Diumenge 19 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Les ordenances fiscals de Castellbell i el Vilar de 2024 augmenten l’IBI un 12,69%
En el marc del ple d’aquest vespre, el consistori augmenta les bonificacions per atraure nous paradistes al mercat i bonificarà l’impost de construccions, instal·lacions i obres fins a un 95% en aquells equipaments que es considerin estratègics.
Les ordenances fiscals de Castellbell i el Vilar de 2024 augmenten l’IBI un 12,69%.

BAGES / Redaccio/ Sergi Vazquez  
03/11/2023 22:38
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
L’Ajuntament de Castellbell i el Vilar ha aprovat aquest vespre les ordenances fiscals per a l’any 2024 en què destaca l’augment de l’IBI en un 12,69% (fet que suposa 50 euros anuals de mitjana) i la congelació de la taxa d’escombraries. Les ordenances han estat aprovades amb els vots favorables de l’equip de Govern (Sumem per Castellbell) i els vots en contra de l’oposició (PSC), a qui es van avançar les modificacions de les ordenances fiscals en una reunió mantinguda aquest dilluns a la tarda a l’Ajuntament.

El consistori calcula que recaptarà 118.000 euros addicionals amb aquest augment de l’IBI que permetran actualitzar diferents serveis municipals pendents de licitar i que han quedat desactualitzats amb el pas dels anys. És el cas dels serveis de neteja d’edificis municipals, enllumenat públic, manteniment de jardins, prevenció de riscos laborals i recollida d’escombraries, entre d’altres. L’Ajuntament també preveu la incorporació d’una nova mestra a l’escola bressol municipal.

Pel que fa a l’Impost sobre béns immobles (IBI), Castellbell i el Vilar aplicarà un coeficient del 0,63 amb la voluntat d’actualitzar els ingressos per aquest concepte. El coeficient vigent fins ara se situava en el 0,55, una xifra que es mantenia des de 2018. El consistori assenyala que el nou coeficient es manté per sota de la mitjana que apliquen els municipis de l’entorn. El consistori reduirà els descomptes per a les instal·lacions solars fotovoltaiques que afecten l’IBI. La reducció passarà d’un 50 a un 30% de la quota amb un màxim de 1.000 euros i passarà a ser vigent de cinc a tres anys a partir de l’any vinent. Amb la voluntat d’aplicar una política de moderació fiscal, l’Ajuntament manté sense canvis la taxa d’escombraries l’any vinent i també altres impostos com poden ser els guals o les plusvàlues. L’alcalde de Castellbell i el Vilar, Adrià Valls, ha explicat que “la inflació, l’increment del preu dels combustibles i dels costos de personal de l’Ajuntament ens han situat aquests darrers anys amb l’obligació d’actualitzar la recaptació en matèria d’IBI per fer front a les despeses actuals”.

Més bonificacions

L’Ajuntament ha aprovat incloure noves bonificacions en què destaquen la reducció d’un 25% de la taxa que han de pagar els paradistes, amb la voluntat de potenciar el mercat setmanal, i la introducció d’un descompte del 50% per aquells vehicles amb una antiguitat superior als 25 anys. A més, els vehicles de zero emissions i ecològics mantenen la bonificació del 50% de l’impost dels vehicles de tracció mecànica. Pel que fa a l’ordenança reguladora de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres es passa d’una bonificació del 50% al 95% per a aquells equipaments que es considerin estratègics per al municipi com pot ser la construcció del futur institut.

Instal·lacions solars fotovoltaiques

Pel que fa a la llicència d’obres d’aquelles construccions que incorporin sistemes d’obtenció d’energies renovables, com poden ser les plaques solars fotovoltaiques, el consistori redueix la bonificació del 95% al 50% perquè es considera que empreses i particulars ja obtenen descomptes d’altres administracions.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CASTELLBELL I EL VILAR   BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages realitza la primera batuda de recollida de mostres d’ADN caní
BAGES
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri

ST. FRUITÓS
L’Associació Esportiva Ramassà rep el Premi Riudor
BAGES
Bages Turisme renova el seu logotip
ST. FRUITÓS
El Cobert de la Màquina de Batre acollirà l’entrega del Premi Joan Burés i Vidal de dansa d’arrel
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]