Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Diputació de Barcelona cofinançarà 3,2 milions d’euros l’ampliació de les residències d’APINAS
El projecte costarà més de 9 milions d'euros i també comptarà amb aportacions de 4,1 milions del fons Next Generation i 2 milions d'APINAS-MAMPCA. Preveu rehabilitar i ampliar un tercer edifici d'aquesta entitat que presta servei a persones amb discapacitat intel·lectual.
La Diputació de Barcelona cofinançarà 3,2 milions d’euros l’ampliació de les residències d’APINAS.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
22/07/2023 14:50
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha fet el seu primer acte institucional. Als Prats de Rei, a l'Anoia, Moret ha anunciat que la corporació cofinançarà amb 3,2 milions d'euros l'ampliació de les residències d'APINAS. Es distribuirà en tres anualitats (2024, 2025 i 2026). El projecte també comptarà amb un finançament de 4,1 milions d'euros del fons europeu Next Generation i 2 milions d'APINAS-MAMPCA. A l'acte, hi han assistit l'alcaldessa dels Prats de Rei, Carla Casas; el president i el gerent d'APINAS, Enric Fillat i Jordi Aymamí, amb membres de la junta de l'entitat; el president de la Mancomunitat per a l'Atenció dels Minusvàlids Psíquics de la Comarca de l'Anoia (MAMPCA) i vicepresident quart de la Diputació de Barcelona, Marc Castells; així com alcaldes i regidors dels 21 ajuntaments que formen part de la Mancomunitat.

Actualment, APINAS disposa d'una escola i una xarxa de serveis, que inclou les dues residències dels Prats de Rei. Gràcies a aquesta inversió, l'entitat sense ànim de lucre ampliarà i rehabilitarà un tercer edifici tecnològicament avançat, eficient energèticament. Moret ha definit aquest projecte d'atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual com «un exemple de treball col·laboratiu, que demostra que les coses surten quan sumem esforços». Ha destacat «l'orgull i l'honor de començar la meva presidència a APINAS perquè simbolitza el que volem fer a la Diputació: posar-nos al servei dels 311 municipis i de la seva gent».

Per la seva banda, l'alcaldessa Carla Casas ha explicat que «l'ampliació permetrà una atenció encara més personalitzada, més innovadora socialment». Casas ha afegit que «pels Prats de Rei suposa un projecte transversal amb una mirada holística i integral». Per últim, Marc Castells ha reivindicat «la política de qualitat, que és capaç d'unir gent de forces diverses i el nou projecte d'APINAS», ha afegit, «és la sublimació d'aquesta política de qualitat». 

Un compromís ferm de la corporació amb APINAS

La Diputació de Barcelona col·labora des de fa anys amb APINAS amb diverses aportacions econòmiques anuals destinades a finançar activitats de l'entitat (servei Respir, programes educatius i de promoció social de les persones discapacitades, etc.). APINAS és una entitat sense ànim de lucre creada a partir de l'Escola Àuria, un centre per a infants amb necessitats educatives especials fundada el 1967 per iniciativa de professionals del treball social, que van mobilitzar famílies, col·laboradors i voluntaris d'Igualada i l'Anoia.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: APINAS   DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Les UMIC visitaran 60 municipis durant el mes de gener
ACTUALITAT
Decàleg per comprar joguines segures, responsables i respectuoses amb el mediambient
ACTUALITAT
"Parla, t'escoltem", campanya per difondre als municipis els recursos per prevenir el suïcidi

ACTUALITAT
Calendari de setembre de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC)
MEDI AMBIENT
133 municipis més ja disposen de plànol de delimitació per prevenir incendis forestals
MEDI AMBIENT
Crida a la responsabilitat col·lectiva per prevenir els incendis forestals
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]