Aquesta gran ”Avinguda Central de Manresa” (ACM), es completarà amb la creació de diversos equipaments i infraestructures de mobilitat al voltant. “Les carreteres de Vic i de Cardona són, a hores d’ara, les vies més transitades de la ciutat i, per això, són la carta de presentació que ofereix als visitants”; en aquest sentit ha assegurat que la imatge que donem és d’una ciutat sense verd, amb voreres estretes i façanes deixades. Però, per a Bacardit, la transformació d’aquestes carreteres en Avingudes arbrades, amb llum i voreres amples no només millorarà la imatge de la ciutat, sinó que comportarà una transformació i millora radical en el conjunt de la ciutat i dels veïns que hi confronten.
“Quan la gent comenci a poder passejar tranquil·lament per aquesta avinguda, s’obrirà comerç, els carrers estaran ben il·luminats i els propietaris voldran netejar i adequar les façanes: es tracta d’activar l’espiral de la prosperitat”, diu Bacardit. La proposta consisteix en planificar un seguit d’actuacions que vagin en el sentit de dotar aquesta avinguda dels elements necessaris per estructurar-la i fer-la possible. Així, es proposa treballar en paral·lel en diferents fronts: • En primer lloc, amb l’execució d’una nova estació de RENFE darrera el pavelló del Baxi prevista ja al POUM, conjuntament amb un gran aparcament dissuasiu al servei dels usuaris de tren i de la pròpia Ciutat Esportiva del Congost; • En segon lloc, amb la construcció d’un nou pont (previst també al POUM) que connecti directament l’estació i la Ciutat Esportiva del Congost amb la carretera de Cardona;
En tercer lloc, amb la construcció d’aparcaments al centre de la ciutat que permetin una reubicació efectiva dels vehicles que ara estacionen a aquesta 2 avinguda (ampliació del Puigmercadal, nou aparcament a Bonavista i nou aparcament a l’estació de busos). • En quart, amb la re-urbanització de les carreteres de Vic i de Cardona per ampliar voreres, arbres, llum i zones de càrrega i descàrrega. • Finalment, amb l’ampliació de l’aparcament dissuasiu del pont de ferro. • Aquest nou eix vertebrador tindria una línia nova de bus que uniria Sant Fruitós, Manresa i Sant Joan de Vilatorrada. Segons Bacardit aquesta proposta transformadora de ciutat, “val menys que l’operació de la Fàbrica Nova, i representa un model contraposat al que realitza l’alcalde Aloy; és un model d’intervenció i priorització de les inversions públiques que incideix directament en la millora de la qualitat de vida de tota la ciutat i és llavor de canvi en els àmbits de la mobilitat, del comerç i de la capitalitat de Manresa”.