Diumenge 04 de juny de 2023
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

‘Il trovatore’ de Verdi clou demà la temporada d’òpera al Kursaal
La Sala Gran del Kursaal acollirà demà dimecres, 10 de maig (18h), l’òpera ‘Il trovatore’ de Verdi, la darrera proposta del gènere que veurem aquesta temporada a Manresa.
‘Il trovatore’ de Verdi clou demà la temporada d’òpera al Kursaal.

Redacció/ Jordi Preñanosa  
09/05/2023 15:19
L'Ajuntament de Manresa publica la Guia d'Activitats d'Estiu per als infants, adolescents i joves
Althaia dona la benvinguda a una nova promoció de residents d’Oftalmologia i Aparell Digestiu
Detenen dues persones per cultivar 798 plantes de marihuana a Rajadell
Dan Clotet Mas 8è classificat al Campionat Suís d’escacs Sub-16
Es tracta d’una nova producció de la Fundació Òpera Catalunya interpretada pel cor de l’Associació d’Amics de l’òpera de Sabadell i l’Orquestra Simfònica del Vallès, sota la direcció musical Daniel Gil de Tejada, direcció d’escena i vestuari de Carles Ortiz. 'Il Trovatore' és una òpera de quatre actes, amb text de Salvatore Cammarano, basat en la tragèdia espanyola El Trovador, d'Antonio García Gutiérrez. Es va estrenar al Teatro Apollo de Roma el 19 de gener de 1853. Amb Il Trovatore, Verdi va fer un pas endavant en la renovació de l'òpera romàntica i va assolir força, expressivitat i un lirisme indiscutible que impregna àries, duets i cors. L'òpera forma part de la considerada trilogia popular de Verdi, que va obtenir un èxit aclaparador i de la qual també formen part Rigoletto i La Traviata.

Les entrades per veure ‘Rigoletto’ tenen un preu de 45€ (40€ per a menors 30 anys, majors 65 i amb Carnet Galliner,) i es poden comprar a taquilles i per internet a www.kursaal.cat.

Funció dedicada a la soprano Margarida Elias

Aquesta funció de Manresa es dedicarà a la soprano Margarida Elias Casals, que va interpretar el paper de Leonora, la protagonista d’’Il trovatore’ el 10 d’octubre de 1944 al Teatre Kursaal. Margarida Elias -que enguany faria 100 anys- va viure a Manresa des dels 3 anys; i és una de les sopranos amb més projecció internacional que ha tingut la ciutat. El musicòleg Oriol Pérez en farà una glossa breu a la presentació de la funció de dimecres.

Xerrada prèvia a càrrec d’Ovidi Cobacho

Una hora abans de la representació, el musicòleg Ovidi Cobacho oferirà com és habitual oferirà una xerrada introductòria a l’òpera ‘Il trovatore’. La xerrada serà a les 5 de la tarda a la Sala Polivalent 1 del Kursaal. ‘Romeu i Julieta’ , Manon Lescaut’ i Turandot’, les propostes operístiques 2023-24 L’abonament del Toc d’Òpera de la propera temporada 2023-24 portarà a Manresa tres grans òperes que es representaran a la Sala Gran del Kursaal. Per una banda, ‘Romeu i Julieta’ de Charles Gounod; ‘Manon Lescaut’ de Puccini i tancarà la temporada ‘’Turandot’ de Puccini.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: KURSAAL   TEATRE   CULTURA 
També et pot interessar:
CERTÀMENS
S'obre la convocatòria del XVI Concurs Sons de la Mediterrània
CULTURA
Triquell presenta aquest dissabte al Kursaal el seu primer disc amb les entrades exhaurides
CULTURA
Una peça de creació del grup de l’Aula d’Arts Escèniques del Kursaal guanya un dels Premios Buero

MEDI AMBIENT
Teatre Mobil a l'Anella Verda de Manresa, a l'era de Cal Cuques
CULTURA
La sala gran del Kursaal clourà la programació de gent gran aquest dimecres
CINEMA
El Documental del Mes torna aquest dijous a la Plana de l’Om amb ‘Zimbàue
Decoració al carrer del Born
Subvencionaran amb 150.000 euros una vintena de projectes d'educació ambiental
Protecció Civil activa l'alerta del pla l'INUNCAT per precipitacions intenses
Un equip de sèniors d'UManresa guanya la lliga de debat de la Xarxa Vives d'Universitats
L'Ajuntament de Manresa publica la Guia d'Activitats d'Estiu per als infants, adolescents i joves
Althaia dona la benvinguda a una nova promoció de residents d’Oftalmologia i Aparell Digestiu
Detenen dues persones per cultivar 798 plantes de marihuana a Rajadell
Dan Clotet Mas 8è classificat al Campionat Suís d’escacs Sub-16


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]