Divendres 28 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona repeteix el mètode de recollida de residus i el reforç de la neteja viària per Carnaval
Veïnat i comerços de les zones cèntriques han d’acudir als punts de recollida habilitats.
Solsona repeteix el mètode de recollida de residus i el reforç de la neteja viària per Carnaval.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
31/01/2024 15:44
Manresa presenta la flota del Baik i obre la presubscripció del nou servei públic
Temps x Viure facilita la conciliació durant les festes de Nadal
Althaia incorpora un programa pioner d’intervenció assistida amb gossos
El nucli antic solsoní es converteix en un ampli circuit expositiu
Aquest dissabte, puntualment, i durant tots els dies del Carnaval, del 8 al 14 de gener, s’alterarà la recollida de residus porta a porta a les zones cèntriques de Solsona per tal de compatibilitzar el servei amb la concurrència als carrers i evitar possibles actes vandàlics, igual que els darrers dos anys. Paral·lelament, es reforçarà el dispositiu de neteja intensiva de places i carrers amb una màquina hidronetejadora que utilitzarà aigua no potable.

Es demana a veïns, comerços i bars i restaurants que no treguin cubells i bujols a la via pública. La recollida extraordinària es durà a terme a tot el nucli antic, els passatges d’Antoni Guitart i del Vall Fred, la plaça del Camp, el passeig del Pare Claret i els carrers de l’entorn del casal cívic i la sala polivalent.

Per a veïns i comerços, s’habilitaran punts de recollida a la plaça de Sant Roc, al Camp del Serra i a l’avinguda de la Mare de Déu del Claustre (entorn del monument a la sardana) per dur-hi la fracció corresponent entre les vuit del vespre i les deu de la nit aquest dissabte vinent, dia 3 de febrer, i a partir de dijous gras i fins al dimecres de cendra.  

En el cas dels bars i restaurants, se’ls recolliran totes les fraccions a les cinc de la matinada els mateixos dies. Caldrà que treguin els residus amb bosses separades i sense els bujols habituals. Aquest és el mateix dispositiu que s’ha dut a terme en les dues darreres edicions del Carnaval i que la regidoria de Medi Ambient valora positivament, en tant que considera que està ben dimensionat. En cas de dubtes, es podrà contactar amb l’Oficina Ambiental, al telèfon 672601313, o bé acudir-hi en l’horari d’atenció presencial, els dilluns, dimecres i divendres els matins de nou a dues, i els dimarts i dijous, de quatre de la tarda a set del vespre.

Neteja amb aigua freàtica

Per Carnaval el servei de neteja viària es reforça cada dia al centre i a l’entorn de la sala polivalent i, si les temperatures no suposen un risc de glaçada, s’intensifica amb una màquina hidronetejadora que utilitza aigua freàtica, no apta per al consum humà. Entre altres llocs, es vetlla perquè no s’acumulin orins i altres tipus de brutícia a diversos indrets del nucli antic. Igualment, s’instal·laran una dotzena d’illes de contenidors en punts estratègics del centre per als actes de carrer i els firaires.

Lavabos portàtils a la plaça de Ribera

Com cada any, l’Ajuntament instal·larà lavabos portàtils –quatre urinaris i tres cabines sanitàries– a la plaça de Ribera, a partir del dijous gras i fins al dimecres de cendra amb servei diari de neteja. També s’ampliarà l’horari d’obertura dels lavabos públics de la plaça del Camp. A més de l’horari habitual (cada tarda, de cinc a set), s’obriran aquest diumenge al matí, amb motiu del parc infantil que organitza la comparsa Mata-rucs, el dissabte 10 de cinc de la tarda a deu del vespre, i dilluns de Carnaval, de deu del matí a set del vespre ininterrompudament.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   CARNAVAL 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
El nucli antic solsoní es converteix en un ampli circuit expositiu
SOLSONÈS
Solsona repartirà 650 euros entre els tres millors aparadors nadalencs
SOLSONÈS
Solsona acaba les obres de pacificació i accessibilitat del carrer de Llobera i la plaça de Sant Pere

SOLSONÈS
El solsoní Miquel Pérez Chimeno és proclamat hereu de les comarques lleidatanes
SOLSONÈS
Solsona FM i la Biblioteca Carles Morató tanquen l’any d’aniversaris amb David Guzman
SOLSONÈS
La Fira del Tió de Solsona presenta un volum rècord de parades d’artesania
Aquest Nadal, tasta el Bages
Entra en funcionament una nova línia directa d’autobús que connecta Sant Fruitós, Manresa i Sant Joan
Manresa presenta la flota del Baik i obre la presubscripció del nou servei públic
The River Troupe Gospel Sallent celebrà 15 anys de trajectòria amb un gran concert al Kursaal
Temps x Viure facilita la conciliació durant les festes de Nadal
Althaia incorpora un programa pioner d’intervenció assistida amb gossos
Calaf retrà homenatge al mestre republicà Emili Sangenís i Osó
El nucli antic solsoní es converteix en un ampli circuit expositiu


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]