Diumenge 01 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'ICS Catalunya Central forma professionals del Bages, el Berguedà i l'Anoia
L'objectiu és que els professionals d'atenció primària adquireixin eines per a la detecció, l'abordatge i el tractament dels problemes derivats del fre lingual curt en nadons.
L'ICS Catalunya Central forma professionals del Bages, el Berguedà i l'Anoia.

SANITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
14/06/2023 13:41
La 13a Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència centra el debat en la delinqüència juvenil
El sorteig de membres de les meses electorals de Manresa se celebrarà dimarts que ve
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica
Professionals de les àrees d'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva, Pediatria i Odontologia de l'Institut Català de la Salut (ICS) de la Catalunya Central s'han format recentment en la detecció, l'abordatge i el tractament de l'anquiloglòssia (fre lingual curt) en nadons. El curs, adreçat a professionals del Bages, el Berguedà i l'Anoia, té com a objectiu que es pugui detectar més bé aquesta patologia a la mateixa consulta d'atenció primària, millorar els problemes de lactància derivats dels frens linguals curts, i realitzar un abordatge conjunt i multidisciplinari dels casos que requereixin intervenció.

L'anquiloglòssia pot provocar problemes greus en la lactància –com ara dolor i clivelles en la mare, i dificultats en l'extracció de la llet i en el guany ponderal, gasos o còlics, etc., en el nadó– i també en infants i adults –com són dificultats en la parla, otitis, problemes respiratoris, trastorns del son i problemes de la columna vertebral, entre d'altres–. Es calcula que entre el 8 i el 10% dels nadons presenten aquesta patologia en major o menor grau, i la xifra augmenta quan la persona que examina està entrenada per a la detecció. En un estudi recent de l'Hospital del Mar la prevalença arriba al 32% dels nounats.

La formació ha anat a càrrec de Raquel Moreno, llevadora de la Consulta de Lactància de l'ASSIR Osona i consultora internacional en lactància materna (International Board Certified Lactation Consultant, IBCLC), i Maria Viñolas, pediatra i referent de la consulta d'anquiloglòssia i lactància materna del Consorci Hospitalari de Vic. Precisament, Osona va ser la primera comarca de la Catalunya Central on l'ICS va promoure aquesta formació pionera, que ara s'ha estès a la resta de professionals del territori.

En total, s'han format prop d'una setantena de llevadores i professionals de pediatria i odontologia, que han après a detectar els símptomes de l'anquiloglòssia, quines repercussions té aquesta patologia en la lactància materna i com fer-ne la valoració i el tractament adequats. També s'han format –a través de casos pràctics amb nadons– en la tècnica de la frenectomia, una intervenció que consisteix en la incisió del fre lingual quan aquest dificulta la mobilitat i les funcions de la llengua, i la posterior fisioteràpia que cal realitzar per assegurar-ne una bona evolució.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ICS   CATALUNYA CENTRAL   SALUT 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa defensa naturalitzar els patis escolars per millorar la qualitat de l'aire i la salut mental
ACTUALITAT
La Fundació Sant Andreu Salut colabora en el Festival Vida al final de la vida
SANITAT
Recursos per iniciar i mantenir la lactància

SOLSONÈS
Solsona posa el focus en la soledat no desitjada
ACTUALITAT
Salut inicia la vacunació contra la grip i la COVID-19
MANRESA
Manresa se suma un any més al Dia Mundial de la Salut Mental
Com funciona un cotxe autònom? Així “veu” i interpreta el que passa al seu voltant
El carrer Guimerà vist de nit
La 13a Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència centra el debat en la delinqüència juvenil
Unes 800 persones s'interessen pels programes de la Diputació al Saló de l'Ocupació
El sorteig de membres de les meses electorals de Manresa se celebrarà dimarts que ve
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes
Tret de sortida al cicle de caminades de marxa nòrdica
D'on surt l'expressió «dormir com un tronc»?


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]