Dimecres 22 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Althaia dona a conèixer al Congrés Mundial d’Hospitals de Lisboa el projecte d’atenció al pacient crònic
El congrés és un fòrum internacional de primer nivell que ha reunit més de 1.200 persones de 88 països.
Althaia dona a conèixer al Congrés Mundial d’Hospitals de Lisboa el projecte d’atenció al pacient crònic.

SANITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
05/11/2023 18:54
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
La Fundació Althaia de Manresa va presentar el projecte d’atenció al pacient crònic complex al Servei d’Urgències en la 46a edició del Congrés Mundial d’Hospitals, un fòrum internacional de primer nivell que es va celebrar la setmana passada a Lisboa i que va reunir més de 1.200 participants de 88 països. El projecte, que va ser seleccionat per un comitè científic internacional, té per objectiu millorar l’eficàcia i la seguretat de l’atenció als pacients majors de 75 anys que són atesos al Servei d’Urgències de l’Hospital Sant Joan de Déu.

La presentació, titulada 3D/3D+ as a tool for rapid geriatric assessment and adequacy of the care resource at discharge from the Emergency Department, va anar a càrrec de la Dra. Dolors Garcia, cap del Servei d’Urgències d’Althaia i impulsora del projecte. La seva intervenció va ser en el marc d’una taula titulada Rethinking complex cases: New approaches to primary and chronic care, en què es van exposar quatre experiències d’èxit de Catalunya i Portugal.

El projecte se centra en els pacients majors de 75 anys que tenen més d’una malaltia crònica, que estan polimedicats i que de forma més o menys recurrent són atesos al Servei d’Urgències de l’Hospital Sant Joan de Déu a causa d’episodis aguts o descompensacions que reverteixen negativament en el seu estat de salut.

Per tal de millorar l’eficàcia i la seguretat de l’atenció, s’ha desenvolupat una estratègia organitzativa que consisteix en fer una detecció precoç de la fragilitat del pacient des del Servei d’Urgències amb una eina pròpia, validada i àgil. Ideada per la Dra. Garcia i implementada pel Servei d’Urgències d’Althaia, aquesta eina de valoració geriàtrica que s’anomena 3D/3D+ permet fer una atenció centrada a la persona i adequar, després de l’atenció rebuda a Urgències, els recursos assistencials segons les característiques i necessitats de cada cas.

La valoració es fa en el moment de l’exploració, quan el metge fa un seguit de preguntes estructurades al pacient amb l’objectiu de saber com estava abans de patir l’episodi agut i quines repercussions ha tingut la descompensació. El qüestionari inclou preguntes sobre el nivell de dependència de la persona, la capacitat d’autocura, el nivell cognitiu i aspectes relacionats amb el seu lloc de residència, entre d’altres. D’aquesta manera, el professional d’Urgències, a part dels resultats clínics, sap si abans la persona es podia valdre per ella mateixa i si això ha canviat, i si compta amb una xarxa de suport familiar, entre moltes altres qüestions, que són cabdals a l’hora de decidir el millor recurs després de l’atenció a Urgències.

A més d’aquesta comunicació oral, Althaia va presentar tres projectes en format pòster al Congrés Mundial d’Hospitals. Són el programa d’atenció al llarg supervivent de càncer compartit entre el Servei d’Oncologia i l’Atenció Primària, el programa de prevenció a l’obesitat greu que també s’està desenvolupant de forma coordinada amb l’Atenció Primària del territori, i el programa de rehabilitació cardíaca per a pacients amb cardiopatia isquèmica.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ALTHAIA   SANITAT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
El Centre Residencial La Llum celebra el 24è aniversari
SANITAT
L’artteràpia com a aliada en la salut emocional de persones amb càncer
SANITAT
En 20 anys, el Codi ictus s’ha activat a Althaia prop de 5.000 vegades

SANITAT
Les IX Jornades Althaia baten rècord de participació i posen el focus en el treball en xarxa
SANITAT
El Servei d'Oncologia Radioteràpica de Manresa commemora 10 anys
SANITAT
El Parc de l’Agulla acollirà aquest dissabte la segona edició del Ioga solidari
El CN Metropole, a Las Palmas de Gran Canaria, ha estat seu del Campionat d'Espanya d'Estiu
Ambient al pati de la Casa Lluvià
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
Solsona repara el deute històric amb el mestre Gaietà Ripoll
El Casinet del Poble Vell acollirà un cicle d'activitats sobre la lactància
El Tasta la Plaça consolida el seu èxit reunint prop d'un miler de persones
La Fundació “la Caixa” col·labora amb el CFP per impulsar el projecte «Metall Jove»


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]