Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa inicia una campanya per promoure el comerç just amb implicació dels restaurants
S'hi han adherit 15 restaurants de Manresa els quals oferiran productes procedents del comerç just fins al 7 de gener.
El cafè procedent del comerç just és un dels productes que es podrà trobar a la carta dels restaurants.

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
20/12/2023 15:41
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
UManresa homenatja a Oriol Casanovas el divendres 13 de novembre
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
L’Ajuntament de Manresa ha posat en marxa per segon any consecutiu una campanya per promoure el comerç just a la ciutat en la qual s’hi ha adherit 15 bars i restaurant de Manresa. Tots ells promouran i potenciaran els productes de comerç just a través d’elements visuals en els establiments i oferiran productes com cafè, te o infusions a les cartes. La campanya “El comerç just a taula” durarà fins al 7 de gener.

Els restaurants que s’hi han adherit s’identificaran amb un cartell a la porta de l’establiment i pararan taula amb estovalles individuals i posagots en els quals es podran llegir els principis del comerç just que, entre altres, destaca per oferir productes ecològics, de qualitat, elaborats respectant els drets de les persones treballadores, garantint l’equitat de gènere i evitant l’explotació infantil. Els restaurants adherits a la campanya són: 9 Jutjats, el Kursaal, La Pineda, Vermuteria Santa Rita, L’Alzina, Porta Ferro, Toni’s, El Graner, Cal Manel, El Vermell, El Garitu, l'Englantina, Las Vegas, Oryza i La Taverna 1913.

La campanya, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, també es podrà veure a xarxes socials on es publicaran vídeos que promouen els principis del comerç just i que han comptat amb la participació de persones com Tortell Poltrona, Manel Camp, Natxo Tarrés, Sara Roy i Marcel Gros, així com de comerciants de la ciutat que venen productes procedents del comerç just. La campanya també es podrà seguir en el marc del saló de Nadal Campi qui Jugui on hi haurà taller de sensibilització sobre el comerç just.

Prèviament a l’inici de la campanya als restaurants, el consistori ha fomentat el comerç just durant la fira de Santa Llúcia amb una xocolatada i l’espectacle infantil “Al teu cau, quin cacau hi cau?”. Just fa un any, Manresa va ser reconeguda com el primer municipi català del comerç just, una distinció atorgada pel programa internacional Fair Trade Towns, que ha impulsat una xarxa de 2.200 ciutats a tot el món, de més de 30 països.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COMERÇ JUST   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
ACTUALITAT
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
LA FOTO DEL DIA
Interior de la nova seu de Creu Roja de Manresa

MANRESA
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
MANRESA
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
LA FOTO DEL DIA
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa
Interior de la nova seu de Creu Roja de Manresa
UManresa homenatja a Oriol Casanovas el divendres 13 de novembre
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
Menjar ràpid quan no tenim temps: com afecta els nostres hàbits?
Entrenar amb música: realment millora el rendiment?
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]