Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Consells de prevenció davant una onada de calor
Donat que les temperatures segueixen sent altes, i per tal d’evitar riscos es recomanen les següents mesures de seguretat.
40ºC al centre de Manresa. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
20/08/2023 17:43
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
A casa

Controla la temperatura
Intenta que casa teva sigui més resistent a la calor: cortines fosques, porticons exteriors més eficaços que les finestres, aïllament tèrmic... Durant el dia, tanca les persianes de les finestres on toca el sol. A la nit, obre les finestres de casa per refrescar-la. Estigues a les habitacions més fresques. Recorre a algun tipus de climatització (ventiladors, aire condicionat...). Si no en tens, mira de passar com a mínim dues hores al dia en llocs climatitzats (centres comercials, cinemes...).

Refresca't sovint amb dutxes, tovalloles mullades amb aigua, etc. Beu aigua fresca de forma regular encara que no tinguis set. Si tens animals de companyia, procura que no s'estiguin al sol i hidrateu-los. Si tens tendals, fes-los servir. Actuen de barrera contra l'entrada dels raigs solars i col·laboren en la regulació de la temperatura interior. Si creus que casa teva no és prou segura durant els episodis de calor extrema, pensa en llocs pròxims on puguis mantenir-te fresc i planifica com arribar-hi abans que comenci a intensificar-se la calor.

Al carrer

Evita el sol directe
Porta una gorra o un barret. Utilitza roba lleugera (de cotó), de colors clars i que no sigui ajustada. Procura caminar per l'ombra, estar sota un para-sol quan siguis a la platja i descansar en llocs frescos del carrer o en espais tancats que estiguin climatitzats. Porta aigua i beu-ne sovint.
Mulla't una mica la cara i, fins i tot, la roba. Evita sortir a les hores de més calor i evita les activitats físiques intenses.

Al cotxe
Evita viatjar amb cotxe durant les hores de més calor; porta sempre líquids per hidratar-te. No deixis mai els infants i les persones especialment vulnerables a l'interior del vehicle amb les finestres tancades. Tampoc no pots deixar dins el cotxe amb les finestres tancades els animals de companyia. Quan facis un viatge llarg, atura't periòdicament per descansar i refrescar-te. Fes una atenció especial als canvis sobtats de temperatura que es produeixen en entrar i sortir del vehicle.

Persones vulnerables
Els grups de persones més vulnerables a la calor intensa són: majors de 75 anys i els infants menors de 4 anysamb malalties cròniques amb discapacitats físiques o psíquiques amb malalties mentals en situació social de vulnerabilitat: pobresa, sensellarisme, precarietat, aïllament, dependència... que fan una activitat física intensa i les que treballen en ambients calorosos

 Si coneixes alguna persona gran o malalta que viu sola
Mira de mantenir-hi contacte diari (visites, trucades, videotrucades...). Pregunta'ls si necessiten res en relació amb les necessitats bàsiques. Ajuda'ls a seguir aquests consells.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ONADA DE CALOR   ESTIU 2023 
També et pot interessar:
MEDI AMBIENT
Desactivada l'Alerta per calor i Prealerta per la previsió de tempestes de dissabte
MEDI AMBIENT
Crida a la prudència per l'arribada d'un nou episodi de calor intensa a partir d'aquest dimecres
LA FOTO DEL DIA
Un refresc per fer passar la calor

ACTUALITAT
Es mantenen les alertes del PROCICAT per calor intensa i de l'INFOCAT
ACTUALITAT
Acaba la segona onada de calor però cal preparar-se per la tercera, que pot ser més intensa
ACTUALITAT
Petita treva de l'onada de calor malgrat que s'esperen temperatures encara més extremes
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]