Dimarts 29 de abril de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la lectura del manifest i una mostra cultural
Súria va celebrar la Nit de Sant Joan amb l’encesa de la tradicional foguera, la lectura del manifest i una mostra de cultura local al davant de la Casa de la Vila. La festa es va iniciar amb l’arribada de la Flama del Canigó, portada per esportistes de la vila, i diferents activitats per a infants.
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la lectura del manifest i una mostra cultural. Foto: AJS

SÚRIA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
25/06/2023 19:52
Manresa va viure també l'apagada general de tot el país
Manresa realitzarà campanyes d'inspecció de consum de caràcter sancionador
Texpol celebra el seu 75è aniversari posant en valor el seu equip humà
Programació de Cineclub de maig a juny del 2025
La Flama del Canigó va arribar a Súria després d’un recorregut de 21 quilòmetres que va passar per Manresa, Sant Joan de Vilatorrada i Callús, portada per atletes del club esportiu Escaldats. L’encesa del peveter va anar a càrrec de l’alcalde Albert Coberó, que també va llegir el manifest d’enguany.

En el manifest, escrit per l’exconseller de Cultura de la Generalitat Lluís Puig, es destaca el valor simbòlic de la Flama del Canigó i de la festa de Sant Joan, que «ens relliga amb tota la Mediterrània», amb la nostra història i amb els valors d’una cultura «que no separa, sinó que ens agermana». Per la seva banda, la nova regidora de Festes, Alba Martínez, va agrair la participació de totes les persones que fan possible la celebració de la Nit de Sant Joan i «el manteniment actiu de les nostres tradicions». En l’acte també van participar altres membres de la Corporació Municipal.

Les actuacions de la Nit de Sant Joan a Súria van anar a càrrec de Geganters del Gorg de l’Olla, Trabucaires del Tro Gros i Colla Castellera Salats. Els Capgrossos de la Nit de Sant Joan, que simbolitzen els quatre elements, van fer la seva tradicional ballada amb la música interpretada per la Cobla Súria. La festa va acabar amb una ballada de sardanes i l’encesa de la foguera.

El programa d’actes de la Nit de Sant Joan a Súria, organitzat per Trabucaires del Tro Gros i Ajuntament de Súria, es va iniciar amb jocs infantils, coordinats per l’Agrupament Escolta i Guia Joan Ros. Altres entitats participants en la festa van ser el Casal de la Dona, que es va encarregar del repartiment de coca i mistela, i l’Agrupació de Defensa Forestal (ADF) Defensors del Bosc.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: REVETLLA SANT JOAN 2023   SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Projecció de quatre curtmetratges basats en llibres infantils
ST. FRUITÓS
El Festival Internacional de Sant Fruitós de Bages programa quatre concerts
SÚRIA
Les Caramelles de Súria són guardonades

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages impulsa una Oficina de Transició Energètica
BAGES
Nova edició del programa de Punts d’Informació Turística
BAGES
Fer turisme rural és reconnectar amb el territori
'200.000 dones' al teatre comarcal, aquest divendres
Projecció de quatre curtmetratges basats en llibres infantils
Programació de Cineclub de maig a juny del 2025
Texpol celebra el seu 75è aniversari posant en valor el seu equip humà
Més de 1.200 professionals de l'atenció primària es formen en qualitat i seguretat dels pacients
Més de 500 alumnes de 3r i 4t d’ESO pujaran aquesta setmana a l’escenari del Kursaal
La fotografia de l'apagada quedarà per la història
L'Ajuntament de Manresa, Regió7 i Prensa Ibèrica organitzen la tercera edició de la Nit del Comerç


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]