Dimarts 28 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament impulsa actuacions per minimitzar les molèsties que causen els coloms
Aquesta setmana l'Ajuntament ha iniciat les primeres d'una sèrie d'actuacions per tal de minimitzar les molèsties que causen els excrements dels coloms al municipi.
L'Ajuntament impulsa actuacions per minimitzar les molèsties que causen els coloms. Foto: AJSFB

ST. FRUITÓS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
23/10/2023 13:19
El Govern dissenya un dispositiu i impulsa un programa d'actuacions amb motiu de l'eclipsi solar
Destacada actuació manresana en el Campionat d'Espanya Absolut Malaga
El Kids&Us Manresa fitxa Colby Jones
Oriol Marsinyach, màxim anotador del Campionat del Mon de Rugbi Sub-20
Concretament, el primer dels punts on s'està actuant és al Cobert de la Màquina de Batre, un espai públic molt concorregut, ja sigui el dia del mercat municipal, com els caps de setmana on hi ha activitats programades. Al Cobert s'estan fent proves constructives per tal de tapar els espais entre els pòrtics ceràmics i el tauler de la coberta per evitar que els ocells puguin ubicar-s'hi. Aquesta actuació s'està provant amb un tipus de material que sigui eficaç i que respecti l'estètica d'aquest espai. Un cop vistos els resultats d'aquesta intervenció, es considerarà si es fan els treballs a tota la coberta.

En aquesta mateixa línia la regidora de sanitat, Mònica Cruz, i el regidor de medi ambient, Xavier Racero, ja han mantingut reunions amb l’empresa que realitza el control de coloms al municipi i ja s’està treballant per a determinar quina és la població actual a través de la realització d’un cens exhaustiu d’aquests animals per així poder determinar solucions més efectives, així com la monitorització de com controlar dites poblacions.

Una de les primeres accions que es realitzarà és la instal·lació d’un tercer dispensador automàtic de pinso anticonceptiu en algun punt estratègic del municipi on es detecti una forta presència d’aquesta au, així com també s’estudiarà la ubicació dels altres dos aparells que es troben a les teulades de l’ajuntament i de l’escola de música, per si són en un punt idoni.

Ecològicament els coloms són una espècie perfectament adaptada a les zones urbanes i es caracteritzen per una alta taxa de reproducció per contrarestar l’elevada taxa de mortalitat juvenil. El període d’activitat reproductora s’estén de març a novembre. Es tracta d’una espècie monògama que nidifica en colònies aprofitant cavitats de teulades i façanes. Una sola parella pot arribar a realitzar fins a nou postes l’any, on cada posta consta de dos ous. Les cries neixen als 20 dies i als 5-6 mesos poden assolir capacitat reproductiva.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COLOMS   SANT FRUITOS   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages intensifica els controls a motocicletes i ciclomotors
SÚRIA
Senyalització horitzontal per facilitar el trànsit en l'accés al barri de Salipota
SÚRIA
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós augmenta els controls policials a Pineda de Bages
BAGES
Els wine bars de la Ruta del Vi DO Pla de Bages se sumen a la Festa del Tomàquet
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
El Govern dissenya un dispositiu i impulsa un programa d'actuacions amb motiu de l'eclipsi solar
Catalunya recupera el potencial productiu de la poma, mentre que la calor redueix la collita de pera
L’Aula d’Arts Escèniques del teatre Kursaal obre inscripcions del curs 2026-27
Desactivat l'Alerta del Pla INUNCAT un cop finalitzat l'episodi de pluges
Tirada de pistola i fusell avantcàrrega al Club Tir Precisió Manresa
Destacada actuació manresana en el Campionat d'Espanya Absolut Malaga
S'obren les inscripcions del taller de cant coral "Cançons de tots els temps" pel curs 2026-2027
Salut finança 21 projectes d'atenció primària per impulsar la salut comunitària a tot Catalunya


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]