Dimarts 20 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Tanca amb èxit la Festa del Tomàquet
La Festa del Tomàquet ha comptat amb una elevada participació durant tota la setmana i ha atret, no només públic de Manresa i comarca, sinó també d’altres parts de Catalunya.
La 7a Festa del Tomàquet tanca amb èxit de vendes i participació. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
24/07/2023 16:52
L'Ajuntament de Manresa amplia l'horari del cementiri amb motiu de Tots Sants
Carles-Jordi Guardiola fa la donació d'un llibre històric imprès a Manresa al segle XVIII
Sant Vicenç acull l’última sortida de l’any dels Punts d’Informació Turística
S’obre la votació final dels pressupostos participatius de Solsona
La setena edició de la Festa del Tomàquet s’ha tancat  amb la celebració del Mercat del Tomàquet i la satisfacció d’organització i pagesia tant per la participació com per les vendes. Durant els sis dies que ha durat la Festa, l’organització ha constatat una elevada participació en tots els actes i esdeveniments gastronòmics, i la pagesia ha xifrat en 1.200 els quilos de tomàquet venuts només en el Mercat . Es calcula que la Festa del Tomàquet ha retornat entre 10.000 i 12.000 euros al territori.

Manresans i manresanes s’han fet seva la Festa del Tomàquet, mentre que l’interès de persones de fora de la comarca per la Festa ha anat en augment. És el que ha constatat l’organització de la setena edició de la Festa del Tomàquet, que ha vist com el nombre d’assistents als actes i esdeveniments ha estat nombrós durant tota la setmana. Com a exemples, el Sopar del Tomàquet de dijous, que va fer el ple amb l’assistència de 160 persones, i els tastos de tomàquet i pa del Mercat d’avui, que han arribat al límit d’assistents. La presència de persones de fora de la ciutat s’ha pogut veure amb l’arribada d'un autocar de Tarragona i durant el sorteig de tres cistelles de tomàquets variats, que han tocat a veïns d’Artés, de Pont de Vilomara i de Barcelona. Amb l’edició d’aquest any, l’organització dona per consolidada la Festa del Tomàquet, de la qual diu tenir un públic fidel que valora el producte de proximitat tant per la seva qualitat com per moure l’economia local.

Col·laboració entre Ajuntament i entitats

La Festa del Tomàquet és organitzada conjuntament per l’Ajuntament de Manresa i Manresa Anella Verda, el Consell Comarcal del Bages, la Diputació de Barcelona, El Rebost del Bages, MengemBages, l'Escola Agrària de Manresa, Proper, Parc de la Séquia, la Fundació Alícia, Món Sant Benet, Agrícola Comarcal de Bages, Bages Impuls!, la Xarxa per la Sobirania Alimentària de la Catalunya Central, la Fundació Turisme i Fires de Manresa i l’Era.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA DEL TOMAQUET   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa amplia l'horari del cementiri amb motiu de Tots Sants
MANRESA
Carles-Jordi Guardiola fa la donació d'un llibre històric imprès a Manresa al segle XVIII
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa homenatja l'àvia centenària Palmira Cubero Masferrer

LA FOTO DEL DIA
El carrer nou un dia de pluja
MANRESA
Últimes places per a la jornada Manresa Futur del 23 d'octubre a la Torre Busquet
WATERPOLO
L’adbisio CN Manresa s’imposa als penals al molins després d’un final agònic
L'Ajuntament de Manresa homenatja l'àvia centenària Palmira Cubero Masferrer
La sala petita del Kursaal acull dijous l’espectacle ‘Pla per Roig’
L'Ajuntament de Manresa amplia l'horari del cementiri amb motiu de Tots Sants
Carles-Jordi Guardiola fa la donació d'un llibre històric imprès a Manresa al segle XVIII
Sant Vicenç acull l’última sortida de l’any dels Punts d’Informació Turística
S’obre la votació final dels pressupostos participatius de Solsona
El Cicle Gaudí porta «Balandrau, vent salvatge» al Teatre Casal Cultural de Sant Fruitós
L'Hospital de Berga incorpora la radiofreqüència per al tractament quirúrgic de les varius


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]