Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa inicia una campanya per promoure el comerç just amb implicació dels restaurants
S'hi han adherit 15 restaurants de Manresa els quals oferiran productes procedents del comerç just fins al 7 de gener.
El cafè procedent del comerç just és un dels productes que es podrà trobar a la carta dels restaurants.

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
20/12/2023 15:41
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
L’Ajuntament de Manresa ha posat en marxa per segon any consecutiu una campanya per promoure el comerç just a la ciutat en la qual s’hi ha adherit 15 bars i restaurant de Manresa. Tots ells promouran i potenciaran els productes de comerç just a través d’elements visuals en els establiments i oferiran productes com cafè, te o infusions a les cartes. La campanya “El comerç just a taula” durarà fins al 7 de gener.

Els restaurants que s’hi han adherit s’identificaran amb un cartell a la porta de l’establiment i pararan taula amb estovalles individuals i posagots en els quals es podran llegir els principis del comerç just que, entre altres, destaca per oferir productes ecològics, de qualitat, elaborats respectant els drets de les persones treballadores, garantint l’equitat de gènere i evitant l’explotació infantil. Els restaurants adherits a la campanya són: 9 Jutjats, el Kursaal, La Pineda, Vermuteria Santa Rita, L’Alzina, Porta Ferro, Toni’s, El Graner, Cal Manel, El Vermell, El Garitu, l'Englantina, Las Vegas, Oryza i La Taverna 1913.

La campanya, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, també es podrà veure a xarxes socials on es publicaran vídeos que promouen els principis del comerç just i que han comptat amb la participació de persones com Tortell Poltrona, Manel Camp, Natxo Tarrés, Sara Roy i Marcel Gros, així com de comerciants de la ciutat que venen productes procedents del comerç just. La campanya també es podrà seguir en el marc del saló de Nadal Campi qui Jugui on hi haurà taller de sensibilització sobre el comerç just.

Prèviament a l’inici de la campanya als restaurants, el consistori ha fomentat el comerç just durant la fira de Santa Llúcia amb una xocolatada i l’espectacle infantil “Al teu cau, quin cacau hi cau?”. Just fa un any, Manresa va ser reconeguda com el primer municipi català del comerç just, una distinció atorgada pel programa internacional Fair Trade Towns, que ha impulsat una xarxa de 2.200 ciutats a tot el món, de més de 30 països.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COMERÇ JUST   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
MANRESA
Treballs a la vorera a l'avinguda de les Bases, entre els carrers Pere Vilella i Bernat de Sallent

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
FUTBOL
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
FOTOGRAFIA
Cinquanta anys de Foto Art en una exposició al Casino de Manresa
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]