Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Vuitanta professionals de l'ICS de la Catalunya Central es formen en llengua de signes catalana
L'objectiu és oferir una atenció sanitària més inclusiva i millorar la comunicació amb les persones sordes i les que tenen dificultats importants en la parla.
Vuitanta professionals de l'Institut Català de Salut de la Catalunya Central es formen en llengua de signes catalana.

CATALUNYA CENTRAL / Redaccio/ Sergi Vazquez  
23/11/2023 15:16
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
El teatre Kursaal va celebrar els 7.000 dies
Les institucions de la Plataforma C-55 valoren l’anunci del Govern
La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central culmina una nova promoció
Durant l'any 2023, i en col·laboració amb la Casa Social del Sord de Manresa i Comarques, l'Institut Català de la Salut (ICS) de la Catalunya Central ha organitzat cinc edicions del programa de formació "Comunicació total en llengua de signes", gràcies al qual una vuitantena de professionals d'atenció primària s'han introduït en la llengua de signes catalana per poder oferir una atenció sanitària més inclusiva.

Conèixer la llengua de signes no és tan sols imprescindible en la comunicació amb persones sordes, sinó que també permetrà als professionals sanitaris interactuar amb persones que tenen dificultats importants en la parla, com les que han patit un ictus o altres patologies que impedeixen un ús complet del llenguatge parlat.

Segons l'Institut Nacional d'Estadística (INE), al voltant de 175.000 persones pateixen discapacitat auditiva a Catalunya. Aquesta formació facilitarà que rebin assistència sanitària en igualtat d'oportunitats amb les persones que no tenen aquesta discapacitat. També ajudarà a fer més visible aquest col·lectiu i les seves necessitats entre els professionals de la salut.

A començaments de 2024 s'oferirà una formació més avançada als professionals que vulguin ampliar els seus coneixements de la llengua de signes. La Gerència d'Atenció Primària i a la Comunitat de Catalunya Central de l'ICS té més de 2.000 professionals que anualment reben formació per tal de mantenir actualitzats els seus coneixements en diversos àmbits de la salut.

La llengua de signes catalana

La llengua de signes catalana és la llengua pròpia de la comunitat sorda de Catalunya, utilitzada també per un important nombre de persones oients que comparteixen la cultura d'aquesta comunitat. El Parlament de Catalunya va ser el primer de l'Estat espanyol a aprovar, el 1994, una proposició no de llei sobre la promoció i difusió del coneixement de la llengua de signes catalana.

La Llei 17/2010 regula la llengua de signes catalana com a sistema lingüístic propi de les persones sordes i sordcegues signants de Catalunya. Una de les finalitats de la Llei és regular-ne l'aprenentatge, la docència i la interpretació, i establir els òrgans de recerca i sistematització, d'assessorament i de participació en les polítiques públiques d'aquest àmbit. També entre les finalitats de la Llei hi ha la de difondre l'existència i el coneixement de la llengua de signes catalana dins l'àmbit lingüístic català.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ICS   CATALUNYA CENTRAL   SALUT 
També et pot interessar:
SANITAT
La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central culmina una nova promoció
CATALUNYA CENTRAL
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
ACTUALITAT
Mig centenar de professionals debaten a Manresa com erradicar l'estigma en salut mental

CATALUNYA CENTRAL
Formació de pediatria en gènere i detecció de violències infantils i masclistes
ACTUALITAT
El grup de caminadors del barri de la Sagrada Família promou l'activitat física des de fa més de 15 anys
CATALUNYA CENTRAL
L'ICS Catalunya Central celebra el Dia de l'Activitat Física
La Buresa i les roses de Sant Jordi
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
AMPANS impulsa una jornada per atraure professionals en l’àmbit residencial i de llars
Les obres de La Bertrana, el nou projecte d'habitatge cooperatiu de Manresa, avancen a bon ritme
El teatre Kursaal va celebrar els 7.000 dies
Jairo Molero no seguirà al Covisa Manresa
El Casal de les Escodines i el Centre Cívic Selves i Carner presenten les activitats de primavera
La llegenda de Sant Jordi explicada pel Jan i la Júlia torna al pati del Kursaal aquest Sant Jordi


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]