Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Comunicat del govern de Manresa en relació amb la manifestació convocada sobre seguretat
​El govern de Manresa exposa a través d’aquest comunicat que no assistirà a la manifestació convocada amb relació a la seguretat i, en conseqüència, no s’adherirà a cap dels manifestos impulsats per les persones i entitats que les organitzen.
Imatge de la sala de plens de l'Ajuntament de Manresa durant la sessió plenària d'aquest setembre.

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
05/10/2023 08:23
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
En el comunicat, l'equip de govern de l'Ajuntament de Manresa afirma que "és coneixedor de la preocupació de bona part de la ciutadania amb relació a la seguretat i el civisme de la ciutat, una preocupació que el govern comparteix, i entén que hi hagi persones que es volen manifestar per fer sentir el seu enuig. També és coneixedor que hi ha entitats que han alertat que s’està vinculant la inseguretat a determinats col·lectius, fet que està generant onades de missatges racistes i xenòfobs, sobretot a les xarxes socials".

"Totes les preocupacions són vàlides, el govern les comparteix totes, però entén que cadascú ha de treballar des del lloc que li pertoca i amb la responsabilitat que li pertoca. En el cas del govern, des de l’Ajuntament. La seva tasca és governar, prendre decisions i actuar". "En aquest sentit, s’informa que ja s’ha convocat una nova Taula per la Seguretat, el Civisme i la Convivència, que tindrà lloc el pròxim 17 d’octubre, amb la presència del Conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena Garcia. Una Taula que incorporarà més actors i més entitats de la ciutat que treballen a favor de la cohesió social i en la lluita contra les desigualtats, i representants d’agents socials i econòmics de la ciutat".

"A la Taula és previst donar compte i debatre conjuntament les diverses mesures per tal de millorar la seguretat, la convivència i el civisme a la ciutat. Algunes ja s’han començat a tirar endavant (convocatòria de noves places de policia; reforç de la presència policial; propera incorporació d’un comissionat de seguretat i civisme; obertura de la comissaria compartida entre Mossos i Policia Local; reforç de l’ordenança de civisme i dels projectes socials, etc.) i d’altres s’exposaran a la taula i s’implementaran properament".

"La seguretat és una prioritat de l’Ajuntament i del govern: no es pot permetre que hi hagi ciutadans i ciutadanes que no se sentin segures a la seva ciutat. El govern és conscient de la situació i l’afronta de cara. Amb tot, cal posar de manifest que es tracta d’una problemàtica de país. Aquests darrers dies hem vist exemples diversos, més greus que els fets de Manresa, a ciutats com Vic, Molins de Rei, Barcelona, Figueres o Reus. Les desigualtats són creixents a Catalunya i a Europa, i s’hi ha de fer front d’una manera transversal".

"El govern local, juntament amb els cossos policials, hi està destinant tots els esforços i recursos possibles. Fruit del treball policial, aquesta darrera setmana s’han produït onze detencions, que seguiran el curs de la justícia. Però cal subratllar que només amb més policia no aconseguirem una ciutat segura, cohesionada i lliure de desigualtats. Es tracta d’una problemàtica complexa, que ha de ser abordada de manera transversal i també a través de polítiques de cohesió social".



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SEGURETAT   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
MANRESA
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
WATERPOLO
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada

LA FOTO DEL DIA
El cartell de l'ExpoBages
ALTRES ESPORTS
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
MANRESA
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]