Dissabte 14 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Ha mort als 97 anys, Joan Vila Fargas, donant en vida de la finca Urpina a la fundació AMPANS
Aquest dissabte ha mort Joan Vila Fargas, als 97 anys, donant en vida de la finca Urpina de Sant Salvador de Guardiola, a la fundació AMPANS.
Joan Vila i Dolors Isern.

SOCIETAT / Redacció  
06/08/2023 12:24
El pregó infantil de les Festes de la Llum, les millors imatges
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
Licitació pública la concessió del bar del camp de futbol
El nou BYD ATTO 2 DM-i arriba al Bages
Va ser l’any 2006 quan el matrimoni format per Joan Vila i Dolors Isern van visitar AMPANS per donar a l’entitat la seva finca i destinar-la a l’acolliment i la generació d’oportunitats per a les persones amb discapacitat intel·lectual.

El Joan Vila ha mort avui als 97 anys. Dolors Isern, havia mort feia uns anys. Tots dos van viure junts a la casa pairal, amb els seus dos fills, Ramon i Salvador, i van poder veure com creixia, dia a dia, el projecte de la finca Urpina, dibuixat per la fundació AMPANS. La recuperació de les vinyes, la creació d’una llar que acull a 24 persones amb necessitats de suport, la granja de cabres i la formatgeria que dona feina a 12 persones. Així AMPANS va anar transformant la finca fins el que és avui dia. El Joan Vila ha estat una persona generosa, amb una gran capacitat de visió per preservar la protecció dels seus dos fills, i alhora, de la família i de la finca.

El Joan era un home de pagès, que ha viscut pels seus fills i per la terra. Un home que ha tingut una vida llarga, marcada per la guerra i la mort del seu pare. Una vida de treball, dedicada a la família, a la granja, a les terres de les que ell sempre deia que “no som els amos de res, només som administradors temporals de la terra”. 

La vetlla per les despulles de Joan Vila serà demà diumenge entre les 10 del matí i les 2 de la tarda,  a la Funerària Fontanova (Àltima) del carrer Bruc de Manresa. El funeral se celebrarà dilluns a les 10h del matí a l'església de Sant Salvador de Guardiola.

En aquest vídeo, el Joan Vila parla de la relació dels humans amb la terra. En ell, la fundació AMPANS explica el gest del Joan de l’Urpina i la seva dona, com un exemple de llegat en vida que dona origen al projecte social que empara les persones amb necessitats de suport.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AMPANS  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
L’alcalde de Manresa visita la Llar Mion per aprofundir en la realitat de les llars residencials per a adults
SOCIETAT
200 persones tasten la cuina del nou restaurant DIVERS
ACTUALITAT
AMPANS obre DIVERS, el nou restaurant de La Parada

ACTUALITAT
L’equip d’AMPANS coneix el nou equipament de La Parada que s’estrenarà aquest primer trimestre
LA FOTO DEL DIA
Divers el nou restaurant d'AMPANS a la Parada
SOCIETAT
Un Kursaal entregat vibra i s’emociona amb el Concert de Nadal de la Fundació AMPANS
Manresa perd una parròquia
El BAXI Manresa visita la pista del Barça
Es procedeix a la retirada d’un arbre a la urbanització de la Rosaleda per risc de caiguda
La Policia Local frustra dues noves ocupacions al municipi
Més de 350 alumnes de 1r de primària visiten l'exposició 'Cuida't les dents'
Manresa se suma a la campanya per conscienciar sobre les cardiopaties congènites
Licitació pública la concessió del bar del camp de futbol
El nou BYD ATTO 2 DM-i arriba al Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]