Dimecres 21 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

PIMEC Catalunya Central estima un creixement positiu de l’economia de les comarques centrals
La patronal ha reivindicat la necessitat d’aprofitar els fons Next Generation EU per impulsar la competitivitat i la productivitat del teixit empresarial.
PIMEC Catalunya Central estima un creixement positiu de l’economia de les comarques centrals.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez   
26/02/2024 14:08
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona
El CFP convoca una nova jornada d’exàmens
L’esdeveniment ha comptat amb la presència del president de PIMEC Catalunya Central, Esteve Pintó, que ha destacat “la necessitat d’establir mecanismes de protecció de l’economia local, sobretot, en el sector agroalimentari, que al nostre territori es pot veure més afectat per la crisi hídrica que patim”. D’altra banda, Pintó ha parlat sobre la incidència de la intel·ligència artificial en l’economia i en la competitivitat de les pimes, ja que “aquesta revolució tecnològica està molt present a altres països i aquí l’hem d’encetar com un nou repte i una oportunitat per al creixement empresarial”.

El director de l’Àrea d’Economia i Empresa de la patronal, Carles Mas, ha exposat els diversos escenaris de l’economia mundial que es poden donar enguany i com aquests incidiran en l’economia espanyola i catalana. En aquest sentit, Mas ha explicat que PIMEC preveu “un creixement econòmic moderat durant el primer semestre del 2024, mantenint la tendència del darrer trimestre del 2023” i també “un millor comportament a nivell estatal i català que el de l’economia europea”. Tot i això, Mas ha concretat que la Generalitat de Catalunya estima un creixement de l’1,8%, però que des de la patronal “creiem que el creixement serà inferior, entre l’1 i l’1,5%, a causa dels efectes de la sequera i de la disminució en el creixement del consum i la inversió”.

Situació econòmica de la Catalunya Central

Durant l’acte s’ha analitzat en profunditat la situació econòmica de la Catalunya Central. Pel que fa a la sequera, Carles Mas ha destacat que en les comarques centrals “la crisi hídrica és un element que restarà creixement en cas de mantenir-se la fase d’emergència els propers mesos, ja que 1.600 pimes i més de 24.000 treballadors estan directament afectats”. En aquest sentit, la patronal ha recordat la importància d’aprofitar els fons Next Generation EU per impulsar la competitivitat i la productivitat de les pimes en matèria de transició hídrica i energètica i en la digitalització.

El director de l’Àrea d’Economia i Empresa de PIMEC també ha explicat que la diversificació del teixit productiu de la Catalunya Central “pot ajudar a alleujar els riscos davant dels possibles canvis en l’entorn econòmic” i ha concretat que, en el cas de la comarca del Bages, es pot produir un bon comportament de l’economia durant el 2024 “amb el seu potencial en el sector de les energies renovables i la forta indústria agroalimentària”.

Finalment, Carles Mas ha parlat sobre l’ocupació, concretant que un dels aspectes que afavoreixen la resiliència de l’economia de la Catalunya Central és “l’equilibri entre les empreses cícliques i de consum defensiu”. Així mateix, Mas ha detallat que el 86,3% són empreses amb menys de 10 treballadors, que generen el 54,2% de l’ocupació a les comarques centrals. En relació amb l’ocupació, la patronal al territori ha destacat la necessitat d’adaptar l’oferta formativa a les necessitats actuals del mercat laboral a través de la promoció de la formació i la qualificació professional.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PIMEC   CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
Una delegació del Geoparc de la Catalunya Central participa a les jornades de la Xarxa de Geoparcs
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per divulgar el patrimoni geològic
CATALUNYA CENTRAL
Un estudi de l'ICS Catalunya Central alerta que l'insomni ha augmentat un 43% a la Catalunya Central

CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central presenta a Finlàndia un projecte per apropar la geologia als infants
CATALUNYA CENTRAL
La patronal metal·lúrgica de la Catalunya Central s’incorpora a Pimec com a nou soci
CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
Una Manresa desconeguda de cine
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
Què hi ha darrere d'un aliment ecològic?
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
Manresa dona la benvinguda als nous estudiants universitaris
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]