Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Convocatòria oberta per a entitats de salut mental de Catalunya: Natura és Cultura
S’obre la convocatòria per participar en la tretzena edició del projecte Natura és Cultura, un respir artístic adreçat a persones usuàries d’entitats de salut mental de Catalunya.
Convocatòria oberta per a entitats de salut mental de Catalunya: Natura és Cultura.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
07/02/2024 15:30
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
La Fundació Setba obre una nova edició (la tretzena) del projecte de respir artístic Natura és Cultura, adreçat a entitats de salut mental de Catalunya, i dirigit per l’artista Quim Moya amb la col·laboració de l’enginyer forestal, Ignasi Vilarasau i la psicòloga i ballarina, Maria Ribera. Es tracta d’una estada d’una setmana per a persones que conviuen amb trastorns mentals, durant la qual s’hi realitzen tallers artístics de land art, dansa i activitats de consciència mediambiental en l’entorn natural del Bages. El projecte té la voluntat de contribuir a la integració social dels usuaris i les usuàries, fomentant les seves capacitats artístiques i facilitant el contacte amb la natura, com també, de donar un respir a les famílies i a les persones participants.

La convocatòria està oberta a totes les entitats de Catalunya, legalment constituïdes, que treballin amb persones que conviuen amb trastorns mentals. A diferència d’altres edicions, en aquesta, sí que podran presentar-se entitats que ja varen participar en l’edició del 2023. D’entre totes les entitats que s’apuntin, es realitzarà un sorteig per escollir les dues entitats beneficiàries. El projecte es durà a terme durant les dues últimes setmanes del mes d’abril de 2024 a la residència d’artistes Cal Gras d’Avinyó i durant el mes de setembre, les entitats participaran al Festival Art & Gavarres.

Les inscripcions estan obertes fins al 15 de març de 2024. Per consultar les bases: https://fundaciosetba.org/inscripcio-natura-es-cultura/
Per conèixer més sobre el projecte, podeu veure el reportatge de l’edició de 2022: https://youtu.be/RsUQrnVzoW0

Aquest projecte està organitzat per la Fundació Setba amb el patrocini de Bizcabar i Capital Care i amb la col·laboració de Cal Gras, Pinturas Lepanto i Xocolates Torras. La Fundació Setba és una entitat privada sense ànim de lucre que centra la seva activitat a generar espais d’inclusió social a través de la cultura. Idea projectes artístics adreçats a col·lectius en risc d’exclusió social. Té la convicció que la suma d’esforços i les sinergies ajuden a arribar més lluny, per això treballen en estreta col·laboració amb entitats públiques i privades.

MISSIÓ
Apropar l’art a col·lectius en risc d’exclusió social i mostrar la seva realitat a través de la cultura i les seves múltiples expressions.

VISIÓ
Promoure una societat més justa i inclusiva, mitjançant manifestacions artístiques que ajudin a vertebrar i cohesionar el seu teixit social.

VALORS
Creure en la cultura com a eina de cohesió social i apostar per la capacitat integradora de l’art, que es converteix en el seu vehicle de transformació. Col·laborar amb moltes entitats per poder desenvolupar la seva tasca amb la convicció que la suma d’esforços i les sinergies ajuden a arribar més lluny.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: NATURA ÉS CULTURA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Convocatòria artística per a entitats de Salut Mental
CULTURA
Natura és Cultura, a l'espai7 del Casino
MANRESA
Natura és Cultura, una exposició fotogràfica i audiovisual

Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]