Dijous 22 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cardona aposta per l'atracció de rodatges amb la creació de la Cardona Film Office
La iniciativa connecta la vila ducal amb la seva tradició cinematogràfica i la vinculació amb Orson Welles.
Cardona aposta per l'atracció de rodatges amb la creació de la Cardona Film Office.

CARDONA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
22/11/2023 17:55
El Tocats de Lletra està de celebració amb motiu dels seus vint anys
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben a Les Torres de Fals i a Rajadell
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
L’Ajuntament de Cardona i la Fundació Cardona Històrica han presentat avui la Cardona Film Office, un organisme creat per atraure rodatges a la població i fomentar el turisme de pantalla per captar nous segments de visitants i combatre l’estacionalitat. Diferents enquestes realitzades a viatgers conclouen que el 65% dels turistes s’han sentit inspirats a viatjar a una destinació després d’haver-la vist en una sèrie o pel·lícula.  En aquest sentit, l’alcalde de Cardona, Ferran Estruch, ha explicat la voluntat de “convertir Cardona en un plató”: “En els darrers anys, hem acollit al voltant de 20 rodatges (llargmetratges, sèries, publicitat...). Ara és el moment d’esdevenir un municipi ‘film friendly’, crear una estratègia global de captació de produccions i explotar el turisme de pantalla”.

La Cardona Film Office estarà gestionada per la cardonina Clara Haro, productora audiovisual i gran coneixedora de la indústria cinematogràfica. Haro va formar part de l’equip de producció de la pel·lícula “Teresa”, que l’any passat es va rodar, entre altres localitzacions, a Cardona. La presentació ha comptat amb la presència de la Laia Aubià, directora tècnica de l’Acadèmia del Cinema Català, que ha destacat la importància històrica de Cardona en la cinematografia. La població del Bages va ser la primera localitat de l’Estat espanyol en ser distingida per l’Acadèmia del Cinema Europeu (EFA) l’any 2016 com a Tresor de la Cultura Cinematogràfica Europea  en reconeixement al valor simbòlic i patrimonial de la Col·legiata de Sant Vicenç de Cardona. Aquesta joia del romànic català destaca per haver estat un dels escenaris del rodatge de la pel·lícula “Chimes of Midnight” (Campanades a mitjanit), escrita, dirigida i interpretada per Orson Welles.

D’Orson Welles a «Malnazidos»

Històricament, Cardona ha estat una destinació molt utilitzada en rodatges cinematogràfics i publicitaris. La producció més coneguda ha estat “Campanades a mitjanit” que Orson Welles va rodar al Castell de Cardona l’any 1964. Al castell i a la basílica es van rodar, també, “El arquero de Sherwood” (1971), de Ferroni, i “La catedral del mar” (2016), de Jordi Frades; i a la Muntanya de Sal, “XP3D” (2011), de Sergi Vizcaíno, amb el surienc Jordi Bransuela, i “Malnazidos” (2020), de Ruiz Caldera i Del Toro, amb Miki Esparbé. En aquest mateix espai, també es va rodar “Teresa” (2023) de Paula Ortiz, que s’estrenarà properament.

El centre històric de Cardona també ha estat el protagonista d’anuncis com el protagonitzat per l’actor Daniel Craig (James Bond) per a una coneguda marca de cerveses. Aquesta vinculació amb els rodatges també es tradueix amb una llarga tradició local amb el cinema.  A l’època industrial es van comptabilitzar fins a 11 sales de projecció de cinema a Cardona. L’aposta de Cardona pel cinema és també una aposta per la seva història recent.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARDONA   BAGES 
També et pot interessar:
SÚRIA
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
ST. FRUITÓS
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
ST. FRUITÓS
Un tribut a ABBA inaugura el nou cicle Voilà! al Teatre de Sant Fruitós de Bages

ST. FRUITÓS
S’obren les inscripcions de la cinquena edició dels Premis Joan Burés i Vidal de dansa d’arrel
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament organitza el taller “Fora les vergonyes”
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages posa en marxa SFB Mobilitat
Fotografia en blanc i negre de l'escala de la Fàbrica Nova
El CN Sabadell va acollir aquest diumenge 18 d'octubre una edició inoblidable de la Copa Catalana
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben a Les Torres de Fals i a Rajadell
L’Ajuntament organitza el taller “Fora les vergonyes”
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]