Dilluns 05 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Front comú dels alcaldables d'ERC-AM de l’eix del Cardener
Els alcaldables d'Esquerra Republicana-AM de Sant Joan de Vilatorrada (Mar Osete), l'EMD de Sant Martí de Torroella (Pere Bartumeus - Som Sant Martí), Callús (Elisabet Hernández), Súria (Marta Viladés), Sant Mateu de Bages (Jordi Borràs - Sumem) i Cardona (Ferran Estruch), es conjuren per treballar per a millorar la situació de la C-55 Nord, entre els municipis de Manresa i Cardona.
Front comú dels alcaldables d'ERC-AM de l’eix del Cardener.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
19/05/2023 21:53
El CE Manresa guanya al camp del Reus (1-4)
UE i Acció Exterior presenta a la Catalunya Central el nou servei adreçat als ens locals
El CN Manresa remunta a Tenerife amb tres gols finals
El Cicle d'Activitats de Medi Ambient comença amb un taller
Tots ells mostren la seva preocupació per l'accidentalitat d'aquest tram, un fet que ja han posat damunt la taula dels departaments corresponents, els quals ja hi estan treballant. L'alcalde de Cardona i diputat al Parlament de Catalunya, Ferran Estruch, va reunir-se amb els consellers de Territori i d'Interior, Juli Fernàndez i Joan Ignasi Elena; i també amb el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, per analitzar la situació i buscar solucions. Els candidats republicans reclamen millores a la C-55 per tal de garantir més seguretat i millorar aquells punts més conflictius. Tots ells posen damunt la taula la necessitat de millorar la via i fer-la més competitiva; i constaten la bona voluntat dels departaments per posar fil a l'agulla. Des de Súria, l'alcaldable d’ERC Marta Viladés reclama que la C-55 tingui una sortida i entrada completa al polígon de la Pobla "per millorar-ne la competitivitat", ja que actualment només s'hi té accés des de la direcció nord.

La seguretat viària a la Colònia del Cortès de Callús i a Sant Martí de Torroella esdevenen un altre motiu d'inquietud pels alcaldables d’ERC i Som Sant Martí, Elisabet Hernández i Pere Bartumeus, els quals exposen que "la circulació de vianants per aquests trams eleva el risc d'accidentalitat i, és per això, que ens plantegem establir aliances per buscar solucions conjuntes". La millora del transport públic i l'impuls de les Via Blava de l'eix del Cardener són altres punts claus a atendre en els pròxims anys. Amb tot, celebren que des del Departament de Territori, tal com va avançar el mateix conseller Fernàndez en un dels consells d'alcaldes, hi ha el compromís de treballar en un pla de millora i transformació de la C-55 Nord entre Manresa i Cardona. És en aquest sentit que els alcaldables es comprometen a treballar conjuntament des del primer dia de la nova legislatura en la millora de la carretera. A més, consideren que aquesta iniciativa, després de les eleccions, ha de contemplar altres aspectes importants que siguin comuns als municipis per potenciar la zona del Cardener Nord des del punt de vista econòmic, social i cultural.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ERC   MUNICIPALS 23 
També et pot interessar:
POLÍTICA
ERC Bages reuneix més d’un centenar de persones a Cardona per reivindicar el treball municipal
POLÍTICA
ERC Bages celebrarà una trobada comarcal per reivindicar el treball compartit pels pobles i ciutats
POLÍTICA
ERC Bages reivindica les 18 noves expedicions a la línia Manresa-UAB

POLÍTICA
ERC reclama transparència sobre l’avaria de climatització de la residència
POLÍTICA
ERC reclama al Govern espanyol que identifiqui els immobles estatals sense ús al Bages
ST. FRUITÓS
ERC Sant Fruitós reclama al govern municipal que executi "d'una vegada" del nou CAP
El CE Manresa guanya al camp del Reus (1-4)
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
Nou cap de setmana de tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
La 6a Solsoterra presenta una vintena llarga d’activitats al centre de Solsona
Gran participació en la caminada de Súria i Callús contra la macroplanta de biogàs
El Covisa Manresa deixa escapar una renda de 3 gols i empata contra el Ripollet
El CN Manresa remunta a Tenerife amb tres gols finals
El Cicle d'Activitats de Medi Ambient comença amb un taller


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]