Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Santpedor tanca amb èxit un cap de setmana de visites al Celler Cooperatiu
Santpedor s’ha afegit un any més als municipis de la comarca que han ofert visites guiades al patrimoni de la ruta del vi en el marc de la Fira del Vi del Bages.
Santpedor tanca amb èxit un cap de setmana de visites al Celler Cooperatiu en el marc de la Fira ViBa.

SANTPEDOR / Redaccio/ Sergi Vazquez  
06/06/2023 11:16
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Aquest cap de setmana el Celler Cooperatiu de Santpedor (El Sindicat), que data de la dècada de 1920 i es conserva intacte des que va cessar l’activitat ara fa prop de 40 anys, s’ha omplert de visitants. Una seixantena de persones han viatjat  100 anys enrere per descobrir el passat vitivinícola de Santpedor de la mà de la historiadora Mireia Vila i d’un tast en un entorn immillorable gràcies a El Terrer 1834.

Sobre el Celler Cooperatiu de Santpedor

El Celler Cooperatiu de Santpedor, declarat Bé Cultural d'Interès Local, està situat a la plaça del Sindicat i es va construir l'any 1922 gràcies a l'esforç dels socis del Sindicat Agrícola de Santpedor, que hi van contribuir tant amb el capital de les seves accions com amb la mà d'obra. El celler es va estrenar per la verema de 1923 i va ser el primer celler cooperatiu del Bages a posar-se en marxa, seguit pel de Salelles (1927) i el d'Artés (1935). La nau central es manté intacta des de la dècada de 1990, quan el celler va cessar l'activitat, mentre que les naus laterals continuen funcionant, una acull les oficines del Sindicat i a l'altra s'hi concentren els locals d'algunes entitats del poble. El novembre de 2021 l’Ajuntament va aprovar iniciar els tràmits perquè l’edifici passi a ser de titularitat municipal. Els usos d'aquest espai es definiran en un futur projecte que tindrà en compte el patrimoni històric del poble i el món del vi com a eix vertebrador.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANTPEDOR   BAGES   FIRAVIBA 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
La Policia Local realitza una campanya de control del consum d’alcohol i drogues al volant
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament arranjarà i posarà il·luminació a l’aparcament de davant de l’escola Paidos
ST. VICENÇ
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina

ST. FRUITÓS
La Nit del Canet Kids i una sessió DJ al pavelló festa del Carnestoltes
BAGES
La Denominació d'Origen Pla de Bages ha estat present a Barcelona Wine Week 2026
ST. FRUITÓS
Els alumnes del programa “Tastet d’oficis” inicien les pràctiques en empreses
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]