Dissabte 15 de juny de 2024
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Quins aliments ajuden a combatre l'envelliment?
xisteixen diversos aliments que es considera que poden ajudar a combatre l'envelliment a causa de les seves propietats nutricionals i antioxidants.
Quins aliments ajuden a combatre l'envelliment?.

Eva Remolina / AMIC  
10/06/2023 16:27
L'Ajuntament insta a les propietats de 48 edificis del Centre Històric que acreditin la seva conservació
El claustre del Museu de Manresa acull dimarts que ve la presentació de l'Agenda Urbana
El CFP i Maccion presentaran el seu programa sobre indústria 4.0
La gent gran de Monistrol de Montserrat es llança a fer servir Internet
 Aquesta és la llista d'alguns d'ells: Fruites i verdures: són riques en antioxidants, vitamines i minerals que ajuden a protegir les cèl·lules del mal oxidatiu. Algunes de les que tenen més alt contingut antioxidant són les baies (com els nabius, les mores i les maduixes), els espinacs, el bròcoli, les pastanagues, els tomàquets i les remolatxes.

Peixos blaus: com el salmó, la tonyina i les sardines, són rics en àcids grassos omega-3, que ajuden a reduir la inflamació i protegeixen la salut del cor i el cervell. Fruita seca i llavors: les ametlles, les nous, la xia o el lli, són riques en àcids grassos saludables, vitamina E i antioxidants. Aquests aliments poden ajudar a mantenir la pell saludable i protegir contra el mal cel·lular.

Oli d'oliva: L'oli d'oliva extra verge és una font de greixos saludables i antioxidants, com els polifenols. S'ha associat amb beneficis per a la salut cardiovascular i pot tenir propietats antiinflamatòries. Te verd: Aquest té compostos anomenats catequines, que són antioxidants potents. S'ha demostrat que el consum de te verd està relacionat amb beneficis per a la salut, com la reducció del risc de malalties cardíaques i uns certs tipus de càncer.

Grans sencers: és el cas de la quinoa, l'arròs integral i la civada. Són rics en fibra i contenen antioxidants, vitamines i minerals. Ajuden a mantenir el sistema digestiu saludable i poden tenir efectes beneficiosos sobre la salut en general. Recorda que una alimentació equilibrada i variada, juntament amb un estil de vida saludable que inclogui exercici regular i descans adequat, és fonamental per a mantenir un envelliment saludable. Sempre és recomanable consultar amb un professional de la salut o un nutricionista per a obtenir recomanacions personalitzades segons les teves necessitats i condicions particulars.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ENVELLIMENT   ALIMENTS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Campanya de sensibilització Aprofitem els aliments
LES PROPOSTES D'OCI
Aliments que atipen: omplen l'estómac i nodreixen l'organisme
ACTUALITAT
L'IVA es redueix al 5% en oli i pasta

TENDÈNCIES
Conservar els aliments durant un viatge
ANOIA
Gent gran i tècnics comparteixen necessitats i reptes sobre envelliment
SANITAT
El projecte d’impressió d’aliments en 3D posa a prova menús complets
Panell amb els horaris del bus
Set de cada deu persones ateses per Càritas Barcelona viuen en un habitatge no digne
Consells de maquillatge per a l'estiu per a un look fresc i durador
L'Ajuntament insta a les propietats de 48 edificis del Centre Històric que acreditin la seva conservació
Es reprenen les visites guiades a la cova de Mura, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac
El claustre del Museu de Manresa acull dimarts que ve la presentació de l'Agenda Urbana
El CFP i Maccion presentaran el seu programa sobre indústria 4.0
La gent gran de Monistrol de Montserrat es llança a fer servir Internet


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]