Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Fem Manresa reclama al govern “accions" després del desmai d’un treballador dels residus
La candidatura expressa el seu suport al comitè d’empresa de FCC Medi Ambient Manresa després d’un nou accident laboral i denuncia les conseqüències d’externalitzar els serveis municipals.
Fem Manresa reclama al govern “accions" després del desmai d’un treballador dels residus.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
12/03/2024 12:02
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
La candidatura municipal Fem Manresa expressa la seva total solidaritat amb el comitè d'empresa de FCC Medi Ambient Manresa després de la denúncia pública de l'accident laboral patit per un treballador durant la recollida porta a porta comercial. Segons el comitè, format per CGT, CCOO i UGT, el treballador hauria patit un desmai i perdut la consciència a causa del sobreesforç la tarda del 7 de març. Des del comitè d'empresa, es denuncia que el nou sistema de recollida porta a porta comercial no s'està implementant correctament, ja que l'empresa FCC -concessionària del servei de recollida de residus i neteja viària a Manresa- està forçant als seus treballadors a tirar-lo endavant sense els mitjans humans i materials necessaris. Fem Manresa reclama al govern municipal que actuï de manera immediata per aturar les vulneracions de drets laborals i la posada en risc de la salut de les treballadores del servei de recollida de residus.

"És urgent que les autoritats municipals prenguin mesures urgents per garantir un entorn laboral segur per a tots els treballadors dels serveis municipals, també en aquells que un dia es va considerar, erròniament, que era adequat externalitzar", declaren des de la candidatura anticapitalista. En aquest sentit, des de Fem Manresa es destaca la creixent visibilitat de les conseqüències negatives de la privatització dels serveis públics, en aquest cas el de recollida de deixalles i neteja viària. "La recerca obsessa del benefici privat acaba portant a reduir el màxim possible la inversió en recursos humans i materials, i les conseqüències d'això encara es fan més evidents en un moment de canvi de model de recollida", assenyalen des de la candidatura. "Primer de tot, posant en perill la vida de les treballadores, però també perjudicant la qualitat del servei ofert a la ciutadania". En aquest context, Fem Manresa reclama actuacions immediates a l'Ajuntament per garantir la seguretat de les treballadores del servei de recollida de residus, però també insta a apostar per la municipalització com a via més efectiva per controlar les condicions de treball i la qualitat del servei.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FEM MANRESA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
POLÍTICA
La CUP-Fem Manresa reclama al govern "pressió activa" per exigir la recuperació del servei de rodalies
POLÍTICA
“Ara parla Manresa”, posada en marxa aquest dissabte a Manresa

POLÍTICA
El Parlament aprova la resolució de la CUP per reforçar el servei de Monbus
POLÍTICA
Fem Manresa denuncia al Parlament el "servei fallit" de rodalies i exigeix mesures de xoc
POLÍTICA
Fem Manresa proposa accions per ampliar el parc públic d'habitatge i frenar l'especulació
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]