Dijous 24 de abril de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els agents turístics destaquen la marca Cardona
La marca Cardona com a destinació turística gaudeix d’una gran percepció. El 80,8% dels agents turístics locals creu que té una bona percepció i el 19,2%, molt bona. Cada any, la Fundació Cardona Històrica (FCH), entitat encarregada de la gestió del turisme local, realitza al voltant de 100.000 serveis turístics.
La marca Cardona com a destinació turística gaudeix d’una gran percepció.

CARDONA / Redacció  
02/08/2023 12:31
Arrenquen els treballs de millora a l'estació d'autobusos des del carrer Sant Antoni Maria Claret
El periodista Vicenç Lozano, proper entrevistat al cicle pessics de vida
El Camí Ignasià, de Montserrat a Manresa, és una invitació a descobrir el Bages
L’Ajuntament pavimenta el passeig paral·lel a la carretera de Vic
Els agents turístics també destaquen l’impacte que generen en el seu negoci els dos grans actius turístics de Cardona: la Muntanya de Sal i el Castell de Cardona. Pel que fa als reptes, identifiquen com els més importants la millora de la connexió entre els diferents punts turístics i l’atracció de turisme internacional.
Aquests resultats es desprenen d’una enquesta que la FCH ha realitzat als agents turístics de la vila ducal.
 
Impacte del turisme en els negocis locals
Per al 65,4%, el turisme impacte MOLT (26,9%) o BASTANT (38,5%) en el seu negoci. Però hi ha matisos importants. A un 75% dels comerços els impacta POC (63%) o GENS (12%). En canvi, al 100% del turisme rural i apartaments turístics, MOLT o BASTANT.
D’altra banda, el 46,2% creu que els esdeveniments turístics (fires, festes, concerts…) impacten POC. Per tipologies, el 67% del Turisme rural, el 50% dels apartaments turístics i el 25% del comerç creuen que impacte bastant. Als restaurants els impacta molt.
 
Benefici de la afluència dels visitants
El 42,3% dels agents turístics creu que l’afluència dels visitants els beneficia BASTANT, i el 23,1% MOLT. El comerç té una percepció molt baixa. Només el 13% afirma que es beneficia molt dels visitants (el 37% bastant; i el 50%, poc). El 100% dels restaurants es beneficia bastant.
 

Dos grans actius turístics 
La Muntanya de Sal i el Castell de Cardona són els actius turístics més ben valorats en relació amb el propi negoci. A més distància els segueix el Centre Cardona Medieval amb les visites guiades al centre històric: “Hem d’aconseguir anar més enllà del monocultiu turístic basat en els dos grans atractius i promocionar, entre d’altres, les visites al centre històric incorporant nous al·licients a l’experiència de visita”, explica Francesc Ponsa, director general de la Fundació Cardona Històrica.

En aquest context, la FCH està treballant en noves propostes per dinamitzar el centre històric. Una d’elles és la creació de nous productes destinats als centres educatius i famílies que combinen tecnologia i gamificació per tal de conèixer el patrimoni d’una manera més lúdica.

Per altra banda, les empreses de serveis turístics també destaquen les rutes i camins vinculats al patrimoni natural de Cardona: “Un altre aspecte a potenciar és el turisme esportiu i el cicloturisme. Tenim un patrimoni natural únic, una xarxa de camins molt extensa (rutes saludables, els camins de la història, la ruta de la sal…) i empreses especialitzades en oferir serveis i activitats esportives”, apunta Ponsa.

 
Millorar la connexió
Com a principals reptes de futur, els agents turístics de Cardona apunten la millora de la connexió entre els diferents punts turístics i l’atracció de turisme internacional: “Tot i que la percepció de la marca Cardona és bona, cal potenciar el branding de destinació turística per atreure nous sectors, com el turisme internacional que en aquests moments és de prop del 12%. Tenim molt marge de creixement”, reconeix Francesc Ponsa.
L’enquesta es va realitzar el mes de juny i va ser contestada per 26 agents turístics (turisme rural, apartaments turístics, hotels, empreses de serveis turístics, comerços i restaurants) de Cardona.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARDONA   BAGES 
També et pot interessar:
LES PROPOSTES D'OCI
El Camí Ignasià, de Montserrat a Manresa, és una invitació a descobrir el Bages
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament pavimenta el passeig paral·lel a la carretera de Vic
ST. FRUITÓS
Els infants de les escoles de Sant Fruitós de Bages gaudeixen d'una matinal de contes

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós serà l'escenari de la tercera edició del Premi Joan Burés i Vidal de dansa d'arrel
ST. FRUITÓS
Concertació d’un préstec per a poder executar les obres de construcció del segon pavelló d’esports
ST. FRUITÓS
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages acull la presentació del conte «Claudina i el gosset petaner»
Diada de Sant Jordi
Els infants de les escoles de Sant Fruitós de Bages gaudeixen d'una matinal de contes
Arrenquen els treballs de millora a l'estació d'autobusos des del carrer Sant Antoni Maria Claret
El periodista Vicenç Lozano, proper entrevistat al cicle pessics de vida
El Camí Ignasià, de Montserrat a Manresa, és una invitació a descobrir el Bages
L’Ajuntament pavimenta el passeig paral·lel a la carretera de Vic
La conductora d'un vehicle mor en una col·lisió lateral a la C-16 a Sallent
MengemBages organitza una jornada per a famílies el divendres 25 d’abril


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]