L’aprovació d’una via de 2+1 carrils a l’alçada de Castellgalí, per part del Parlament de Catalunya en el pressupost 2023, no soluciona el cul de sac en el qual es troba la C55, una carretera per on passen més de 32.000 vehicles diaris i que Junts per Sant Vicenç de Castellet exigeix que es desdobli de manera real, amb dos carrils en cada direcció. La proposta de la Conselleria de Territori de la Generalitat de fer una via de 2+1 carrils eludeix altres projectes ja existents: la C55 en el tram entre Castellbell i el Vilar i Manresa té redactats, des de l’any 2015, els projectes constructius de desdoblament i amb el tràmit ambiental realitzat. No licitar les obres de desdoblament és un tema únicament de voluntat política.
Junts per Sant Vicenç de Castellet vol denunciar que la decisió de la Conselleria de descartar aquests projectes i de redactar uns nous projectes amb canvi de traçat i renunciant al desdoblament, comporta llençar a la paperera molts esforços i diners destinats a la seva redacció i endarrerir uns quants anys més les inversions a la C55. A més, aquesta decisió té una conseqüència greu per a Sant Vicenç de Castellet i per al Pont de Vilomara, que és la d’haver de renunciar a tenir un accés directe des de la nova C55 desdoblada, que preveia un dels projectes esmentats.
Concretament es preveia la construcció de nous viaductes sobre el Cardener permetent accedir al municipi de Sant Vicenç a través de l’enllaç de la nova variant de la C55 amb la carretera del Pont de Vilomara. La pèrdua d’aquest accés, a més, té el suport de l’actual equip de govern de Sant Vicenç de Castellet, ja que en el seu avanç del nou POUM (Pla urbanístic) s’elimina aquest accés nord del municipi, que sí que estava previst en el POUM anterior. Junts per Sant Vicenç estem convençuts que ens trobem en un moment crític per al futur del nostre municipi.
En aquest sentit el candidat de Junts per Sant Vicenç de Castellet a l’alcaldia, Dani Mauriz, manifesta la seva disconformitat amb “aquesta doble decisió per part de la Conselleria de Territori de la Generalitat i per part de l’Ajuntament de Sant Vicenç que aboca el nostre municipi a una pèrdua de competitivitat i de futur. No ens podem permetre hipotecar el futur industrial i de creixement econòmic, ni renunciar a un accés nord al nostre municipi, que faciliti la mobilitat i descongestioni el volum de vehicles de la nostra vila a certes hores punta. Lluitarem per la reversió d’aquestes decisions perquè Sant Vicenç de Castellet no es pot quedar enrere, i és una qüestió només de voluntat política que es faci realitat el projecte que necessitem per a la C55”.