Diumenge 19 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Picapoll d’Oller del Mas i el Singular Blanc de Collbaix reconeguts com a Vi de Finca Qualificada
Amb aquests ja son quatre els vins de la Denominació d’Origen Pla de Bages reconeguts com a Vins de Finca Qualificada.
El Picapoll d’Oller del Mas i el Singular Blanc de Collbaix reconeguts com a Vi de Finca Qualificada.

BAGES / Redaccio/ Sergi Vazquez  
15/12/2023 15:26
Les activitats al carrer omplen les places de Manresa
L'Ajuntament de Manresa convida la ciutadania a la presentació del nou Pla de Barris
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
Dani Mauriz es presenta com a candidat de Junts per Sant Vicenç
Un Vi de Finca Qualificada és la màxima distinció que otorga l’INCAVI a un vi català. És un vi produït sota Denominació d’Origen catalana provinent d’una vinya històrica, amb característiques singulars especials i de qualitat excepcional. Dos dels cinc vins es troben dins la DO Pla de Bages, que per partida doble va tenir reconeixement durant la nit: En primer lloc, el Singular Blanc, un vi monovarietal de macabeu amb una gran petjada bagenca. El celler Collbaix el Molí, que treballa la producció ecològica i biodinàmica de vins de gran qualitat, cull el raïm per fer aquest vi de vinyes centenàries i deixen que fermenti i faci criança en bota mixta de roure francès i acàcia durant 9 mesos. L’Especial Picapoll Negre, l’altre protagonista de la nit, és un vi elaborat pel celler Oller del Mas.

De la varietat Picapoll Negra i que descriuen com a “persistent i delicat”. El seu raïm es cull en vinyes d’uns 15 anys i prové de la parcel·la Margenat. Posteriorment, fa criança en bota de roure de 500 litres, ou de ciment i àmfores durant 9 mesos. Es completa amb mig any més en ampolla abans de sortir al mercat. Amb aquests ja son quatre els vins de la Denominació d’Origen Pla de Bages reconeguts com a Vins de Finca Qualificada del total 19 que compten amb aquesta distinció. Recordem que ja compten amb aquest reconeixement l’Abadal 3.9 del celler Abadal i l’Arnau Oller del celler Oller del Mas. També van ser reconeguts vins de les DO Montsant, Terra Alta i Penedès Abans del lliurament, els assistents van poder tastar els nous vins distingits a través d’un tast guiat per Toni Albiol, el Millor Sommelier de Catalunya 2023.

Què s’entén per Vi de Finca Qualificada? Dins d’una denominació d’origen s'entén per vi de finca el produït en un entorn determinat i d'una extensió inferior a la d'un terme municipal amb característiques pròpies. El nom del vi ha d’estar lligat a les vinyes de les quals s'obté el seu raïm, amb característiques qualitatives espacials, i ha de comptar amb l'informe previ del consell regulador corresponent. La seva concessió, per resolució del conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, a proposta del director de l'INCAVI, implica el màxim reconeixement que es pot atorgar a un vi Aquests són els requisits que, entre d’altres, ha de complir un Vi de Finca Qualificat: ● La vinya i el celler han de tenir una antiguitat mínima de 5 anys dins la DO que els protegeix, un rendiment de producció en vinya un 15% inferior al propi de la varietat en la DO i una nota superior del comitè de tast respecte d'altres vins que no tenen aquesta categoria. ● La persona propietaria de les vinyes ha de ser la mateixa que la del celler a més d’haver d’elaborar el vi al celler ubicat a la finca.

A l’etiqueta, ha de constar la designació “vi de finca” i també el nom de la DO. ● Des de la producció fins a la comercialització caldrà que segueixi una traçabilitt específica com per exemple el control de pràctiques de conreu, de pràctiques culturals que millorin la qualitat del raïm, etc. ● La trajectòria del celler ha de tenir una trajectòria de prestigi i qualitat de més de 10 anys i l’envelliment s’ha de fer el bótes de fusta de roure de màxim 600 litres.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DO PLA DE BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
La vinya i el sòl, pilars d'un cultiu més resilient
BAGES
Trobada de la gent de la pedra seca a la DO Pla de Bages
BAGES
La DO Pla de Bages participa en la jornada de dones del món del vi a Mallorca

BAGES
Produccions audiovisuals sobre el món de la vinya, el vi
LA FOTO DEL DIA
Una ruta entre muntanyes i paisatges sorprenents
BAGES
La Denominació d'Origen Pla de Bages ha estat present a Barcelona Wine Week 2026
Pla estratègic del Cardener 2030
Obres per completar la via verda per a vianants i ciclistes amb el Parc de l'Agulla
Es constitueix una taula per millorar la gestió del risc d’inundació a Osona
L'Ajuntament de Manresa convida la ciutadania a la presentació del nou Pla de Barris
Consells per tallar la gespa
Les claus per a un bon pressupost familiar
El CE Manresa juga la primera de les quatre finals pel campionat, en directe a Esport Central
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]