Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La 21a edició de la Setmana de Jocs al Carrer incorpora l'Espai Manresa 1522 com a zona de jocs
Del 29 d’agost al 2 de setembre, la Setmana de Jocs al Carrer tornarà a omplir les places i carrers del Centre Històric de Manresa amb una àmplia oferta de jocs i activitats lúdiques. Enguany, la darrera Nit de Jocs, que se celebrarà a la plaça Major, s’allargarà fins a les 02.00 h en comptes de les 00.30 h.
La 21a edició de la Setmana de Jocs al Carrer incorpora l'Espai Manresa 1522 com a zona de jocs. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
20/07/2023 14:56
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Arriba la 21a edició de la Setmana de Jocs al Carrer a Manresa (SJCM), un dels esdeveniments més consolidats i que gaudeix de més afluència de participants en l’àmbit de l’oci i el lleure del Bages. Enguany, se celebrarà des del 29 d’agost fins al 2 de setembre per les places i els carrers del Centre Històric de la ciutat amb una gran oferta de jocs, activitats lúdiques i entitats especialitzades.

Els detalls d’aquesta nova edició han estat presentats , a l’Espai Manresa 1522, pel director del CAE, Ignasi Muncunill Roca; i per la regidora d’Infància i  Joventut de l’Ajuntament de Manresa, Isabel Sánchez Pulido; i representants d’entitats col·laboradores, Salvador Salla Solà (Fundació Ampans) i Javi Soler Ródenas (LaCrica).

La regidora Isabel Sánchez ha tingut paraules d’agraïment el CAE i les entitats que col·laboren a la Setmana de Jocs al Carrer, una iniciativa que es caracteritza per “ser un gran element educatiu i cohesionador” que aplega persones de totes les edats i creences que, a més a més, contribueix a “dinamitzar els carerrs del Centre Històric”.

Ignasi Muncunill ha estat l’encarregat de donat a conèixer totes les novetats de la programació. El director del CAE ha explicat que les dates de la SJCM’23 s’ha vist condicionada per la modificació de l’inici del curs escolar i, de la mateixa manera, donarà continuïtat als actes de la Festa Major de Manresa. Tot i això, de manera similar a la passada edició, l’esdeveniment comptarà amb un total de vuit espais de joc, set dels quals es materialitzaran en horari de tarda i un a la nit (Nits de Joc). Aquest any, com a novetat, hi ha la incorporació de l’Espai Manresa 1522, un espai dedicat a jocs de taula mil·lenaris i centenaris en el qual cada dia es durà a terme la presentació i la descripció d’un joc diferent per part de quatre persones expertes. Pel que fa a les activitats de les Nits de Joc (+14 anys), enguany hi haurà una nit extra i, de fet, durant l’última data (dissabte 2 de setembre) s’allargarà l’horari de joc fins a les 02.00 h, en comptes de l’horari normal que va des de les 22.00 h fins a les 00.30 h, del 30 d’agost a l’1 de setembre.

Acte Inaugural: ‘Colors de Monstre’, amb la companyia Tombs Creatius

El tret de sortida es durà a terme a la plaça de Sant Domènec el dimarts 29 d’agost de 17.30 h a 20.30 h, a càrrec de la companyia Tombs Creatius amb la proposta Colors de Monstre. L’activitat consisteix en una escampada de jocs de fusta que combinen l’artesania i el món oníric amb les activitats lúdiques, formant així un gran mosaic i una ambientació visual excitant i expressiva. En aquest sentit, la companyia reivindica el joc en l’espai públic per crear experiències col·lectives amb la finalitat de “convertir a tothom en infants”.

En relació amb els  jocs a les places, la Plana de l’Om acollirà Jocs d’Habilitat; la plaça de Sant Domènec comptarà amb Jocs de Taula de tota mena; la plaça Major amb Jocs Infantils d’1-5 anys; a la plaça del Mercat de Puigmercadal s’hi trobaran Jocs Populars i Tradicionals; la plaça Europa acollirà Jocs per Aire, Malabars i Equilibris; mentre que a la placeta de la Mel tindrà lloc el Joc Simbòlic. Totes les activitats lúdiques es duran a terme des de les 17.30 h fins a les 20.30 h.

Resol l’enigma

Com en l’edició de l’any passat, es durà a terme l’activitat ‘Resol l’enigma’, una proposta en què es pretén involucrar a tothom qui vulgui en la resolució d’un misteri en forma de gimcana per tots els carrers i places del Centre Històric. Aquelles persones que vulguin participar-hi hauran de seguir el perfil d’Instagram de @caemanresa i enviar una fotografia de l’enigma resolt per missatge privat al perfil del CAE. Tothom qui encerti la resposta entrarà en un sorteig de jocs de taula. La programació completa es pot trobar al web www.jocsalcarrermanresa.cat i al web del CAE www.cae.cat. També se’n podrà fer un seguiment més detallat a les xarxes socials -Twitter, Facebook i Instagram- al compte @caemanresa o amb l’etiqueta #JocsAlCarrerManresa2023.

La Setmana de Jocs al Carrer és un esdeveniment organitzat pel CAE en què col·labora la Fundació La Xarranca, Devir, Fundació Ampans, Ludambule, Ludoteca Ludugurs – Creu Roja Manresa, LaCrica, Cooperativa Abacus, LAB 0_6 de la UManresa, el Programa d’Inserció Laboral 6-21 (PIL Bages), Manresa Turisme, Escacs Catalonia Club Joviat, Grup de Bridge Manresa, Òscar Garcia, Jean Philippe Roy, Dominique Dumeste, Lluís Pinyot i Mateu Comellas. Igualment, aquesta activitat rep el suport de l’Ajuntament de Manresa ii el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SETMANA DE JOCS AL CARRER   CAE  
També et pot interessar:
LES PROPOSTES D'OCI
Nou catàleg d'activitats extraescolars 26-27
LES PROPOSTES D'OCI
El CAE prepara una nova edició dels casals i activitats d’estiu
LES PROPOSTES D'OCI
Participació al festival Alchimie du Jeu de Tolosa

LES PROPOSTES D'OCI
El CAE consolida el creixement de l’àrea de Joves
LES PROPOSTES D'OCI
Els infants del projecte Entra en Joc del CAE es converteixen en artistes
LES PROPOSTES D'OCI
El CAE publica per Sant Jordi “Aprendre jugant. Jocs de taula educatius”
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]