Dissabte 05 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Documental del Mes inicia l’any dijous a la Plana de l’Om la projecció d’‘Alis’
Un grup de noies d’una casa d’acollida de Bogotà imaginen la vida d’una companya fictícia anomenada Alis amb qui tenen l’oportunitat de somiar un futur millor.
El Documental del Mes inicia l’any dijous a la Plana de l’Om la projecció d’‘Alis’.

Redacció/Jordi Preñanosa  
10/01/2024 15:12
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
Els alumnes del Pla del Puig podran iniciar el curs amb el nou gimnàs i vestidors
El Documental del Mes, coordinat per MEES i CineClub inicia les projeccions d’aquest 2024 aquest dijous, 11 de gener (19h), a l’Espai de la Plana de l’Om amb el documental ‘Alis’ (2022) de Clare Weiskopf i Nicolas van Hemelryck. A ‘Alis’, un grup d'adolescents colombianes que viuen en una casa d'acollida de Bogotà reben la invitació de tancar els ulls i imaginar la vida d'una companya fictícia anomenada Alis. L'exercici comença com un joc innocent, ja que Alis és un llenç en blanc on totes elles poden projectar les seves pròpies experiències vitals.

A mesura que la ficció pren forma es va barrejant amb la realitat i acaba generant un espai des del qual les adolescents poden sortir d'elles mateixes i veure's des d'una perspectiva diferent. A poc a poc, les noies es fan conscients del cicle de violència en el qual han viscut, però, alhora, imaginar la companya Alis els dona l'oportunitat única de somiar un futur millor, diferent, ple de llum i d'esperança. Crystal Bear Award i Teddy Award a Berlinale 2022. La projecció del documental ‘Alis’ és gratuïta amb entrada lliure.

El Documental del Mes

EscoltaLlegeix fonèticament El Documental del Mes té com a objectiu acostar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible i incrementar la presència d’aquest gènere a les pantalles de cinema. Amb aquesta finalitat, un cop al mes s’estrena una pel·lícula documental de qualitat, de temàtica i procedència diversa, a més de 40 ciutats de Catalunya, país Valencià, Illes Balears i resta de I'Estat Espanyol. Els Documentals es projecten en versió original subtitulada en català a Catalunya, Alacant i les Illes Balears i en versió original subtitulada en castellà a la resta de l'Estat. La selecció de documentals la realitza un comitè de selecció de Paral·lel40.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DOCUMENTAL DEL MES   KURSAAL   CULTURA 
També et pot interessar:
CULTURA
Ajornada l’estrena de ‘Temps mort a les golfes’
ACTUALITAT
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs
LA FOTO DEL DIA
Fotografia de grup dels participants el Retaule del Flautista

ACTUALITAT
MoMa Espai Cultural programa 5 clubs de lectura per a aquesta tardor
CULTURA
La comèdia ‘Plaer culpable’ amb Mar Ulldemolins i Francesc Ferrer diumenge al teatre Conservatori
CINEMA
El Documental del Mes torna aquest dijous a la Plana de l’Om amb la projecció ‘Amazomania’
La plaça Bages de Manresa
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Com vestir l’habitació dels nens en la recta final de l’estiu
El 32è 3x3 de Solsona omple la plaça del Camp de bàsquet
Tornar a l’escola: nous reptes, noves il·lusions
Castellbell i el Vilar prepara la Diada Nacional
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'asfaltatge als carrers Trieta i Dibuixant Vilanova
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]