Dijous 22 de gener de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Col·loqui amb les candidates al Congrés dels Diputats per Junts, Clàudia Cots i Ariadna Urroz
“Hem de fer recuperar la il·lusió als joves”.
Col·loqui amb les candidates al Congrés dels Diputats per Junts, Clàudia Cots i Ariadna Urroz.

POLÍTICA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
19/07/2023 16:11
El BAXI Manresa fa una remuntada èpica i derrota sobre la botzina el Neptunas
Crònica del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del dia 21 de gener
La sexualitat en el context de les malalties cròniques
Més de trenta pisos de protecció oficial
 La manresana candidata al Congrés dels Diputats, Clàudia Cots, i la candidata al Congrés i secretària general de la JNC, l'Ariadna Urroz, van parlar sobre política i joventut en una trobada amb més joves a Manresa. Durant el col·loqui ambdues candidates de Junts van fer un recorregut i van explicar la seva trajectòria estudiantil i professional, explicant per què han decidit fer un pas endavant i formar part de les llistes al Congrés: “Això és un pas molt seriós, va de treballar per la vida de les persones i de l’impacte que pot incidir amb elles. Vull treballar perquè la gent que vulgui a marxar a fora ho faci com una opció de viure, no per sobreviure. Hem de crear oportunitats laborals al nostre país perquè la gent es pugui quedar a viure i crear el seu projecte aquí”, recalcava Cots, que ha viscut 8 anys Brussel·les. Urroz que, a més de candidata al Congrés també és secretària general de la JNC, explicava que “formes part de la JNC per crear eines de transformació de país”.

Durant la trobada, on els assistents se'ls convidava a intervenir i hi participaven amb les seves opinions, es van tocar temes que afecten el jovent - i a tota la població - com l'educació, el canvi climàtic, la salut mental i l’habitatge - on Cots va recordar que "el govern espanyol inverteix per sota la mitjana europea en despesa per habitatge" i que en "l'última dècada les transferències cap a Catalunya en política d'habitatge s'han reduït a la meitat". Urroz va recordar també que és cert que en l'última legislatura el govern espanyol va crear el Bono Joven com a mesura per a pal·liar aquesta situació, una solució, però "que a Catalunya no serveix per a res, ja que no s'adapta a la realitat socioeconòmica del nostre país". També va recalcar que a dia d'avui l'Estat disposa d'instruments com la SAREB que no utilitza. "Una de les propostes de Junts per fer front a la crisi immobiliària és exigir el traspàs anunciat de tots els pisos - i el finançament per acondicionar-los - per oferir habitatge a joves o a la gent gran", deia Urroz.

Afegint que una altra proposta és "impulsar un programa d'avals per l'entrada hipotecària per a joves fins a 35 anys perquè puguin accedir al seu habitatge". Finalment, les candidates a Junts també van debatre sobre la desafecció política actual, concretament la dels joves, i van fer una reflexió de responsabilitat: “Nosaltres que hem estat valentes i hem fet un pas endavant, hem de promoure un canvi generacional. Una de les responsabilitats dels joves és ser conscient que cal canviar les coses. Per això quan tenim l'oportunitat l'hem d'agafar. Hem de fer recuperar la il·lusió als joves. Som el futur", destacava Cots.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ELECCIONS 23J   JUNTS 
També et pot interessar:
POLÍTICA
Junts per Sant Joan veu molt pobre el balanç d’actuacions del govern a mig mandat
POLÍTICA
Junts exigeix al Govern que garanteixi l'atenció pediàtrica al Moianès
POLÍTICA
Junts s'explica a Manresa

POLÍTICA
Junts s’explica arriba a Manresa el 23 de setembre
POLÍTICA
Junts Bages celebra l’anunci del desdoblament de la C-55
POLÍTICA
Junts Bages referma el seu compromís amb el desdoblament de la C-55
Un dia de pluja al Passeig Pere III de Manresa
Crònica del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del dia 21 de gener
La Plataforma de les pensions obre una nova línia de lluita
El cicle CineXic del mes de febrer porta la projecció de “Zibila i el poder de les ratlles”
La sexualitat en el context de les malalties cròniques
Més de trenta pisos de protecció oficial
La pianista Pilar López-Carrasco i el clarinetista Josep Sancho diumenge a la Plana de l'Om
La DO Pla de Bages convoca una nova edició del Premi Viu la Pedra Seca


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]