El paranimf de la UVIC-UCC ha estat l’escenari aquest divendres al vespre de la Festa Patronal de la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya. Més d’un centenar de professionals s’han reunit per reivindicar el rol dels i de les arquitectes en el creixement de l’economia i la cultura del territori en una jornada rodona en què s’ha pogut visitar el paranimf de la UVIC-UCC, la Sala Gòtica i la Casa de la Convalescència del recinte universitari històric. En el marc de l’acte, s’ha fet una distinció per als i les professionals que aquest any compleixen 25 i 50 anys de col·legiació i també s’han reconegut els nous professionals que s’han incorporat al col·legi aquest 2023.
La vetllada ha estat el moment culminant d’un any intens per a la demarcació en què ha organitzat una vintena d’exposicions i activitats culturals, ha mobilitzat més de 1.350 persones, ha programat una desena de cursos i sessions per als professionals i ha tornat a recuperar els viatges d’arquitectura un cop superada la pandèmia.
En el marc de la seva intervenció, la presidenta de la Demarcació de les Comarques Centrals del COAC, Claudina Relat, ha destacat la importància de celebrar actes “en què ens puguem trobar, compartir experiències i coneixement i fer pinya”. Relat ha afegit que la demarcació treballa per “implementar els informes d’idoneïtat tècnica a les comarques centrals per fer més àgil i fàcil el procés d’obtenció de llicències, un aspecte clau per al nostre sector de la construcció”. Pel que fa als reptes de futur, la demarcació es proposa oferir eines i coneixements als professionals en matèria de descarbonització i intel·ligència artificial i fer realitat els informes d’idoneïtat. El secretari del COAC-CC, Manel Alcubierre, ha apuntat “que és clau veure’ns i trobar-nos i canviar la feina del dia a dia que fem rere les pantalles de ‘l’ordinador per una festa com aquesta”.
El degà del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, Guim Costa, ha remarcat que “és bàsic que totes les demarcacions del país s’uneixin en un moment clau de transformació i canvi de paradigma en què des de l’arquitectura hem de treballar per a unes ciutats més sostenibles i atractives i, sobretot, fer-ho junts situant l’urbanisme al lloc que es mereix”.
A més de la delegada del Govern a la Catalunya Central, Montse Barniol, a l’acte han participat Guim Costa, degà del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, i la presidenta de la Demarcació Comarques Centrals, Claudina Relat, així com diverses autoritats com el tercer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Vic, Xavier Farrés, o el director dels Serveis Territorials a la Catalunya Central, David-Aaron López.