Dimecres 29 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Junts per Sant Vicenç reivindica el desdoblament real de la C55
La darrera proposta de la Generalitat preveu de fer una via 2+1 carrils a l’alçada de Castellgalí.
Junts per Sant Vicenç reivindica el desdoblament real de la C55.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
23/05/2023 14:23
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
L’aprovació d’una via de 2+1 carrils a l’alçada de Castellgalí, per part del Parlament de Catalunya en el pressupost 2023, no soluciona el cul de sac en el qual es troba la C55, una carretera per on passen més de 32.000 vehicles diaris i que Junts per Sant Vicenç de Castellet exigeix que es desdobli de manera real, amb dos carrils en cada direcció. La proposta de la Conselleria de Territori de la Generalitat de fer una via de 2+1 carrils eludeix altres projectes ja existents: la C55 en el tram entre Castellbell i el Vilar i Manresa té redactats, des de l’any 2015, els projectes constructius de desdoblament i amb el tràmit ambiental realitzat. No licitar les obres de desdoblament és un tema únicament de voluntat política.

Junts per Sant Vicenç de Castellet vol denunciar que la decisió de la Conselleria de descartar aquests projectes i de redactar uns nous projectes amb canvi de traçat i renunciant al desdoblament, comporta llençar a la paperera molts esforços i diners destinats a la seva redacció i endarrerir uns quants anys més les inversions a la C55. A més, aquesta decisió té una conseqüència greu per a Sant Vicenç de Castellet i per al Pont de Vilomara, que és la d’haver de renunciar a tenir un accés directe des de la nova C55 desdoblada, que preveia un dels projectes esmentats.

Concretament es preveia la construcció de nous viaductes sobre el Cardener permetent accedir al municipi de Sant Vicenç a través de l’enllaç de la nova variant de la C55 amb la carretera del Pont de Vilomara. La pèrdua d’aquest accés, a més, té el suport de l’actual equip de govern de Sant Vicenç de Castellet, ja que en el seu avanç del nou POUM (Pla urbanístic) s’elimina aquest accés nord del municipi, que sí que estava previst en el POUM anterior. Junts per Sant Vicenç estem convençuts que ens trobem en un moment crític per al futur del nostre municipi.

En aquest sentit el candidat de Junts per Sant Vicenç de Castellet a l’alcaldia, Dani Mauriz, manifesta la seva disconformitat amb “aquesta doble decisió per part de la Conselleria de Territori de la Generalitat i per part de l’Ajuntament de Sant Vicenç que aboca el nostre municipi a una pèrdua de competitivitat i de futur. No ens podem permetre hipotecar el futur industrial i de creixement econòmic, ni renunciar a un accés nord al nostre municipi, que faciliti la mobilitat i descongestioni el volum de vehicles de la nostra vila a certes hores punta. Lluitarem per la reversió d’aquestes decisions perquè Sant Vicenç de Castellet no es pot quedar enrere, i és una qüestió només de voluntat política que es faci realitat el projecte que necessitem per a la C55”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: JUNTS   MUNICIPALS 23   SANT VICENÇ   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
La Policia Local intensificarà els controls d’alcohol i drogues al volant durant la Castanyada
BAGES
Funció de l’espectacle Maure el dinosaure de la Companyia Teatre Nu
ST. VICENÇ
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet incorpora set nous agents a la Policia Local

LA FOTO DEL DIA
El Cap Bages, il·luminat al vespre
ST. FRUITÓS
Els usuaris de la residència visiten el Museu de la Memòria de la Vinya i el Vi
ST. FRUITÓS
Nova sessió de cinema familiar a Sant Fruitós de Bages amb Phantom Boy
El Cap Bages, il·luminat al vespre
El Casino de Calaf acull el concert “El segon de Rakhmàninov” amb l’orquestra Arts Simfònica Jove
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet incorpora set nous agents a la Policia Local
Funció de l’espectacle Maure el dinosaure de la Companyia Teatre Nu
UManresa arriba als 2.620 estudiants en titulacions oficials
Els usuaris de la residència visiten el Museu de la Memòria de la Vinya i el Vi
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]