Divendres 07 de febrer de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Formació per convertir-se en Punt d’Informació Turística
Els participants han pogut conèixer la proposta turística i gastronòmica d’aquest municipi del Bages.
Formació per convertir-se en Punt d’Informació Turística.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
05/04/2024 15:56
Es posa en funcionament l'espai d'atenció a la ciutadania de l'Organisme de Gestió Tributària
Els contes populars seran els protagonistes del Carnestoltes Infantil 2025
Torna una nova edició del concurs de fotos al barri de Plaça Catalunya
La Fira Mediterrània compensa de nou les emissions de CO2
La primera sessió del programa s’ha celebrat a Castellbell i el Vilar i ha permès als participants conèixer els productes turístics i gastronòmics d’aquest municipi de la comarca com el mató de Montserrat i la Ruta de les Matonaires, l’església de Santa Maria del Vilar i la seva relació amb propostes com el Flor de Sol, el Camí Ignasià i la Ruta del Romànic Montserratí, i el projecte d’horta ecològica Hort del Puig i la seva vinculació amb el Rebost del Bages. També han rebut informació sobre els atractius, projectes i productes turístics del Bages per tal que puguin incorporar el relat de la destinació als seus propis projectes.

A la sessió hi ha participat més d’una vintena d’agents, ja que a més dels de nova incorporació també n’hi havia que ja disposen de l’acreditació i l’han de renovar. A través d’un petit networking, tots ells s’han pogut conèixer i establir sinergies. La trobada ha comptat també amb la participació del conseller comarcal de Turisme, Eduard Mata, que ha destacat l’aposta del territori “per un turisme de qualitat, amb la complicitat de tots els agents que, amb programes com aquest, es formen per oferir un bon servei als turistes que ens visiten”.

El programa PIT Bages-Geoparc compta actualment amb 78 agents acreditats entre els quals hi ha biblioteques, administracions, oficines de turisme, centres de visitants i d’activitats turístiques, cellers, allotjaments, restaurants i comerços. El programa permet que diferents equipaments i serveis vinculats al turisme esdevinguin un espai de suport i informació per als turistes que visiten la comarca, on puguin rebre informació sobre l’oferta turística existent i suport en l’organització de la seva estada. Aquests punts són també centres col·laboradors del Geoparc Mundial Unesco de la Catalunya Central. Es tracta d’un programa impulsat i finançat per la Diputació de Barcelona i que al Bages s’executa a través de l’àrea de Turisme del Consell Comarcal.

Les empreses que segueixen aquest programa adquireixen, a través de diferents sessions que tenen lloc al llarg de l’any, coneixements i eines per poder informar, orientar i acompanyar els turistes que visiten la comarca. L’objectiu de Bages Turisme és que la comarca pugui disposar del màxim número de Punts d’Informació Turística, ja que són de gran ajuda per al visitant. Tots els punts PIT acreditats poden trobar-se a https://bagesturisme.cat/oficines-turisme/.

Sobre Bages Turisme

Bages Turisme del Consell Comarcal del Bages és l’ens de gestió, promoció i planificació turística del Bages que aglutina els 30 municipis de la comarca i també agents privats del sector turístic, representats per l’associació Bages Impuls. Aquest ens treballa amb el suport de la Diputació de Barcelona per posicionar el Bages com a destinació turística sostenible i de qualitat. Amb aquesta premisa, es pretén que el turisme a la comarca esdevingui una activitat econòmica que generi riquesa i alhora benestar als ciutadans i contribueixi al desenvolupament de la comarca sempre amb respecte amb el medi ambient, el patrimoni cultural i la societat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES TURISME 
També et pot interessar:
BAGES
Bages Turisme i el Geoparc participen a la fira de turisme Fitur
BAGES
Llevar-se amb vistes a Montserrat el millor regal
LES PROPOSTES D'OCI
Castelladral és el lloc ideal per gaudir de la natura

BAGES
Descobriu una joia del romànic català
LES PROPOSTES D'OCI
Sallent és un poble a la riba del riu Llobregat
BAGES
Muntanyes Russes de Sant Vicenç de Castellet
Tallant arbres per posar-ne de nous al Passeig de Manresa
La UPC Manresa obre les seves portes com a nova seu de la FIRST LEGO League
El musical ‘El Petit Príncep’ torna per cinquena vegada al Kursaal de Manresa
Es posa en funcionament l'espai d'atenció a la ciutadania de l'Organisme de Gestió Tributària
Els contes populars seran els protagonistes del Carnestoltes Infantil 2025
Torna una nova edició del concurs de fotos al barri de Plaça Catalunya
La Fira Mediterrània compensa de nou les emissions de CO2
L’institut Lacetània continua promovent l’emprenedoria entre l’alumnat d’FP


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]