Dimarts 16 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La republicana Judit Gisbert revalida l’alcaldia de Solsona amb l’entrada d’ApS-CUP al govern
La batllessa rep el suport també de Junts com a “vot de consideració”.
La republicana Judit Gisbert revalida l’alcaldia de Solsona amb l’entrada d’ApS-CUP al govern.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
17/06/2023 15:24
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
En una sala atapeïda de públic, el Ple de constitució de l'Ajuntament ha començat amb la formació de la mesa d'edat, integrada per la regidora més veterana, Elis Colell, de Junts per Solsona, i el més jove, Albert Colell, d'ApS-CUP, ambdós nous al consistori. Tot seguit, la resta de regidors han promès el seu càrrec en el si d’una corporació amb la majoria d'integrants renovats.   

En el seu discurs d'investidura, Gisbert ha admès que a les urnes “la ciutadania de Solsona ha decidit dibuixar un mapa polític municipal que ens emplaça a una nova conjuntura amb nous reptes". "Però ho entomem amb il·lusions renovades que ens esperonen a continuar treballant més i millor". Els resultats amb els quals Esquerra ha guanyat sense majoria absoluta han fet necessari explorar acords. En aquest sentit, la batllessa ha justificat l’elecció dels nous socis: "Hem buscat consens i una aliança per assegurar la governabilitat de la ciutat d'una manera estable sense renunciar als pilars del que considerem que és un govern de progrés". Gisbert ha apuntat alguns dels projectes que marcaran el mandat: la creació de l’oficina municipal d'habitatge, la dignificació del tram urbà de la ribera, una mobilitat més sostenible, el treball conjunt amb el sector econòmic "per donar solucions a les seves problemàtiques", entre d'altres.

L’alcaldessa no ha desaprofitat la seva primera intervenció per prodigar agraïments en el moment més emotiu de la sessió: s’ha adreçat al seu antecessor, David Rodríguez, els regidors de govern del mandat passat i els d’aquest –amb unes paraules especials per al número dos, Joan Parcerisa–, els representants cupaires, el personal municipal, la família i les amistats. "Però aquest ha de ser un Ajuntament sense personalismes, un Ajuntament de les persones", ha dit, i s'ha compromès a "treballar incansablement per una Solsona millor amb els companys de govern i col·lectivament".

“No és un xec en blanc”

El parlament d’investidura, però, ha estat la culminació de la sessió plenària que dona el tret de sortida a un nou mandat. Elis Colell, cap de llista de Junts per Solsona, ha estat la primera a exposar el seu posicionament, abans de les votacions. Colell ha lamentat que la resposta al seu oferiment per formar “un govern sòlid i amb garanties d’estabilitat” arribés ahir al vespre quan ja havia transcendit als mitjans de comunicació. Amb tot, ha renunciat a presentar la seva candidatura a l’alcaldia en favor de la d’ERC. Però ha advertit que “no és un xec en blanc”. “És un vot de consideració”. “El grup d’Esquerra Republicana ha volgut que Junts per Solsona, la segona força més votada al municipi  amb 714 vots, sigui a l’oposició. Però això, lluny d’afeblir-nos, ens reforça. Serem el contrast, la contraposició i, quan convingui, la discrepància”. En aquest sentit, Elis Colell s’ha compromès a fer “una oposició valenta” i a convertir-se en “la veu de la gent del carrer”. Junts ha encoratjat l’alcaldessa a “evitar decisions preses en clau de partit per actuar, únicament, en clau de ciutat”.

També ha estat crític el cap de llista de Treballem per Solsona, Marc Barbens, que considera que “la gestió dels resultats per part del guanyador no ha estat bona ni exemplar”, motiu pel qual el seu grup no ha donat suport a la investidura. “La barreja entre la passivitat i el desconeixement per part d’ERC en com gestionar un escenari postelectoral obert ens ha deixat molt preocupats”, ha sentenciat Barbens, que ha denunciat la falta de transparència i participació dels diferents grups. Igualment, Barbens és del parer que els republicans no han fet autocrítica derivada dels resultats electorals. “ERC de Solsona ha escollit la ideologia per davant del sentit comú de ciutat”, ha afegit. No obstant això, la seva formació s’ha abstingut: “perquè no ens aixecarem mai de la taula. Seguirem amb la oberta per col·laborar amb el nou govern”.   

“Ens quedem”

Una de les principals novetats d’aquest mandat la protagonitza ApS-CUP, que entra a l'executiu per primera vegada des que va irrompre en l'escenari polític solsoní, el 2015. “Iniciem aquest mandat amb l’experiència d’anys a l’oposició, d’una assemblea experimentada i forta, amb persones preparades, compromeses i generoses, però amb la mateixa il·lusió d’un infant el primer dia de cau”, ha expressat la cap de llista, Pilar Viladrich. “Vam arribar per quedar-nos i ens quedem”, ha dit.

En el seu discurs, Viladrich també s’ha fet seva una reflexió de l’alcalde Xavier Jounou en el seu escrit de comiat per adaptar-la a l’actitud que s’espera de “la gent d’esquerres i de l’esquerra independentista”: “No podem ser uns ploramiques eterns, sinó uns innovadors i renovadors constants”. D’aquí que els cupaires s’hagin esforçat a trobar punts programàtics compartits amb ERC “sense renunciar a ser innovadors i renovadors en aquells camps que ho demanen i exigeixen des d’una òptica d’esquerres, popular (que no populista) i integradora”. La cap de llista de la CUP també ha estès la mà a les dues formacions que exerciran d’oposició i ha assegurat que no volen que es reprodueixi la sensació que han tingut de no ser escoltats els darrers vuit anys. “Seguiu-nos de prop per si ens despistem”. A la sala més noble de l’Ajuntament han seguit de prop les paraules de totes les forces polítiques els exalcaldes David Rodríguez i Jordi Riart, el secretari general d’Acció Exterior i de la Unió Europea, Bernat Costas, familiars i amics dels nous representants de la ciutadania de Solsona.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona incrementa fins a 8.000 euros l’ajut per habitatge rehabilitat
SOLSONÈS
Neix la xarxa “Aquí, pots” d’establiments i espais públics de Solsona on acudir en casos d’urgència
SOLSONÈS
Oberta una nova convocatòria d’ajuts per crear, modernitzar i consolidar negocis a Solsona

SOLSONÈS
Convocatòria per contractar una persona encarregada d’equipament cultural
SOLSONÈS
Crida als amants de la poesia per participar a un recital col·lectiu
SOLSONÈS
Solsona convoca la ciutadania per escollir les propostes finalistes dels pressupostos participatius
Les obres del carrer Guimerà avancen a bon ritme
L’enginyeria Solucions estrena una nova nau a Sant Fruitós
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
Torroella de Baix celebra la seva Festa Major
Endesa inverteix més de 250.000 euros per reforçar la xarxa elèctrica de Sant Vicenç


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]