Dissabte 17 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Més de 120 professionals participenen la jornada d’Althaia per avançar en l’abordatge multidisciplinari de la insuficiència cardíaca
La jornada anava adreçada a professionals de les especialitats que intervenen en el tractament de la insuficiència cardíaca: Cardiologia, Medicina Interna, Nefrologia, Endocrinologia, Atenció Primària, Infermeria, Urgències i Medicina Intensiva.
La Sala d’Actes de l’Hospital Sant Joan de Déu va acollir fa uns dies la jornada ‘Insuficiència cardíaca, un enfocament global’.

SANITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
04/10/2023 08:15
Un dissabte participat a la Fira Mediterrània de Manresa
L'Ajuntament de Manresa i UManresa consoliden la jornada d'educació 0-3 com a espai de referència
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència
El pubillatge de Sant Fruitós de Bages visita el Parlament de Catalunya
 Cada any, ingressen a l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa més de 600 persones per insuficiència cardíaca, un trastorn que cada vegada és més freqüent en la nostra població i que està associat a diferents patologies cròniques. Davant d’aquesta situació, la Fundació Althaia està treballant des de fa temps en un abordatge multidisciplinari i de continuïtat assistencial de la insuficiència cardíaca que en minimitzi els efectes i millori la qualitat de vida de les persones que la pateixen. Aquests van ser els temes centrals de la jornada Insuficiència cardíaca, un enfocament global, que es va celebrar fa uns dies a la Sala d’actes de l’Hospital Sant Joan de Déu i que va aplegar més de 120 professionalsde les especialitats que intervenen en el tractament d’aquest trastorn: Cardiologia, Medicina Interna, Nefrologia, Endocrinologia, Atenció Primària, Infermeria, Urgències i Medicina Intensiva.
 
La jornada es va iniciar amb la taula Analitzem la insuficiència cardíaca des dels diferents angles, en què van intervenir professionals de Cardiologia, Endocrinologia, Nefrologia i Infermeria d’Althaia així com d’Atenció Primària d’Althaia i de l’Institut Català de la Salut (ICS).Sota el títol Com podem tractar la insuficiència cardíaca de forma integral, la segona taula va comptar amb la participació de professionals d’Althaiade diferents especialitats implicades en el tractament de la insuficiència cardíaca.
 
A més de la importància de l’abordatge multidisciplinari i de la continuïtat assistencial, els temes que es van exposardurant la jornada van ser les novetats en el tractament farmacològic, el paper de l’Atenció Primària com a primer esglaó del sistema sanitari i més proper al pacient, l’impacte de l’obesitat i de la diabetis en la insuficiència cardíaca, la importància de la relació entre cor i ronyó i com organitzar una unitat cardio-renal, i també l’important paper que té Infermeria en el maneig d’aquest trastorn tant en l’Atenció Primària com en l’hospitalària.
 
La inauguració va anar a càrrec de la Dra.Montserrat Domènech, directora assistencial d’Althaia, i la Dra. Elisabet Descals, directora del Servei d’Atenció Primària del Bages-Berguedà-Moianès de l’ICS.Van organitzar aquesta jornada els serveis de Medicina Interna, Nefrologia, Cardiologia, Endocrinologia i Atenció Primària de la Fundació Althaia.
 
Sobre la insuficiència cardíaca
La insuficiència cardíaca és un trastorn que apareix quan el cor és incapaç d'expulsar la sang que li arriba en cada cicle cardíac en la mesura en què ho hauria de fer o ho fa amb un augment de les pressions intracardíaques. És a dir, té dificultats per fer la seva funció: proporcionar sang a tots els òrgans i parts del cos en suficient quantitat perquè funcionin correctament. Com a conseqüència, les persones que pateixen insuficiència cardíaca se senten dèbils, poden retenir líquids (edemes) i tenen dificultats per respirar.
 
Aquest trastorn pot afectar persones de totes les edats, des de criatures i joves fins a persones grans. Tot i això, la incidència en persones d'edat avançada és més elevada pel nombre més gran de malalties que acostumen a patir. L’edat, l’obesitat, la diabetis, la hipertensió i patir malalties renals i cardíaques són entre els principals factors de risc. Tot i que la majoria de vegades la insuficiència cardíaca esdevé crònica, seguir el tractament farmacològic prescrit en pot millorar els símptomes i la qualitat de vida, així com també alentir-ne la progressió i així millorar-ne el pronòstic.
 
Les recomanacions per prevenir la insuficiència cardíaca són comunes a les mesures preventives de totes les malalties del cor, una de les causes més comunes de mort i de discapacitat. Algunes mesures de prevenció per disminuir el risc de patir una malaltia del cor són controlar els factors de risc coneguts, com són la hipertensió arterial, la hipercolesterolèmia i la diabetis; deixar de fumar; seguir una alimentació saludable, i practicar alguna activitat física de manera regular.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ALTHAIA   SANITAT 
També et pot interessar:
SANITAT
L’augment dels llargs supervivents de càncer reforça la importància del model pioner d’atenció
SANITAT
El Servei Territorial de Cirurgia d’Althaia consolida el model de treball
SANITAT
Fundació ”la Caixa” signa un conveni amb Althaia

SANITAT
Althaia clou la 10a edició del Voluntariat Jove d’Estiu
SANITAT
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
SANITAT
L’Hospital Sant Joan de Déu estrena un nou accés a l’Àrea de Radiologia
COVISA Manresa-Palma Futsal i Les Cots-Balconada, en directe a a Esport Central
L'escultura Metralla de nit
8 de cada 10 espanyols planifica la seva jubilació calculant menys anys de vida
Ismael L'aziri , 7è , travesant el Pirineu i Catalunya amb la Trail Cat The Race
La Fira Mediterrània amb ambient al carrer i la mirada al cel
Un dissabte participat a la Fira Mediterrània de Manresa
L'Ajuntament de Manresa i UManresa consoliden la jornada d'educació 0-3 com a espai de referència
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]