del projecte de respir artístic Natura és Cultura dirigit a entitats de salut mental de Catalunya. El projecte està dirigit per l’artista Quim Moya amb la col·laboració de l’enginyer forestal Ignasi Vilarasau i la psicòloga i ballarina, Maria Ribera.

La convocatòria està oberta a totes les entitats de Catalunya, legalment constituïdes, que treballin amb persones que conviuen amb trastorns mentals. D’entre totes les entitats que s’ajustin als requisits de la convocatòria, es realitzarà un sorteig per escollir les dues entitats que hi participaran. El projecte es durà a terme durant les dues últimes setmanes de setembre de 2023 a la residència d’artistes Cal Gras d’Avinyó (Bages).

El projecte té la voluntat de contribuir a la integració social dels usuaris, fomentant les capacitats artístiques i facilitant el contacte amb la natura. L’objectiu és establir un vincle entre els usuaris i l’entorn, a través del Land Art; descobrir l’atzar i el joc com a mecanismes per a la creació artística i, finalment, compartir amb els altres l’experiència de l’aprenentatge com a forma d’enriquiment personal, social, cultural i generadora de coneixements. Les inscripcions estan obertes fins al 8 de juny de 2023. Per consultar les bases, visitar la pàgina web de la Fundació Setba: https://fundaciosetba.org/inscripcio-natura-es-cultura-2023/


En l’edició de l’any passat, i gràcies a aquest projecte, la Fundació Setba va participar per primera vegada al Festival Art&Gavarres amb la instal·lació “Caminants”, formada per les 15 peces treballades per les 3 entitats participants en l’estada artística a Cal Gras. L’obra va ser ubicada en el jardí del Museu Arqueològic de Girona, un lloc pel que passen diàriament un centenar de persones. La instal·lació de les peces va anar a càrrec de Quim Moya, Ignasi Vilarasau i els usuaris i professionals de les entitats. Podeu veure el reportatge resum de l’edició de 2022: https://youtu.be/RsUQrnVzoW0

Aquest projecte està organitzat per la Fundació Setba amb el patrocini de Bizcabar i Capital Care i amb la col·laboració de Cal Gras, Pinturas Lepanto i Xocolates Torras i amb el suport de l’Ajuntament d’Avinyó. La Fundació Setba és una entitat privada sense ànim de lucre que centra la seva activitat a generar espais d’inclusió social a través de la cultura. Idea projectes artístics adreçats a col·lectius en risc d’exclusió social. Té la convicció que la suma d’esforços i les sinergies ajuden a arribar més lluny, per això treballen en estreta col·laboració amb entitats públiques i privades.

MISSIÓ
Apropar l’art a col·lectius en risc d’exclusió social i mostrar la seva realitat a través de la cultura i les seves múltiples expressions.

VISIÓ
Promoure una societat més justa i inclusiva, mitjançant manifestacions artístiques que ajudin a vertebrar i cohesionar el seu teixit social.

VALORS
Creure en la cultura com a eina de cohesió social i apostar per la capacitat integradora de l’art, que es converteix en el seu vehicle de transformació. Col·laborar amb moltes entitats per poder desenvolupar la seva tasca amb la convicció que la suma d’esforços i les sinergies ajuden a arribar més lluny.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: NATURA ES CULTURA   SALUT MENTAL 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Mig centenar de professionals debaten a Manresa com erradicar l'estigma en salut mental
ACTUALITAT
Segona jornada organitzada per les tres càtedres de la UVic-UCC
SOLSONÈS
Enquesten la població del Solsonès per conèixer com viu la sobreproductivitat

SANITAT
Althaia incorpora un programa pioner d’intervenció assistida amb gossos
CATALUNYA CENTRAL
IV Jornades Interdisciplinàries de Salut Mental de la Catalunya Central
SOCIETAT
En la recerca d’un ideal: com afecta la pressió estètica a la salut mental dels joves
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]