Divendres 23 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Santpedor demana a la Junta de la Séquia poder fer ús de l'aigua per regar els horts
L'Ajuntament de Santpedor ha fet arribar a l'Alcalde de Manresa, president de la Junta de la Séquia, el malestar dels hortolans de Santpedor davant la prohibició de l'ús de l'aigua de la Séquia per al reg agrícola als horts de fora del terme municipal de Manresa, com a mesura davant de l'excepcionalitat per sequera decretada el mes de març a la conca del Llobregat.
L'Ajuntament de Santpedor demana a la Junta de la Séquia poder fer ús de l'aigua per regar els horts.

SANTPEDOR / Redacció/Sergi Vàzquez   
28/04/2023 14:42
El Premi Rosa Argelaguet, finalista a la dotzena edició dels Premis DonaTIC 2026
Manresa reunirà experts europeus per impulsar les comunitats energètiques als polígons industrials
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
Sant Fruitós participa en el projecte europeu d’intercanvi juvenil "Llengües Vives"
A través d'una recollida de signatures, amb uns 75 sotasignants, els hortolans demanen a l'Ajuntament de Santpedor el seu suport per sol·licitar a la Junta de la Séquia la utilització de l'aigua per al reg dels horts de Santpedor amb l'objectiu d'evitar la desaparició d'aquesta activitat agrícola. Tot i ser conscients de la situació de sequera que està patint el país i les conseqüències que comporta, els hortolans asseguren que la superfície d'aquests horts ocupa al voltant de 10 hectàrees i és molt baixa en relació amb l'extensió de regadiu de Manresa. Els hortolans argumenten que històricament la Junta de la Séquia ha deixat que es fes ús de l'aigua per als horts de Santpedor, permetent així el cultiu de verdures i hortalisses al municipi, en gran part d'autoconsum, i que tenen una gran importància social i de sobirania alimentària per al municipi.

L'Alcalde de Santpedor, Xavier Codina, ha fet arribar la petició a l'Alcalde de Manresa, Marc Aloy, en una carta on mostra la seva solidaritat amb els hortolans de Santpedor. Codina considera que totes les persones haurien de tenir accés en les mateixes condicions a un recurs natural com l'aigua, independentment del municipi al que pertanyin, i que això hauria de prevaldre per davant d'arguments ancestrals que posin en qüestió el principi universal d'accés als recursos públics.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SEQUERA   SANTPEDOR   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós participa en el projecte europeu d’intercanvi juvenil "Llengües Vives"
BAGES
El Consell Comarcal, els agents del territori i els 30 ajuntaments formalitzen un pacte
SÚRIA
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries

ST. FRUITÓS
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
ST. FRUITÓS
Un tribut a ABBA inaugura el nou cicle Voilà! al Teatre de Sant Fruitós de Bages
ST. FRUITÓS
S’obren les inscripcions de la cinquena edició dels Premis Joan Burés i Vidal de dansa d’arrel
Mirant amunt, entre edificis
L'elit de la natació estatal es cita diumenge a Manresa
El Premi Rosa Argelaguet, finalista a la dotzena edició dels Premis DonaTIC 2026
Manresa reunirà experts europeus per impulsar les comunitats energètiques als polígons industrials
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
El Consell Comarcal, els agents del territori i els 30 ajuntaments formalitzen un pacte
El Kids&Us vol sumar la primera victòria a la Lliga Endesa davant el Burgos
L'Hospital de Berga amplia el servei PADES per garantir l'atenció domiciliària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]