Diumenge 08 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La fira Ecoviure multiplicarà enguany les activitats de cap de setmana
La fira de la sostenibilitat i el medi ambient se celebrarà del 16 al 22 d’octubre a Manresa amb un programa ple d’actes i activitats concentrats, sobretot, en cap de setmana. L’edició d’aquest any compta, a més, amb la complicitat del festival de cinema social CLAM.
La fira Ecoviure multiplicarà enguany les activitats de cap de setmana. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
10/10/2023 13:57
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Manresa acollirà del 16 al 22 d’octubre una nova edició de la fira Ecoviure, una cita amb la sostenibilitat i el medi ambient, que reunirà una vuitantena de parades al Passeig Pere III i comptarà amb una extensa programació pensada per a tots els públics. Entre la quarantena d’actes i activitats previstes hi ha la projecci&oac ute; d’un documental sobre medi ambient en el marc del festival CLAM i xerrades professionals sobre pagesia, aigua i energia.

Una de les novetats que inclou la 24a fira Ecoviure és l’acord de col·laboració amb CLAM, el Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya. El dimecres 18 d’octubre es projectarà als Cines Bages Centre el documental “Deep Rising”, de Matthieu Rytz, com a part d’aquesta col·laboració. La projecció anirà acompanyada d’una ponència organitzada per Ecoviure en la qual l’investigador de l’Observatori del Deute en la Globalització, Alfons Pérez, parlarà sobre els límits biofísics del planeta.

Un dels esdeveniments és rellevant de la fira és el mercat del cap de setmana, que tindrà lloc al Passeig Pere III i on més d’una vuitantena d’expositors dels sectors de la producció ecològica, tèxtil, cosmètica, bioconstrucció i energies renovables i teràpies naturals exposaran els seus productes i serveis al llarg de més de 250 metres lineals. També disposarà d’un espai dedicat als vehicles elèctrics.

La fira anirà acompanyada d’una llarga llista d’activitats, bona part de les quals han estat possible gràcies a entitats de la ciutat amb qui la fira ha consolidat aquest any la col·laboració. Entre d’altres, hi haurà tallers d’estampació botànica, d’herbes aromàtiques, de cultiu de bolets i de robòtica, i es faran xerrades sobre roba artesanal, bolets medicinals, nutrició i economia social i solidària. A més a més, es farà una passarel·la de moda amb música en directe.

L’edició d’aquest any comptarà, a més a més, amb una iniciativa que permetrà asseure a la mateixa taula polítics i joves per parlar de ciutats sostenibles, un acte en la qual participaran estudiants de l’Institut Lluís de Peguera de Manresa, FEDAC Manresa, Institut Escola Pompeu Fabra del Pont de Vilomara i de l’Institut Escola Barnola d’Avinyó. Tots ells van participar en la primera edició del Congrés d'Ecociutat-Joves per la sostenibilitat celebrat el mes de maig passat a Manresa. La taula rodona tindrà lloc el dissabte 21 al matí a la plaça Neus Català Pallejà. També durant el cap de setmana, diferents establiments del sector de la restauració oferiran menús ecològics d’acord amb els valors i missió de la fira. S’han sumat a la iniciativa el Kursaal Espai Gastronòmic, la Cafeteria Restaurant Miami i el Restaurant Circus.

Jornades professionals sobre pagesia, aigua i energia

Un dels altres vèrtex de la fira són les jornades professionals enfocades a agents del sector, productors, detallistes, elaboradors i periodistes amb l’objectiu de crear espais d’intercanvi on abordar i debatre temes d’actualitat, tendències i novetats del sector. La primera jornada se celebrarà el dimecres 18 d’octubre amb el títol “Trobada de la xarxa pagesa de l’agricultura del sòl viu: compartir reptes, idees i solucions”, organitzada per l’Escola Agrària de Manresa. La següent, organitzada per Aigües de Manresa, abordarà un tema també molt actual amb el títol “Com podem millorar la disponibilitat d’aigua a Catalunya?” i tindrà lloc el dijous 19 d’octubre al Palau Firal de Manresa. Per acabar, se celebrarà el Fòrum Energia on es parlarà de l&rsquo ;”Encaix de les comunitats energètiques i la normativa municipal”, un espai de debat enfocat als ajuntaments organitzat amb el Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de l'Administració Local de Barcelona. La fira Ecoviure és organitzada per l’Ajuntament de Manresa, la Fundació Turisme i Fires de Manresa i una comissió formada per entitats, administracions, empreses, professionals i consumidors dels diferents sectors implicats.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ECOVIURE   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
MANRESA
Treballs a la vorera a l'avinguda de les Bases, entre els carrers Pere Vilella i Bernat de Sallent

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
FUTBOL
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
FOTOGRAFIA
Cinquanta anys de Foto Art en una exposició al Casino de Manresa
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]