Dimarts 02 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

"Godland" de Hlynur Pálmason
La conquesta del fet impossible.
"Godland" de Hlynur Pálmason.

Joan Millaret i Valls | @joanmillaret / AMIC  
12/09/2023 09:59
La Universitat Catalana d'Estiu a Manresa serà gratuïta per primera vegada
Òmnium Cultural i l'Ajuntament de Manresa s'emplacen a tancar files a favor del català
El BAXI Manresa obre el mercat de fitxatges amb el base Lucas Beaufort
Calaf inaugura la nova Residència i Plataforma de Serveis per a la Gent Gran
Després de participar en la secció paral·lela Una Certa Mirada del Festival de Canes i obtenir el Premi a millor pel·lícula de la secció Zabaltegi - Tabakalera del 70è Festival de Sant Sebastià, "Godland" de l'islandès Hlynur Pálmason arriba als cinemes. La tercera pel·lícula de Pálmason després de les sorprenents "Winter Brothers" (2017) i "Un blanco, blanco día" (2019) ens parla d'un mossèn danès, Lucas (Elliott Crosset Hove), que a finals del XIX rep l'encàrrec d'anar a Islàndia, territori sota domini danès, per construir-hi una església i prendre fotografies dels seus habitants. El film reposa sobre l'èpica del viatge, ja que es tracta d'un periple per un entorn feréstec i intransitat.

Un itinerari que transmet la petjada del cinema de Werner Herzog on el paisatge esdevé preeminent, un element de gran fisicitat, en un tractament de caràcter immersiu. És també cinema històric perquè s'aborda els temps dels pioners, els descobridors, el temps dels fonaments d'un país, amb la construcció d'una església com a element simbòlic. També es pot veure com cinema sobre cinema, pel fet que aquest home de la creu, l'home religiós, és també un home amb una càmera fotogràfica, on les fotografies actuen com fotogrames d'una pel·lícula en un registre documental.

És també un film sobre la religió i la fe associat al progrés i la modernitat enfront d'un cert paganisme i primitivisme lligat a un món incògnit, desconegut, ancestral. També planteja un conflicte cultural entre llengües i tradicions diferents, ingredients en col·lisió, perfectament plantejat en la figura del rústic guia veterà islandès. Un film aspre i dur també sobre el pas del temps i els canvis en la societat. "Godland" és una gran pel·lícula en el sentit que agrupa diferents pel·lícules dintre seu, amb múltiples enfocaments. I també és un genuí tresor cinematogràfic, ja que es tracta d'una peça de gran rigor, extremadament depurada, amb imatges molt cuidades i enquadraments perfectes.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CINEMA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa desvela els títols de les pel·lícules de la nova edició de Cinema a la fresca en català
MANRESA
10 anys com a plató de cinema amb xifres rècord de dies de rodatge i la nova Gala Plácido
SOCIETAT
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

MANRESA
El cinema a la fresca en català clou quatre mesos d'activitat per promoure la llengua i la cohesió social
MANRESA
Manresa impulsa el català amb Cinema a la fresca a Vic-Remei, la Balconada, el Xup i la Mion
MANRESA
L'Ajuntament inicia el rodatge d'un curt per promocionar Manresa com a plató de cinema
Plantes seques per la calor
Súria participa en la Setmana dels Geoparcs Europeus
La Companyia Mimus presenta els espectacles Entre clavegueres i Poti Poti al Casino de Calaf
El Kursaal acollirà aquest dimecres la gala de presentació de la programació d’agost a desembre
El Cat Central Sub14 tanca una temporada brillant proclamant-se campió de la Copa Catalana d'Or B
El BAXI Manresa obre el mercat de fitxatges amb el base Lucas Beaufort
La Universitat Catalana d'Estiu a Manresa serà gratuïta per primera vegada
Òmnium Cultural i l'Ajuntament de Manresa s'emplacen a tancar files a favor del català


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]