Divendres 13 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

"La contractació d’una “brigada de barri” és la solució del Govern de Coalició
La contractació d’una “brigada de barri” és la solució del Govern de Coalició a la deixadesa del espai púbic a la ciutat.
"La contractació d’una “brigada de barri” és la solució del Govern de Coalició.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
17/05/2023 17:58
Més de 350 alumnes de 1r de primària visiten l'exposició 'Cuida't les dents'
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
Licitació pública la concessió del bar del camp de futbol
El nou BYD ATTO 2 DM-i arriba al Bages
L'anunci d'una segona "brigada de barri" de manteniment del espai públic en aquest cas a la Balconada és una bona notícia d’entrada pel que suposa dins el marc dels Plans d’Ocupació puntuals per afavorir la inserció laboral de persones a l’atur en el mateix barri on es fan les accions.

Des del PSC valoren positivament el programa, dotat econòmicament des de la Diputació de Barcelona. I agraïm a les treballadores i treballadors de l'Ajuntament que l'estan fent possible així com la Regidoria responsable de tirar endavant el projecte. Dit això, i sense voler entrar en el debat de que, els serveis bàsics i ordinaris amb els que l'Ajuntament a de proveir a la ciutat són tasques estructurals i les hauria d'assumir de manera eficaç la pròpia plantilla de l’Ajuntament,-i en el cas que ens ocupa, la manca de funcionaris responsables de manteniment dins la plantilla n’és un greu problema- és evident, que la utilització de personal procedent de Plans d'Ocupació per assumir principalment les tasques de manteniment ordinari de diferents barris és un error de planejament bàsic.

Quan aquestes contractacions haurien de ser sols un bon complement als propis serveis de Manteniment de l’Ajuntament, que són els que haurien de dotar-se de més recursos i personal per recuperar el temps perdut en la cura i renovació de l’espai públic de Manresa. I si la Diputació, que és qui dóna els diners, deixa de donar-los en un futur?. Qui farà les tasques de manteniment?. A dia d’avui el Govern de Coalició de l’Ajuntament sembla no tenir més alternativa per cuidar i mantenir l’espai públic de la ciutat que no sigui una brigada de barri, quan hauria de ser una de les seves prioritats vist l’estat en general de com es troben voreres, parcs i jardins, i mobiliari urbà a tots els barris de Manresa.

Tornem a defensar que a Manresa i els seus barris, els hi calen veritables plans de xoc de manteniment per una millora integral de tot el espai públic, recuperant el temps perdut de més d’una dècada si ens comparem amb altres ciutats com la nostra, on l’estat del seu espai i via pública són envejables per una dedicació prioritària i continuada per part del seus respectius Ajuntaments. I el cas de Manresa, ens trobaríem en les posicions més baixes sobre l’estat del seu espai públic tal com la majoria de manresanes i manresans consultats ho han explicat i denunciat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PSC   MANRESA   MUNICIPALS 23 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El BAXI Manresa guanya a Hamburg en un partit d'alta anotació
NATACIÓ
El nedador del CN Manresa Joan Perramon ha estat convocat amb la Selecció Catalana
LA FOTO DEL DIA
El campanar de la Seu, un capvespre

MANRESA
El Passeig Pere III de Manresa, pràcticament desert pel temporal de vent
FUTBOL
El Covisa Manresa superai el Molins 99 CFS
FOTOGRAFIA
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
Manresa perd una parròquia
Més de 350 alumnes de 1r de primària visiten l'exposició 'Cuida't les dents'
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
Licitació pública la concessió del bar del camp de futbol
El nou BYD ATTO 2 DM-i arriba al Bages
El Carnaval omplira els carrers d’Artés el pròxim 28 de febrer
El saxofonista Llibert Fortuny, acompanyat per una Big Band, oferirà al Kursaal un concert
L’escola Pla del Puig celebra la Festa de l’Arròs a les escoles


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]