Dimecres 24 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

A la venda, les entrades per veure set propostes de la 26a Fira Mediterrània
Entre les novetats, destaquen el concert inaugural de Raül Refree i Maria Mazzotta, la nova proposta de l'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya i el concert per a públic familiar del Pony Pisador.
Es posen a la venda les entrades d'Evoé! de Raül Refree i Maria Mazzota, espectacle inaugural.

Redacció/Jordi Preñanosa  
19/06/2023 16:22
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
L´internacional Pol Lopez, de la roma al Covisa Manresa
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
Ja la venda les primeres entrades de la propera edició de Fira Mediterrània de Manresa, que tindrà lloc del 5 al 8 d'octubre. Es tracta de set de les propostes que es duran a terme al Teatre Kursaal i al Teatre Conservatori, quatre de les quals formen part de l'Obrador d'arrel de Fira Mediterrània, el programa de suport als artistes que exploren nous camins a partir de l'arrel i la cultura popular. Les entrades es podran comprar per les vies habituals, a través d'Internet al web de Fira Mediterrània (www.firamediterrania.cat), i de forma presencial a les taquilles del Teatre Kursaal (de dimarts a dissabte, d'11 h a 13 h i de 18 h a 20 h). Les entrades tindran un preu reduït fins un dia abans de cada espectacles.

Sala Gran del Teatre Kursaal

Entre tota l'oferta que ara es posa a la venda, destaca Evoé!, el concert inaugural, que tindrà lloc dijous 5 d'octubre a les 21h a la Sala gran del Teatre Kursaal. Es tracta d'una proposta inclosa a l'Obrador d'arrel de la Fira, encapçalada pel músic i productor català Raül Refree i la cantant Maria Mazzota, una de les veus més imprescindibles de la música tradicional italiana. Els dos han unit forces per oferir un recorregut per cerimonials de possessió col·lectiva com la tarantel·la. Comptaran amb la dramatúrgia de Jordi Oriol i les veus femenines del Cor Plèiade.

També es podran comprar les entrades per anar a veure dos propostes més a la Sala gran del Teatre kursaal. D'una banda, el nou concert de l'Orquestra de Músiques d'arrel de Catalunya (OMAC), formació integrada per 34 joves intèrprets dels Països Catalans nascuda fa dos anys sota l'empara de l'Obrador d'arrel de la Fira, i que a Trans explora la riquesa antropològica, ecològica i artística de la transhumància dels Pirineus a partir de les cançons que descriuen les rutes geogràfiques. Serà divendres 6 d'octubre a les 21h. I de l'altra, Nemini Parco, el nou espectacle de gran format de l'Esbart de Rubí, que enguany celebra el seu centenari. Es tracta d'una proposta que treballa el patrimoni immaterial i la tradició des d'una vessant innovadora, partint del mite d'Orfeu i Eurídice. Es podrà veure diumenge 8 d'octubre a les 18.30 h. També es poden comprar les entrades per anar a veure a la Sala gran La Romería, el darrer espectacle de l'agitador folklòric asturià Rodrigo Cuevas, que es van posar a la venda el 14 d'abril coincidint amb la publicació del primer senzill del seu treball.

Sala Petita del Teatre Kursaal

Pel que fa a l'oferta que es podrà veure a la Sala Petita del Kursaal, hi ha la posada en escena de dos projectes de l'Obrador d'arrel de la Fira. D'una banda, Ni.U, de Núria Andorrà, una proposta de música experimental i dansa, amb intel·ligència artificial, inspirada en el paisatge i la gent de la Vall del riu Corb, que està programada per dijous 5 d'octubre a les 19.30 h. I de l'altra, Rel i grapa, del ballarí Víctor Pérez Armero, una peça que qüestiona les expressions i experiències del cos, des de la dansa d'arrel tradicional fins a llenguatges contemporanis passant per la identitat queer i la sensualitat humana, i que també compta amb el suport del Pla d'impuls a la dansa d'arrel, amb una menció especial a la darrera edició del Premi Delfí Colomé. Aquesta proposta es podrà veure divendres 6 d'octubre a les 18 h.

Teatre Conservatori

Pel que fa a la programació prevista al Teatre Conservatori, també es posaran a la venda les entrades per anar al concert de El Pony menut, dijous 5 d'octubre a les 18 h. Es tracta de la versió familiar del grup musical El Pony Pisador, que ha adaptat per als més petits el seu repertori de música celta i folk tradicional, amb interpretacions i harmonies de qualitat, i molt bon sentit de l'humor.

El Pòrtic de la Fira

Finalment, també es posen a la venda, les entrades del concert Pòrtic de la Fira, organitzat amb D'Arrel Manresa, i que enguany portarà la gira de celebració dels 50 anys del mític grup de folk-rock Elèctrica Dharma, amb un repàs a la seva trajectòria musical carregada de temes emblemàtics. El concert Pòrtic tindrà lloc el 30 de setembre a les 20 h, a la Sala gran de Teatre Kursaal.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FIRA MEDITERRANIA 2023   CULTURA 
També et pot interessar:
CULTURA
Joel Joan tancarà aquest divendres la temporada teatral del Kursaal amb ‘Vània’
MANRESA
L'artista visual manresà Marc Sellarès presenta la seva nova exposició 'Un foc creixent'
CULTURA
La Sala Petita del Kursaal acollirà el 7 de juliol l'assaig obert de l'òpera de cambra 'Estètica i massacre'

CULTURA
Aquest dissabte, a la venda els espectacles de la propera tardor del Teatre Kursaal de Manresa
CULTURA
La sala petita del Kursaal acoull dimecres i divendres dues funcions d’estrena de ‘Gens familiars’
CULTURA
La comèdia ‘Avui no ploraré’ de T de Teatre tancarà la seva gira aquest dissabte al Kursaal
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
La parada de les Arnaules al mercat de la plaça de les Oques
Manresa acollirà aquest diumenge el partit entre les seleccions de Catalunya i la Gran Bretanya
PMCC i Cecot reforcen la seva aliança per impulsar la competitivitat del sector del metall
L’empremta europea a Catalunya
El foc de la Flama del Canigó dona el tret de sortida a l'estiu a Manresa
Els equips benjamins del CN Manresa de waterpolo, A i B, han competit al Campionat de Catalunya
Els sub16 es proclamen campions catalans


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]