Dilluns 27 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'ICS i l'Hospital de Berga formen llevadores
El curs va adreçat a les llevadores del servei d'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) de la Catalunya Central, i tindrà lloc els dies 29 i 30 de novembre.
L'ICS i l'Hospital de Berga formen llevadores.

CATALUNYA CENTRAL / Redaccio/ Sergi Vazquez  
08/11/2023 15:17
El Govern dissenya un dispositiu i impulsa un programa d'actuacions amb motiu de l'eclipsi solar
Destacada actuació manresana en el Campionat d'Espanya Absolut Malaga
El Kids&Us Manresa fitxa Colby Jones
Oriol Marsinyach, màxim anotador del Campionat del Mon de Rugbi Sub-20
L'Institut Català de la Salut (ICS) de la Catalunya Central i l'Hospital de Berga han organitzat conjuntament una formació per a llevadores, amb l'objectiu que adquireixin eines per facilitar una òptima posició fetal durant l'embaràs i el part, i reduir així el nombre de parts instrumentats. El curs està adreçat a les llevadores del servei d'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) de la Catalunya Central i a les llevadores de l'Hospital de Berga, i tindrà lloc els dies 29 i 30 de novembre a l'Aula de Formació de l'Hospital berguedà.

Diversos estudis coincideixen que la posició i el moviment de la mare poden influir en la postura adoptada pel nadó a l'úter durant les darreres setmanes de l'embaràs. Molts parts difícils són causats per una presentació del nadó que no és òptima i que pot dificultar el seu pas per la pelvis. Per tant, intentar canviar la posició del nadó mitjançant el moviment i les posicions maternes durant l'embaràs i el procés del part pot ajudar a escurçar el part, pot disminuir la necessitat de l'ús de mètodes farmacològics per alleujar el dolor i el risc de tenir un part instrumentat.

Les habilitats que les professionals adquiriran un cop finalitzat el curs permetran optimitzar les posicions fetals i reduir el nombre de parts que acaben requerint intervenció instrumental o bé cesària per progrés lent del part a causa d'una posició fetal que impedeix que el nadó entri correctament al canal de part –com en el cas de posicions anteriors, asinclitisme o presentació del nadó de natges, entre d'altres–. Gràcies a la formació, les llevadores també podran donar eines a les mares perquè puguin adquirir un paper actiu en el seu treball de part. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ICS   CATALUNYA CENTRAL   SALUT 
També et pot interessar:
SANITAT
Salut finança 21 projectes d'atenció primària per impulsar la salut comunitària a tot Catalunya
SANITAT
La població catalana manté una bona percepció de la seva salut
SANITAT
Campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19

ACTUALITAT
Eina pionera per monitorar la morbimortalitat atribuïble a la calor
ACTUALITAT
La meitat de regions sanitàries de Catalunya disposaran de professionals per fer cures a les escoles
CATALUNYA CENTRAL
El Govern completa la prova sísmica prèvia a l'excavació de la nova seu de la Generalitat
El Govern dissenya un dispositiu i impulsa un programa d'actuacions amb motiu de l'eclipsi solar
Catalunya recupera el potencial productiu de la poma, mentre que la calor redueix la collita de pera
L’Aula d’Arts Escèniques del teatre Kursaal obre inscripcions del curs 2026-27
Desactivat l'Alerta del Pla INUNCAT un cop finalitzat l'episodi de pluges
Tirada de pistola i fusell avantcàrrega al Club Tir Precisió Manresa
Destacada actuació manresana en el Campionat d'Espanya Absolut Malaga
S'obren les inscripcions del taller de cant coral "Cançons de tots els temps" pel curs 2026-2027
Salut finança 21 projectes d'atenció primària per impulsar la salut comunitària a tot Catalunya


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]