Dimecres 23 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Comencen les inscripcions per als Vermuts Modernistes de Manresa de tots els dissabtes de maig
Es tracta d’una proposta turística singular que uneix patrimoni i gastronomia, on el modernisme manresà n’és el principal protagonista i que inclou l’accés a un habitatge privat típicament modernista situat a La Buresa.
Comencen les inscripcions per als Vermuts Modernistes de Manresa de tots els dissabtes de maig. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
12/04/2024 17:40
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
Tots els dissabtes de maig els visitants que arribin a Manresa tindran l'oportunitat de gaudir d'una visita guiada especial que ressegueix els principals edificis modernistes de la ciutat al voltant del centre històric i comercial, des de la Seu i fins al passeig Pere III, tot finalitzant a L'Hotelet, un allotjament turístic situat a la Casa Padró que disposa d'un rooftop amb vistes úniques sobre el passeig i, en la qual, es podrà gaudir d'un vermut un cop acabi la visita.

La visita guiada, en català i amb una durada de mitja hora, permet conèixer tots els detalls del modernisme que acull i s'amaga al centre la ciutat, com la façana modernista de la basílica de la Seu, els rètols comerços emblemàtics del carrer del Born, les diverses cases i edificacions repartides entre la plaça Sant Domènec i el passeig Pere III o els edificis dissenyats per l'arquitecte Oms que llueixen al carrer que duu el seu nom.

Un dels punts forts d’aquest itinerari guiat és l’accés a l’interior d’un habitatge privat típicament modernista, situat a la planta noble de la Casa Torrents, també anomenada La Buresa, on encara es conserven l’exuberant decoració d’interiors modernista en els sostres pintats i amb relleus de pols d’or, en la combinació de paviments hidràulics i terres de roure i melis, i  en el mobiliari, les fusteries de vitralls emplomats o la xemeneia de marbre rosa italià. L’accés és possible gràcies a la col·laboració de la corredoria d’assegurances Santasusana en aquesta activitat.

No és la primera experiència que Manresa Turisme uneix visites guiades modernistes amb una proposta gastronòmica en col·laboració amb L'Hotelet-Casa Padró, ja que en anteriors temporades s'han programat activitats amb gran èxit de participació, però sí que ho és en el format actual i en proposta de cap de setmana, pensada sobretot per atraure visitants d'altres comarques que vinguin a la ciutat un dissabte de primavera.

La visita començarà a les 11 h cada dissabte de maig a l'Oficina de Turisme de Manresa (Plaça Major, 10) i a les 12.30 h aproximadament s'arribarà a L'Hotelet-Casa Padró per a degustar el vermut. Les inscripcions anticipades es poden fer a partir d'avui al web www.manresaturisme.cat, o bé, a la mateixa oficina de turisme. El preu de l'activitat és de 12 euros per persona i es recomana fer reserva prèvia, ja que l'aforament de l'activitat és limitat. En cas que el dia que es dugui a terme l'activitat plogui, no es podrà realitzar i s'haurà de posposar per a una altra data. Els Vermuts modernistes són una iniciativa de l’Ajuntament de Manresa i la Fundació Turisme i Fires de Manresa i compten amb el suport de L’Hotelet-Casa Padró i Assegurances Santasusana.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VERMUTS MODERNISTES   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
MANRESA
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
MÀGIA
El setè Festival Màgic de Manresa tornarà dissabte a omplir de màgia el centre de la ciutat

MANRESA
Manresa celebra el Dia Internacional de les Persones Grans amb un mes d'activitats culturals
MANRESA
Aigües de Manresa i FORUM impulsen un projecte d'energies renovables en 108 habitatges públics
LA FOTO DEL DIA
Un vespre tot gaudint de les vistes
La Fàbrica Nova, protagonista de la 10a Fira dels Playmòbils de Manresa
La Síndica de Greuges visita Súria en la seva primera estada oficial a la vila
Comencen les obres per construir el nou accés sud de la C-55 a Sant Vicenç
Finalitzen les obres de millora de la via pública al barri de la Rosaleda
Ajuts del Pla de Barris per mobilitzar 9,5 milions d'euros en la rehabilitació d'habitatges
Sant Fruitós de Bages l’humor irònic de Quim Vila i Fermí Fernández
Treballs de construcció de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el Passeig del Riu
Castellbell i el Vilar inicia la substitució de la gespa del camp de futbol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]