Divendres 28 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Salut impulsa un projecte de l’Atenció Primària d’Althaia sobre l’abordatge comunitari de la diabetis
De 193 projectes d’arreu de Catalunya, el Departament n’ha qualificat 21 d’excel·lents, entre els quals el de l’Atenció Primària d’Althaia.
Salut impulsa un projecte de l’Atenció Primària d’Althaia sobre l’abordatge comunitari de la diabetis .

SANITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
09/11/2023 15:15
La Festa Major de Manresa agafa embranzida en els actes de dijous
Ja es coneixen els finalistes de la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
Pineda de Bages celebra la seva Festa Major
La tradició protagonista del divendres de Festa Major
El Departament de Salut ha qualificat d’excel·lent el projecte sobre l’abordatge comunitari de la diabetis mellitus en la població immigrant dissenyat pel Servei d’Atenció Primària de la Fundació Althaia. A més, l’ha inclòs en una línia de finançament per impulsar projectes de salut comunitària als equips de l’atenció primària i comunitària de tot Catalunya, d’acord amb el Pla de salut de Catalunya 2021–2025.

La iniciativa consisteix en desplegar un programa d’atenció comunitària per treballar hàbits de salut en persones amb diabetis mellitus i oferir-los estratègies de millora tenint en compte les diferències culturals, que engloba pautes d’alimentació saludables i exercici físic, entre d’altres. El projecte, que es va iniciar a principis d’aquest any, inclou el contacte amb representants de la població nouvinguda, l’elaboració de materials divulgatius i tallers educatius multidisciplinaris, que aniran a càrrec de professionals de medicina i infermeria i també dels nous perfils que s’han incorporat recentment a l’Atenció Primària, com són la dietista-nutricionista i la referent de benestar emocional i comunitari.

Aquest programa és un dels 193 projectes de diferents EAP, ASSIR, línies pediàtriques i equips d’atenció primària penitenciaris d’arreu de Catalunya als quals Salut destinarà un total de 518.000 euros. Una Comissió Avaluadora de l’Estratègia de Salut comunitària a l’Atenció Primària i Comunitària els ha seleccionat d’entre els 201 que s’havien presentat. Dels 193 seleccionats, la Comissió n’ha qualificat 21 d’excel·lents, entre els quals el del Servei d’Atenció Primària d’Althaia. La Comissió Avaluadora està formada per 24 professionals integrants del comitè assessor de l’Estratègia de Salut Comunitària a l’Atenció Primària i Comunitària (APiC).

Primera Jornada de Salut Comunitària a l’APiC

La setmana passada es va celebrar a Barcelona la primera Jornada de salut comunitària a l’APiC. A més de reflexionar sobre què és la salut comunitària i quins són els reptes de futur, es van presentar 10 dels 21 projectes que van ser valorats com excel·lents. Un dels escollits va ser el projecte d’abordatge comunitari de la diabetis en la població immigrant. La presentació va anar a càrrec del Dr. Josep M. Vilaseca, cap del Servei d’Atenció Primària d’Althaia.

La Jornada es va emmarcar en l’aposta de Salut per potenciar l’atenció comunitària, amb una visió integradora de la salut que té en compte els determinants socials amb l’objectiu de reduir les desigualtats socials en salut, el respecte a l’autonomia de les persones i la cura de l’entorn. L’objectiu estratègic és desplegar la salut comunitària amb la implicació local i equitat territorial, la qual cosa implica un treball compartit amb associacions, la comunitat, els ajuntaments i altres departaments així com també amb els equips de promoció de la salut en el territori.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ALTHAIA   SANITAT   DIABETIS 
També et pot interessar:
SANITAT
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
SANITAT
L’Hospital Sant Joan de Déu estrena un nou accés a l’Àrea de Radiologia
ACTUALITAT
Althaia i el Parc de la Séquia impulsen un projecte d’horticultura

ACTUALITAT
El Centre Residencial La Llum celebra el 24è aniversari
SANITAT
L’artteràpia com a aliada en la salut emocional de persones amb càncer
SANITAT
En 20 anys, el Codi ictus s’ha activat a Althaia prop de 5.000 vegades
Els gegants un cop l'any a l'Ajuntament
Reclamem obligacions lingüístiques en les noves concessions estatals de línies d’autobús
Ja es coneixen els finalistes de la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
El Covisa Manresa es presenta davant el Barça Athletic en el primer test de pretemporada
La Festa Major de Manresa agafa embranzida en els actes de dijous
Pineda de Bages celebra la seva Festa Major
La tradició protagonista del divendres de Festa Major
Festa Major: Charlie Pee, Joan Pera i Los Diablos, al Conservatori


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]