Quines accions pot fer el comerç local per reduir residus i sensibilitzar la clientela per disminuir la petjada ecològica en la compra diària? Prescindir de les bosses de plàstic, optar per l’ús d’envasos reutilitzables i apostar pels productes a granel i de proximitat són algunes de les fórmules que l’Ajuntament de Solsona promociona a través de tres nous vídeos amb la participació de diversos establiments solsonins. El nou material audiovisual es difondrà a les xarxes socials entre aquesta setmana i la vinent.
“El comerç de Solsona redueix residus” és el lema d’aquesta nova estratègia promoguda per la regidoria de Desenvolupament Local per mitjà de l’Agència de Desenvolupament Local (Adlsolcar) dins les propostes de sostenibilitat i comerç que s’han treballat aquest any. Consisteix, concretament, en tres vídeos sobre bones pràctiques d’entre tres minuts i mig i prop de cinc minuts cadascun.
El primer vídeo, se centra en comerços d’alimentació; el segon, que es podrà veure a partir de dijous, en establiments que es dediquen a la reparació d’aparells electrodomèstics, bicicletes o altres objectes per allargar-los la vida útil i a l’arranjament de roba; mentre que el tercer i últim, programat per al dilluns 2 d’octubre, mostrarà exemples d’accions que es duen a terme en comerços no alimentaris. Un total de 15 establiments de Solsona prenen part en aquests tres vídeos, realitzats per Sàmara Natura i la productora Omen.
Aquesta actuació s’emmarca en una iniciativa més àmplia per fomentar la sostenibilitat del comerç local solsoní amb un cost de 2.487 euros. Així, els darrers mesos Sàmara Natura ha visitat prop d’una trentena d’establiments per oferir-los un assessorament personalitzat amb eines per reduir els residus. Aquesta línia de treball també s’alinea amb la campanya que l’Ajuntament va desplegar a final de juny amb el repartiment gratuït de 530 lots de senalles i carmanyoles.