Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada presenta al·legacions per modificar el col·lector de salmorres
L’objectiu és evitar que els possibles incidents futurs afectin l’entorn del municipi.
L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada presenta al·legacions per modificar el traçat del nou col·lector de salmorres.

ST. JOAN / Redaccio/ Sergi Vazquez  
04/12/2023 07:37
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
Els regidors i regidores de Sant Joan de Vilatorrada han aprovat per unanimitat la ratificació de la presentació d’al·legacions del nou col·lector de salmorres al seu pas per Sant Joan de Vilatorrada, durant el ple. Aquestes reclamacions s’han enviat a l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i implica un canvi en el traçat d’aquest.

Toni Dorado, el regidor de Medi Ambient i Acció Climàtica, ha explicat durant el ple que “amb el canvi de col·lector es proposava el mateix traçat. Considerem que s’ha d’aprofitar la renovació del col·lector per modificar el seu pas per Sant Joan de Vilatorrada i que no sigui tan a prop de la llera del riu”. L’actual col·lector de salmorres té més de vint anys i la construcció del nou “és una oportunitat per evitar que els incidents que hem patit darrerament puguin afectar el nostre entorn”. Dorado ha assegurat que les al·legacions “s’han explicat i defensat davant l’ACA i esperem que siguin acceptades”.

A més, si s’accepten les modificacions que es proposen, s’afavorirà el projecte de Vies Blaves (recorreguts al costat de les lleres del riu). “El traçat actual del col·lector de salmorres que proposa l’ACA coincideix amb la ruta que ha de seguir la nostra Via Blava. Separar el futur nou col·lector ens ha de permetre protegir el nostre entorn, i posar-lo en valor”, afirma Dorado.

Actualització dels preus per a la rehabilitació del Mas Llobet

Durant el ple s’ha aprovat també l’actualització de preus per al projecte de rehabilitació del Mas Llobet. “Creiem en aquest projecte i s’ha modificat el preu per a evitar que la licitació de l’obra torni a quedar deserta i ho fem ja per no perdre la subvenció que tenim concedida per aquesta reforma”, ha exposat l’alcalde, Jordi Solernou.

També ha quedat aprovada l’adjudicació del nou contracte del servei de neteja dels edificis, locals i dependències municipals de l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada i l’adhesió al pla Comarcal per garantir els drets de les persones LGTBI+ i per la diversitat afectiva, sexual i de gènere al Bages. Tots els punts han estat aprovats per unanimitat.

El ple de la corporació ha aprovat també la moció per regular la concessió de reconeixements i mencions esportives a l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada. L’objectiu d’aquesta moció, presentada pel Partit dels Socialistes de Catalunya, és unificar els criteris de reconeixements i mencions esportives en referència als èxits dels esportistes santjoanencs.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT JOAN   BAGES  
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
La 8a edició del 7 de Tapes i 7 de Vins omplirà el Bosquet de Sant Fruitós
BAGES
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
ST. FRUITÓS
L’òpera prima del director i guionista santfruitosenc Àlex Duck s’estrena a Sant Fruitós

SÚRIA
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
SÚRIA
Les visites guiades mostren l'interior de la futura Biblioteca-Centre Cultural
Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]